کدام چهره های معروف ایرانی متولد 29 فروردين هستند؟

منبع: آکا

4

1402/2/2

02:52


اگر شما هم جزو افرادي هستيد که به اخبار چهره هاي مشهور ايراني علاقه منديد و دوست داريد که بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 29 فروردين بدنيا آمده

آکاایران: 29 فروردين ماه 1402مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون مهراوه شریفی نیا،مزدک میرعابدینی،مهدی نادری  و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

دور دور مهراوه شریفی نیا با ماشین میلیاردیش | خانم چه پزی ام با ماشین سانروف

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 29 فروردين ماه متولد شده اند

مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی‌نیا (زادهٔ ۲۹ فروردین ۱۳۶۰ در تهران) بازیگر اهل ایران است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ موسیقی کلاسیک در دانشگاه هنر تهران است.

هر آنچه که از زندگی خصوصی مهراوه شریفی نیا نمیدانستید

وی فعالیت خود را در سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم دزد عروسک‌ها آغاز کرد. او با بازی در نقش فریده در سریال روز حسرت (۱۳۸۷) به شهرت رسید. وی دیپلم ریاضی-فیزیک دارد و فارغ‌التحصیل در رشته موسیقی از دانشگاه تهران است.

شریفی‌نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند ولی از ادامه درس خواندن در این رشته انصراف داد. ساز تخصصی او پیانو است.[۲] او در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار ضیاءالدین دری بود. او خواهر بزرگتر ملیکا شریفی‌نیا (بازیگر و نقاش) است.

مزدک میرعابدینی

مزدک میرعابدینی کارگردان ، فیلمنامه‌نویس و بازیگر کشورمان 29 فروردین 1355 در تهران متولد شد.

میرعابدینی سال 1380 تحصیل سینما را در کالج سانتامونیکا آمریکا آغاز کرد و توانست حضور در کارگاه آموزشی داستین هافمن را تجربه کند. او در شهر لس آنجلس هشت فیلم کوتاه ساخت. فیلمهای مصادره، خواب است پا، اکباتان و لطفا مزاحم نشوید نام برخی از فیلم ها و سریال حرفه ای از آثاری است که این هنرمند در آن نقش آفرینی کرده است.

مهدی نادری

مهدی نادری فیلمنامه‌نویس و کارگردان کشورمان 29 فروردین 1352 در تهران متولد شد.

مهدی نادری

او کارگردانی فیلم سینمایی افسانه شکارچیان گرگ، بدرود بغداد و سامورایی در برلین را برعهده داشته است و دستی در تدوین ، تهیه کنندگی و نویسندگی نیز دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو