خر فوری برای رتبه بندی معلمان | جزییات جدید از اجرای رتبه بندی معلمان

8

1402/2/4

17:52


خر فوری برای رتبه بندی معلمان | جزییات جدید از اجرای رتبه بندی معلمان

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

مهدی اسماعیلی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم هماهنگی و تعامل بین قوا در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم، هم افزایی و توامندسازی کشور، عنوان کرد: در این راستا ضرورت دارد که تمامی دستگاه‌ها بر مبنای یک هدف واحد تعامل داشته باشند و بر همین اساس مجلس برابر وظایف قید شده در قوانین بالادستی به ویژه قانون اساسی با تعامل به وظایف خود عمل می‌کند.

وی با یادآوری اینکه همه وظایف قید شده در قانون اساسی برای سه قوه ختم به ارائه خدمت به مردم و توامندسازی کشور می‌شود، افزود: در واقع وظایف قوای سه گانه هم‌راستای یکدیگر بوده نه در جهت مخالف؛ به همین جهت سه قوه باید به وظایف خود در راستای هم افزایی عمل کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه انتظار داریم دولت نیز مجلس را همراه خود در حل مشکلات بداند، ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس با انجام وظایف قانونی خود در جهت خدمت به مردم حرکت کرده، دولت نباید این انتظار را داشته باشد که مجلس از وظایف قانونی خود کوتاه بیاید.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: مجلس به عنوان یک مرکز ریل گذاری در رأس امور بوده و این مسیر باید به نحوی طراحی شود که دولت روی ریل درستی قرار گیرد و مجلس نباید در انجام وظایف خود کم کاری کند.

وی تأکید کرد: همچنین توصیه ما این است که قوای دیگر تعامل بیشتری با مجلس داشته باشند تا ریل گذاری برای حرکت درست در جهت خدمات رسانی به مردم، دقیق تر، علمی‌تر و مؤثر‌تر باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به یکی از قوانین مصوب مجلس در زمینه رشد و تعالی مقام و منزلت معلم اشاره و عنوان کرد: در اجرای قانون رتبه‌بندی قصوراتی رخ داد که ذائقه معلمان به ویژه پیش از شروع سال ۱۴۰۲ را تلخ کرد که با پیگیری نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش این موضوع دنبال و بخش مهمی از مطالبات معلمان در همان تعطیلات عید پرداخت شد.

وی اضافه کرد: پس از تعطیلات نوروز نیز طی جلسات مختلفی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش برای اجرای درست برگزار شد و این نظارت‌ها ادامه دارد، لذا نظارت مجلس برای خدمت رسانی بهتر به معلمان و حفظ جایگاه و شأن آن‌ها بوده و انتظار داریم در آستانه هفته معلم نیز نارسایی‌های موجود در این قانون برطرف شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو