معرفی فیلم شهر خدا (City of God) | خلاصه داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم شهر خدا (City of God) | خلاصه داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

3

1402/2/7

01:36


معرفی فیلم شهر خدا (City of God) | خلاصه داستان، بازیگران و نمرات

فیلم شهر خدا یک فیلم جنایی حماسی برزیلی محصول 2002 است. امروز به معرفی و بررسی فیلم City of God 2002 می‌پردازیم.

فیلم شهر خدا یک فیلم جنایی حماسی برزیلی محصول 2002 به کارگردانی مشترک فرناندو میرلس (Fernando Meirelles) و کاتیا لوند (Kátia Lund) است که در سال 2002 در برزیل و در سال 2003 در سراسر جهان اکران شد. برائولیو مانتووانی داستان را از رمانی به همین نام در سال 1997 اقتباس کرده است. که توسط پائولو لینز (Paulo Lins) نوشته شده است، اما طرح داستان بر اساس رویدادهای واقعی است. این فیلم رشد جنایات سازمان یافته را در حومه جیداد د دوس ریودوژانیرو، بین پایان دهه 1960 و آغاز دهه 1980 به تصویر می‌کشد. با معرفی فیلم سینمایی شهر خدا همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

دانلود فیلم شهر خدا

برای دانلود فیلم شهر خدا می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید، مدت زمان فیلم City of God 2002 برابر 133 دقیقه است.

داستان فیلم شهر خدا 2002

فیلم City of God 2002

شهر خدا توسط افرادی پر شده که از لذت زمینی چشم پوشی می‌کنند تا خود را وقف حقایق ابدی خدا کنند که اکنون به طور کامل در ایمان مسیحی آشکار شده است. از سوی دیگر، افرادی که خود را در دغدغه‌ها و لذت‌های دنیای کنونی غوطه ور کرده‌اند.

بازیگران فیلم شهر خدا

تنها بازیگر حرفه‌ای با سال‌ها تجربه فیلم‌برداری، ماتئوس ناچترگل (Matheus Nachtergaele) بود و باقی بازیگران، بازیگران آماتور بودند و این بیشتر به علت نبود بازیگر سیاه پوست در آن زمان بود. با شروع سال 2000، حدود صد کودک و نوجوان به صورت دستی انتخاب و برای چند ماه در یک «کارگاه بازیگران» قرار گرفتند. برخلاف روش‌های سنتی‌تر (مثلاً مطالعه تئاتر و تمرین)، بر شبیه‌سازی صحنه‌های معتبر جنگ خیابانی، مانند دستگیری، درگیری و تیراندازی تمرکز داشت. بسیاری دیالوگ‌ها از بداهه‌نویسی‌ها حاصل شد، زیرا تصور می‌شد بهتر است فضایی اصیل و مناسب ایجاد شود. به این ترتیب، بازیگران بی تجربه خیلی زود یاد گرفتند که حرکت کنند و به طور طبیعی بازی کنند. در ادامه به معرفی هنرپیشه های فیلم City of God 2002 می‌پردازیم.

الکساندر رودریگز در نقش راکت، راوی که آرزوی عکاس شدن دارد

فیلم شهر خدا

الکساندر رودریگز متولد 1983 در ریودوژانیرو یک بازیگر برزیلی است. او بیشتر برای بازی در نقش Buscapé، راوی و قهرمان فیلم City of God 2002 مشهور است. او اخیراً در موزیک ویدیوی جان لجند خواننده آمریکایی برای آهنگ “P.D.A. که در سال 2007 منتشر شد ظاهر شده است. در سال 2018، فاش شد که رودریگز رانندگی برای اوبر را آغاز کرده است، که باعث بحث در مورد تحرک اقتصادی شد. و همچنین برابری فرصت‌ها در برزیل.

از فیلم و سریال‌های رودریگز می‌توان به سریال برزیلی (Cidade dos Homens (2003، سریال Sinhá Moça محصول 2006، سینمایی Cafundó محصول 2005، Memórias da Chibata محصول 2006، درام اسپانیایی برزیلی Forbidden to Forbid محصول 2007 اشاره کرد.

لئاندرو فیرمینو در نقش لی‌زل، یک جامعه‌شناس تشنه قدرت

معرفی فیلم سینمایی شهر خدا

لئاندرو فیرمینو متولد 23 ژوئن 1987 یک بازیگر برزیلی است. او بیشتر به خاطر بازی در نقش لیل زی در فیلم شهر خدا، نامزد جایزه اسکار شناخته می‌شود. و همچنین در یکی از قسمت‌های سریال اسپین‌آف City of Men نقش اصلی را داشت. فیرمینو نقش تیاگو را در درام Trash با واگنر مورا (Wagner Moura) و رونی مارا (Rooney Mara) بازی کرد. فیرمینو در نقش رئیس گویتاکا در فیلم ماجراجویی درام Goitaca با مارلون بلو (Marlon Blue) و لیدی فرانسیسکو (Lady Francisco) بازی کرد.

از فیلم و سریال‌های فیرمینو: تاریخی درام Cafundó، کمدی O Homem Que Desafiou o Diabo، کمدی As Aventuras de Agamenon, o Repórter، مستند City of God – 10 Years Later، کمدی Totalmente Inocentes و سریال‌های Magnifica 70، درام جنایی Impuros، درام کودک El Presidente: The Corruption Game.

ماتئوس ناچترگل در نقش کاروت، یک فروشنده مواد مخدر

بازیگران فیلم شهر خدا

ماتئوس ناچترگل متولد 3 ژانویه 1968 بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس برزیلی است. او در فیلم‌های برزیلی متعددی بازی کرده است که بیشتر به خاطر حضور در فیلم Four Days in September و فیلم شهر خدا در سال 2002 شناخته می‌شود. او دو بار جایزه بهترین بازیگر مرد را در Grande Prêmio do Cinema Brasileiro برای نقش‌هایش در Midnight در سال 2000 و O Auto da Compadecida در سال 2001 دریافت کرده است. ناچترگل همچنین برنده جایزه بهترین بازیگر مرد برای Mango Yellow در XIII Cine Ceará در سال 2003 شد. در سال 2008، او اولین کارگردانی خود را با فیلم The Dead Girl’s Feast انجام داد.

دیگر بازیگران فیلم شهر خدا عبارتند از:

  • فیلیپ هاگنسون (Phellipe Haagensen) در نقش بنی، شریک قدیمی زی در جنایت
  • سئو جورگ (Seu Jorge) در نقش ناک اوت ند، یک جنتلمن خوش تیپ و کاریزماتیک
  • جاناتان هاگنسون (Jonathan Haagensen) در نقش شگی، برادر بزرگتر بنی و رهبر سه گانه مناقصه
  • روبرتا رودریگوز  (Roberta Rodrigues) در نقش برنیس، دوست دختر شگی
  • رناتو دسوزا (Renato de Souza) در نقش گاس، یکی از سه مناقصه
  • ادسون اولیویرا (Edson Oliveira) در نقش استرینگی، دوست دوران کودکی راکت
  • آلیس براگا (Alice Braga) در نقش آنجلیکا، دوست و علاقه مند راکت

امتیازات و بررسی فیلم رستاخیز 2022

در نقد فیلم شهر خدا باید بگوییم که این فیلم بیشتر به شدت مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. فیلم City of God 2002 توانست نمره 8.6 از 10 را در IMDb و در نظرسنجی گوگل 91 درصد علاقه تماشاگران را به خود جلب کند. در نقد و بررسی راتن تومیتوز، 91 درصد نقد‌ها مثبت ارزیابی شده‌اند و همچنین در متاکریتیک تا کنون 33 نقد دریافت کرده که از آنها 27 نقد مثبت و 6 نقد متوسط بوده و میانگین امتیازی که این فیلم دریافت کرده 79 از 100 است. در ادامه به بررسی چندی از نمرات فیلم سینمایی دانلود فیلم شهر خدا می‌پردازیم.

Washington Post | استفن هانتر (100)

فیلم City of God 2002 سفری است به جهنم و بازگشت، و گواهی برای بدبینان، تلخ‌تر از آنچه یک فیلم می‌تواند باشد.

The A.V. Club | کتی فیپزز (100)

فیلم شهر خدا مقدار شگفت انگیزی از لطافت و شوخ طبعی را در زیر وحشیگری دارد. خنده‌ها ممکن است در گلو بیفتند، اما این فقط یک حرکت جانبی از قدرت فیلم City of God 2002 برای بی‌نفس گذاشتن بینندگان است.

Portland Oregonian | شان لوی (100)

فیلم شهر خدا مانند یک سیلی هیجان‌انگیز، قوی و جذاب، باهوش و احشایی، شیک و خام، ظهور یک استعداد فیلم‌سازی جدید و فوق‌العاده هیجان‌انگیز.

The New York Times | استفن هولدن (90)

از آنجایی که ریتم‌های بصری دیوانه‌کننده و نوسانات خلقی فیلم با تکانشگری جنون‌آمیز و آدرنالینی، یا جوانی از دست رفته‌اش در غوغا همگام می‌شوند، ممکن است در این دنیای پر آب و هوا گم شوید.

ReelViews | جیمز براردینلی (88)

علیرغم ماهیت تلخ و جدی موضوع، میرلس گاه و بی گاه لحظات شوخ طبعی را از زیر خاک بیرون می‌کشد، اگرچه آنها اغلب از راه‌های مخصوص به خودش می‌رود.

Entertainment Weekly | لیسا شوارتزبام (83)

فیلم City of God 2002 به طرز غیرقابل انکاری قدرتمند است و سپر درونی خود را نیز در برابر احساس عمیق یا طولانی بودن مشکلات هر شخصیت دارد.

The Globe and Mail | ریک گوئن (75)

در محله یهودی نشین خدا، مانند بسیاری از مکان‌های متروکه جهان، ارتش‌های متخاصم از نوزادان به عنوان سلاح‌های ویرانگر استفاده می‌کنند، در حالی که سیاستمداران غوغا می‌کنند و بازرسان خوابند.

Slate | دیوید ادلستین (70)

فیلم شهر خدا به طرز هیجان انگیزی خوب ساخته شده است: پراکنده و جنبشی، مملو از ضرب و شتم، در عین حال قاب بندی شده با شوخ طبعی مناسب، به طوری که قتل عام هرگز زشت به نظر نمی‌رسد. این فیلم به دور از یک اثر هنری است، اما نشان دهنده ظهور یک کار بزرگ و جدید است.

Variety | دیوید رونی (70)

مهارت فیلم‌سازی چشمگیر و مهارت‌های داستان‌سرایی تیز باعث می‌شود تا فیلم City of God 2002 مانند حماسه‌ای دو ساعته به پرواز درآید.

نقد فیلم شهر خدا

Los Angeles Times | کنت توران (60)

یک ترکیب نیرومند و غیر منتظره از صحت و واقعیت، حتی اگر این اتفاقی باشد که روی زمین رخ داده است، ارزش وقت گذاشتن ما روی پرده را دارد، حتی فراتر از توانایی‌های انحرافی این فیلم‌های آکروباتیک است.

L.A. Weekly | جان پاورز (60)

اما اگر فیلم شهر خدا برای تقریباً 130 دقیقه زمان با انرژی می‌چرخد، به‌طور عجیبی برای اثری که آرزوی حماسه را دارد، از شدت احساس برخوردار نیست، این اساساً یک تصویر بهره‌کشی هولناک است که کارش ساختن چیز‌های وحشتناک و سرگرم کننده است.

Vulture | پیتر راینر (50)

فیلم City of God 2002 فیلمی غیرقابل انکار قدرتمند، اما کاملا بی حس است.

کلام آخر

دانلود فیلم شهر خدا

در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم سینمایی شهر خدا پرداختیم. ژانر فیلم شهر خدا 2002 جنایی، درام تریلر است. با بازی ستارگانی مانند الکساندر رودریگز و لئاندرو فیرمینو که فیلم موفقی بوده است. نظر شما در مورد داستان و شخصیت‌ها چه بود؟ آیا برای دانلود فیلم شهر خدا ترغیب شدید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین پلازا درباره فیلم City of God 2002 به اشتراک بگذارید. برای آشنایی با بهترین فیلم های جهان به این مطلب مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو