ماجرای فروش سکه های ۲۵ تومانی به قیمت 5 میلیون تومان چیست

منبع: شبونه

5

1402/2/7

01:38


ماجرای فروش سکه های ۲۵ تومانی علت فروش و اهمیت سکه های 25 تومانی وجود برنز و نیکل داخل سکه‌ میباشد که ارزش این سکه ها را زیاد کرده است البته دیگر از این سکه ها در بازار پیدا نمیشود و بانک مرکزی همه این سکه ها را جمع اوری کرده است. جنس داخلی سکه …

ماجرای فروش سکه های ۲۵ تومانی

علت فروش و اهمیت سکه های 25 تومانی وجود برنز و نیکل داخل سکه‌ میباشد که ارزش این سکه ها را زیاد کرده است البته دیگر از این سکه ها در بازار پیدا نمیشود و بانک مرکزی همه این سکه ها را جمع اوری کرده است.

ماجرای فروش سکه های ۲۵ تومانی به قیمت 5 میلیون تومان چیست

جنس داخلی سکه 25 تومانی نیکل و جنس بیرونی آن برنز است و با توجه به افزایش قیمت آهن‌الات قیمت این سکه ها افزایش یافته است.

فلز نیکل چیست

نیکل فلزی به رنگ سفید مایل به نقره‌ای بوده که به‌صورت طبیعی در پوسته زمین یافت خواهد شد. این فلز به‌عنوان بیست و چهارمین عنصر فراوان و یک فلز واسطه شناخته می‌شود. به این معنی که در اواسط جدول تناوبی قرار گرفته است.

برنز یکی دیگر از محتویات این سکه‌های ۵ میلیون تومانی است، برنز یکی از آلیاژهای مس است که از ترکیبات مختلف در ساختار آن استفاده می ‌شود.

فلز گرانبها یک عنصر شیمیایی فلزی نایاب بوده که ارزش اقتصادی زیادی را دارا میباشد.

فلزات گرانبها نسبت به عناصر دیگر واکنش کمتری دارند، جلا بیشتری دارند، نرمتر یا چکش خوارتر هستند و دمای ذوب بالاتری نسبت به سایر فلزات دارند.

نیکل یکی از گران ترین فلزات است که قیمت آن در بازار تهران به صورت لحظه ای اعلام می شود. قیمت این فلز طی یک ماه گذشته در بازار تهران 4 درصد و طی شش ماه گذشته 10 درصد افزایش قیمت داشته است. گفتنی است طی سه سال گذشته قیمت فلز نیکل در بازار تهران بیش از 99 درصد افزایش داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو