آشنایی با جاده یونگاس (جاده مرگ) و جاذبه های هیجان انگیز آن

آشنایی با جاده یونگاس (جاده مرگ) و جاذبه های هیجان انگیز آن


منبع: آرگا

8

1402/2/9

11:41


جاده یونگاس یکی از ۱۰ جاده خطرناک دنیا، ملقب به «جاده مرگ» است که در بولیوی واقع شده است و همان طور که از نام آن پیدا است جاده ای خطرناک و پر از هیجان و تجربه های متفاوت و نو می باشد. البته نمی توان منکر چشم اندازهای زیبا و خیره کننده آن نیز شد.

آیا تاکنون اسم جاده مرگ را شنیده اید، جاده های خطرناک زیادی در کشورها و شهرهای مختلف وجود دارند که یکی از این جاده های خطرناک، جاده یونگاس واقع در کشور بولیوی می باشد. یونگاس جاده ای کوهستانی و جنگلی باریک و با پیچ و خم طولانی ۶۹ کیلومتری ملقب به جاده مرگ تنها راهی است که از عمق جنگل آمازون و رشته کوههای مرتفع آندز و دره های ژرف آن عبور می کند تا ۲ شهر لاپاز و کورویکو را به یکدیگر متصل نماید. جاده باستانی یونگاس دهه ۱۹۳۰ به وسیله ی زندانی های جنگ پاراگوئه در طی نبردهای وحشتناک جنگ چاکو ایجاد گردید. در این مقاله با جاده یونگاس بیشتر آشنا می شوید.

جاده مرگ یکی از خطرناک ترین جاده های جهان

جاده یونگاس ملقب به جاده مرگ یکی از ۱۰ جاده خطرناک دنیا

 یونگاس یکی از ۱۰ جاده خطرناک دنیا می باشد که به خاطر این موضوع به «جاده مرگ» معروف شده که در فاصله ۵۶ کیلومتری شمال خاوری لاپاز و در ناحیه یونگاس بولیوی واقع گردیده است که در برخی از قسمت ها، بلندی جاده به ۳۶۰۰ متر از سطح دریا می رسد، در صورتی که یک دره دارای عمق ۲۸۰۰ متر در فاصله چند سانتی متر از جوار جاده واقع شده است و ناچیزترین سهو و سهل انگاری موجب سقوط به این دره ژرف خطرناک می گردد.

معرفی جاده خطرناک بولیوی

در ۱۹۹۵ بانک گسترش کشورهای آمریکای لاتین یونگاس را خطرناکترین و مرگبارترین جاده دنیا معرفی نمود، طبق یک آمار در ۲۰۰۶ نشانگر فوت هرساله ۲۰۰ – ۳۰۰ نفر در جاده یونگاس است. جاده ی یونگاس جنوبی نیز هست که متصل کننده لاپاز به چولومانی بوده و از بابت خطرناکی از یونگاس شمالی زیاد کمتر نیست. با وجود خطرناک بودن این جاده یکی از جاذبه های گردشگری بولیوی محسوب می شود که هرساله توریست های بسیاری از کشورهای گوناگون را به این نقطه می کشاند. ولی این حوادث نیز نمی تواند از وارد شدن توریست ها به این ناحیه جلوگیری کند.

رانندگی در طی جاده یونگاس همچون رانندگی بر روی ترن هوایی می باشد، هیچ گونه گاردیل محافظتی نیز در کنار جاده موجود نیست. بعد از بیست سال از مدرن ساختن یونگاس مانند گذشته مرگبار و خطرناک نبوده؛ ولی در هر صورت ترس و هیجان در کنار خطرناک بودن هنوز هم وجود دارد.

آشنایی با جاده یونگاس

جاده یونگاس یکی از 10 جاده خطرناک دنیا

دوچرخه سواری در این جاده

دوچرخه سواری در جاده مرگ از جمله مهیج ترین و خطرآفرین ترین ورزش های همه جهان محسوب می گردد، در بیشتر مواقع یک مه غلیظ تمام طی جاده را می پوشاند که گذر از آن خیلی خطرناک تر می گردد. بارندگی های بسیار و به دنبال آن لغزندگی جاده، صخره های بلند و خطرآفرین و آّشارهای گوناگون موجب گردیده تا این جاده به یکی از خطرآفرین ترین جاده جهان شناخته گردد.

محل جغرافیایی این جاده میان جنگل های آمازون و و مرکز بولیوی باعث گردیده تا تاجرهای زیادی جهت فروش چوب و الوارها توسط کامیون از جاده یونگاس بگذرند. نکته جالبی که مدنظر است اینکه اتوبوس و تریلرهای زیادی به صورت ۲طرفه از جاده می گذرند.

جاده مرگ یکی از خطرناک ترین جاده های جهان

آشنایی با جاده یونگاس

تاریخچه جاده

در نبرد خشن و خطرناک چاکو و برزیل در سال ۱۹۳۰، زندانی های پارگو شروع به ساخت یونگاس یکی از جاده های خطرناک جهان نمودند، اطراف جاده مملو از کوهستان و دره ها می باشد. در واقع این جاده پل سیاسی میان کریکو و لاپاز بوده که از میان کوهستان ها و دره های ژرف و جنگلهای آمازون می گذرد.

جاده مرگ یکی از خطرناک ترین جاده های جهان

معرفی جاده خطرناک بولیوی

توریست ها چه تفریحاتی انجام می دهند؟

کسانی که این جاده را جهت گذشتن برمی گزینند، مهمترین هدف آنها تجربه ی حسی خاص و متفاوت می باشد. در این سفر افراد می توانند تفریحات مهیج و جذاب را تجربه نمایند که از جمله ی آن می توان به تجربه ی ترسیدن از بلندی، ثبت عکس هایی غیر قابل باور و خیره کننده، مشاهده چشم انداز شگفت انگیز جنگلهای پیرامون، بازدید از آبادی های جذاب و خیره کننده بولیوی، بازدید از آبشارهای بزرگ و کوچک واقع در پیرامون جاده، جلوس بر روی کناره صخره هایی که هر آن امکان دارد فرو بریزد.

شناخت یونگاس یکی از دیدنی های بولیوی

جاده خطرناک و مهیج بولیوی

در این مطلبی که به پایان رسید شما را با یکی از دیدنی های بولیوی مهیج و خطرناک آشنا کردیم، امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت استفاده و لذت را برده باشید و چنانچه از جمله علاقه مندان به سفرهای خارجی پرهیجان با تجربه متفاوت هستید، این گزینه را در اولویت های سفر خود قرار دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو