آثار برگزیده نخستین مسابقه ملی نقشی برای شهر انتخاب شدند

منبع: همگردی

4

1402/2/12

18:31


ایرنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، آثار برگزیده نخستین مسابقه ملی نقشی برای شهر انتخاب شدند.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان و رئیس مسابقه ملی«نقشی برای شهر» گفت: از طراحان و ایده پردازان سه اثر برگزیده با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر و به سه اثر منتخب نیز لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا می شود.

محمدعلی ایزدخواستی تصریح کرد: مسابقه نقشی برای شهر شهریور 1401 با اعلام فراخوان برای دریافت ایده ها و طرح های کاربردی ملهم از نقوش 12 میراث ملی و جهانی اصفهان آغاز بکار کرد و در روند برگزاری مسابقه 3 کارگاه علمی در راستای راهبری طراحان در مسیر درست خلق اثر برگزار شد.

وی گفت: در مسابقه« نقشی برای شهر »که با تلاش معاونت شهرسازی و معماری و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان و با همکاری «فرهنگستان هنر» و «دفنر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در استان اصفهان» برگزار شد، از طراحان و ایده پردازان خواسته شده بود تا با مطالعه نقوش و آرایه های تزئینی موجود در سه میراث جهانی بشری شامل مسجد جامع اصفهان، مسجد شیخ لطف الله و مسجد جامع عباسی و 9 میراث ملی شامل دو منار دردشت، منار دارالضیافه، مقبره باباقاسم، مسجد علی، امامزاده درب امام، امامزاده اسماعیل، مسجد آقانور، بازار و حمام علیقلی آقا به ارائه طرح های کاربردی در زمینه گرافیک محیطی، زیباسازی و مبلمان شهری برای محیط پیرامون همین بناها بپردازند.

به گفته ایزدخواستی، در پایان مهلت ارسال آثار، 200 اثر از 80 طراح و ایده پرداز به دبیرخانه این مسابقه ملی رسید و جلسات داوری اولیه و نهایی انتخاب آثار با حضور داوران مسابقه برگزار شد که نتیجه آن، انتخاب آثار برگزیده بود.

رئیس مسابقه ملی نقشی برای شهر تصریح کرد: در آیین اختتامیه این مسابقه ملی که در 14 اردیبهشت و در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد، از طراحان و ایده پردازان برگزیده تقدیر و از کتاب مسابقه که دربردارنده 28 اثر منتخب از 26 هنرمند است، رونمایی می شود.

به گفته وی، دکتر محمد حسن طالبیان، مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عضو هیات علمی و دانشیار گروه مرمت دانشگاه تهران و عضو گروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر در اختتامیه مسابقه نقشی برای شهر به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

مسابقه نقشی برای شهر، توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با همکاری «فرهنگستان هنر» و «دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در استان اصفهان» برگزار شده و مرتضی بخردی (معمار، مرمتگر، عکاس و مدرس دانشگاه)، ابراهیم حقیقی (طراح گرافیک، عکاس، مدیر هنری و مدرس دانشگاه) و مرتضی نعمت الهی (هنرمند مجسمه ساز و مدرس) نیز داوری آثار را برعهده داشتند.

آثار برگزیده نخستین مسابقه ملی نقشی برای شهر انتخاب شدند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو