بالاترین درآمد ده ورزشکار برتر سال 2023

بالاترین درآمد ده ورزشکار برتر سال 2023


منبع: فوت و فن

8

1402/2/13

20:14


جریان پولی خاورمیانه در حوزه‌ی گلف و فوتبال باعث شده است که ستارگان ورزشی بیشتری از هر زمان دیگری به درآمد برسانند، تخمین زده می‌شود که در سال گذشته، این ده ورزشکار حدود 1.1 میلیارد دلار درآمد داشته باشند که رکورد تمامی زمان‌ها در سال 2018 را شکسته است.

بالاترین درآمد ده ورزشکار برتر سال 2023

جریان پولی خاورمیانه در حوزه‌ی گلف و فوتبال باعث شده است که ستارگان ورزشی بیشتری از هر زمان دیگری به درآمد برسانند، تخمین زده می‌شود که در سال گذشته، این ده ورزشکار حدود 1.1 میلیارد دلار درآمد داشته باشند که رکورد تمامی زمان‌ها در سال 2018 را شکسته است.
قراردادهای پردرآمد و رسانه‌های لیگی در حال افزایش بوده و فرصت‌های بیشتری برای ورزشکاران خارج از میدان فراهم شده است که باعث افزایش حقوق آنها شده است، اما ورود پول خلیجی، روغنی جدیدی به آتش اضافه کرده است. در کل، ده ورزشکار برجسته جهان به‌طور تقریبی در طول ۱۲ ماه گذشته، مجموع ۱.۱۱ میلیارد دلار قبل از مالیات و هزینه‌های نمایندگان را جمع‌آوری کرده‌اند، که در مقایسه با ۹۹۰ میلیون دلار سال قبل و ۱.۰۶ میلیارد دلار رکورد سال ۲۰۱۸، ۱۲ درصد رشد داشته است.

ده سال برترین‌ها در مجموع، ده ورزشکار برتر جهان در طول ۱۲ ماه گذشته مجموع ۱.۱۱ میلیارد دلار قبل از مالیات و هزینه‌های نمایندگان را به دست آورده‌اند که بالاترین میزان را تا کنون تشکیل می‌دهد.

رتبه یک – 136 میلیون دلار

کریستیانو رونالدو

درون زمینی: 46 میلیون دلار | Off-Field: 90 میلیون دلار | ملیت: پرتغال | ورزش: فوتبال | سن: 38

Cristiano Ronaldo

Cristiano Ronaldo

رونالدو در نوامبر با منچستر یونایتد از هم جدا شد و در ژانویه به Al Nassr عربستان سعودی پیوست، باعث افزایش حقوق سالیانه بازی خود به تخمینی 75 میلیون دلار شد و در همین راستا فرصت های بازاریابی بیشتری در خانه جدید خود به دست آورد. (برآورد Forbes از مبلغ On-Field، دو قرارداد او را برای این فصل ترکیب می کند و به دلیل بیکاری کوتاه مدت او را در نظر می گیرد). شایعات در حال پخش شدن هستند که ممکن است او در تابستان به اروپا بازگردد، اما در میانه راه، افزایش حقوق او برای اولین بار از سال 2017 و برای سومین بار در کل، او را به بالاترین درآمد ورزشکاران جهان منتشر کرده است و با مجموع 136 میلیون دلار، رکوردی بیشتر برای یک بازیکن فوتبال قرار داده است. برندهای مختلفی به خاطر جامعه طرفدار بزرگ و 850 میلیون فالور او در فیسبوک، اینستاگرام و توییتر که بیشترین تعداد فالوور از هر ورزشکار دیگری در جهان است، او را به عنوان یک هدف بازاریابی بسیار مهم می بینند. Binance، یک صرافی رمزارزی، به عنوان یکی از اخرین افزوده های حامی او شناخته می شود و باعث شده است که مجموع Off-Field او در 12 ماه گذشته به 90 میلیون دلار برسد، که از بیشترین درآمد غیرحضوری میان ورزشکاران جهان در این مدت است. شرکت‌های برتر جهانی مانند Nike و Herbalife از حضور رونالدو در تبلیغات خود استفاده می کنند و او در مجموع با 22 قرارداد تجاری برای برندهای مختلف همکاری می کند. این شامل کمپانی های معروفی همچون CR7، Clear Haircare، و Sleepscore است. به همراه سرمایه گذاری هایش در ملک، او از طریق ابزارهای دیجیتال، فوتبال و برندهای متفرقه تلاش می کند درآمد خود را به بالاترین حد ممکن برساند.


#2 – 130 میلیون دلار

لیونل مسی

درون زمینی: 65 میلیون دلار | خارج از زمین: 65 میلیون دلار | ملیت: آرژانتین | ورزش: فوتبال | سن: 35 سال

Lionel Messi

Lionel Messi

آینده مسی موضوعی است که برای بسیاری شیوه شدیدی از شایعات وجود دارد؛ شایعاتی که می‌گویند او ممکن است به بارسلونا بازگردد، یا به همراه رونالدو در عربستان سعودی به باشگاهی بپیوندد، یا حتی به لیگ ماجراجویی با باشگاه Inter Miami در آمریکا بیاید. با این حال، حساب بانکی او باید با امنیت کامل روبرو باشد. درآمد او با شماره بزرگ از دو دوره گذشته فهرست، هماهنگ شده است و او دارای فهرست طولانی از تبلیغات سودآور مانند آدیداس، بودوایزر و پپسیکو است. قرارداد او با Socios، یک پلتفرم بلوک‌چین مبتنی بر طرفدار، به تنهایی به او سالیانه حدود 20 میلیون دلار پرداخت می‌کند و فرصت‌ها بعد از اینکه او در دسامبر، آرژانتین را به قهرمانی جام جهانی رساند، باید ادامه داشته باشد. همچنین، در اکتبر او شرکت سرمایه‌گذاری به نام Play Time را راه‌اندازی کرد.


#3 – 120 میلیون دلار

کیلیان امباپه

درون زمینی: 100 میلیون دلار | خارج از زمین: 20 میلیون دلار | ملیت: فرانسه | ورزش: فوتبال | سن: 24 سال

Kylian Mbappé

Kylian Mbappé

امباپه، که در سال گذشته در جایگاه 35 این لیست قرار داشت، در این لیست با حضور در جایگاه دهم خود، تنها عضوی است که هنوز زیر 30 سال سن دارد. او بالاترین حقوق بازی در فوتبال را دارد و بعد از اینکه در سال 2022 با تیم ملی فرانسه به یک قدم تازه از قهرمانی دومین جام جهانی خود رسید، به تازگی دومین بازیکنی شد که برای بهترین بازیکن مرد FIFA انتخاب شد و پشتیبانی از بازی‌های فانتزی مبتنی بر رمزارز Sorare را به عهده گرفت. بعداز آن، در تابستان، در یک اختلاف با انجمن فوتبال فرانسه نیز تأثیرات بیشتری داشت. بعد از اینکه امباپه از شرکت در یک جلسه عکس با تیم ملی فرانسه امتناع کرد – به گزارشی به دلیل اعتراض به حمایت از برخی از برندهای تحت قرارداد با این تیم – انجمن فدراسیون فوتبال فرانسه به سرعت اعلام کرد که از توافقات حقوق تصویری بازیکنان خود می‌خواهد که مرور شود.


#4 – 119.5 میلیون دلار

لبرون جیمز

درون زمینی: 44.5 میلیون دلار | خارج از زمین: 75 میلیون دلار | ملیت: آمریکا | ورزش: بسکتبال | سن: 38

LeBron James

LeBron James

ورزشکاران برتر امروزی همچنین بنیانگذاران و سرمایه گذاران موفق هستند و شاید هیچ کس بهتر از جیمز این روحیه کارآفرینی را نشان ندهد که در ژوئن توانست به عنوان اولین ورزشکار فعالی را که توانست بیلیونر شود، توسط فوربس تایید شود. به علاوه از پشتوانه‌های تبلیغاتی شگفت‌انگیز خود، او در پشت شرکت تغذیه ورزشی لادر و شرکت SpringHill است که محتوای تلویزیونی و سرگرمی دیگری تولید می‌کند و تهیه کننده فیلم House Party محسوب می‌شود که در خانه او فیلمبرداری شده است. او همچنین سهامی در Fenway Sports Group – صاحب بوستون ردساکس، لیورپول فوتبال کلوپ و پیتسبورگ پنگوئن‌ها دارد و به تازگی در یک تیم Major League Pickleball سرمایه گذاری کرده است در حالی که اعلام کرده است که به زودی می‌خواهد یک تیم NBA را در لاس وگاس داشته باشد. جیمز بازپشتیبانی اولیه از تکیلا Lobos 1707 بود و در طول سال گذشته در دوچرخه‌های کانیون، شرکت غذایی Neutral Foods ذی حساسیت به مسائل اقلیمی و برند پوشاک ورزشی Mitchell & Ness سرمایه‌گذاری کرد.


#5 – 110 میلیون دلار

کانلو آلوارز

درون زمینی: 100 میلیون دلار | خارج از زمین: 10 میلیون دلار | ملیت: مکزیک | ورزش: باکس | سن: 32 سال

Canelo Álvarez

Canelo Álvarez

آلوارز هر بار که وارد رینگ می‌شود، ده‌ها میلیون دلار درآمد کسب می‌کند و در طی 12 ماه گذشته با دستیابی به مبارزات بزرگی مانند مبارزه با دیمیتری بیولو و گنادی گلوکین بسیار سود آور بوده است. (لیست فوربس تا 1 مهر ادامه دارد، بنابراین درآمد آتی او از مبارزه با جان رایدر در مورد شامل نمی‌شود.) آلوارز نسبتاً تعداد کمی از تبلیغات سنتی دارد که برای یک ورزشکار از این قامت عجیب به نظر می‌رسد، او با هنسی و میشلوب الترا همکاری می‌کند، اما در سپتامبر با Excel Sports Management همکاری کرد تا معاملات بازاریابی خود را گسترش دهد و به عنوان کارآفرین فعال است. این بوکسور پشت سر نوشیدنی ورزشی یاوکا، برنامه تمرینی I Can و شبکه پمپ بنزین Canelo Energy، خط لباس خود را دارد و کارت اعتباری برند خود را راه‌اندازی کرده است. در ماه سپتامبر، برند کوکتل کنسروی VMC را راه‌اندازی کرد.


#6 – ۱۰۷ میلیون دلار

داستین جانسون

درون زمینی: ۱۰۲ میلیون دلار | خارج از زمین: ۵ میلیون دلار | ملیت: آمریکا | ورزش: گلف | سن: ۳۸

Dustin Johnson

Dustin Johnson

جانسون اولین ستاره‌ای بود که در ماه مه به لیو گلف پیوست و در سال ۲۰۲۲ با بیشترین جایزه پولی تور، ۳۵٫۶ میلیون دلار، از جمله ۱۸ میلیون دلار برای برنده شدن رقابت‌های فردی در فصل جاری تور، پایان یافت. این حرکت ممکن است باعث از دست دادن تعدادی از حامیان تبلیغاتی شد، از جمله بانک رویال کانادا شده باشد، اما همچنین او را بزرگترین برنده سال کرد: او حتی در لیست ۵۰ بازیکن پردرآمد سال ۲۰۲۲ حضور نداشت. در حال حاضر او در حال تمرکز بر ساخت برند ۴ اس GC است، تیم لیوی که کاپیتان و همداری کننده آن است و در محل جایگزین برند آدیداس، لوگوی آن بر روی پیراهن او در برخی از مسابقات اخیر نیز قرار دارد. وجود پول تضمینی از فرمت بدون بریدن لیو به نیز کمک کرده است، او تنها در پنج رویداد لیوی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳٫۳ میلیون دلار جمع آوری کرده است.


#7 – ۱۰۶ میلیون دلار

فیل میکلسون

درون زمینی: ۱۰۴ میلیون دلار | خارج از زمین: ۲ میلیون دلار | ملیت: آمریکا | ورزش: گلف | سن: ۵۲

Phil Mickelson

Phil Mickelson

میکلسون که سال گذشته درآمد پیش از مالیات کاری خود را به بیش از ۱ میلیارد دلار رساند، از زمان پیوستن به LIV Golf حامیان را از دست داده است اما خارج از زمین از کارهای دیگری پرداخته است. او همراه با دیگر هم‌مؤسسان، شرکت For Wellness را تأسیس کرده که مکمل قهوه تولید می‌کند و به تازگی به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران، زمین بزرگی را در خارج از فینیکس خریداری کرده است. میکلسون در مسترز ماه گذشته، نتیجه‌ای چشمگیر داشت و با یاری هم‌تیمی LIV Golf اش، بروکس کوپکا، با یک دور پایانی ۶۵، در مقام دوم قرار گرفت. این نتیجه با چکی به ارزش ۱.۶ میلیون دلار همراه بود.


#8 – 100.4 میلیون دلار

استفان کری

درون زمینی: 48.4 میلیون دلار | خارج از زمین: 52 میلیون دلار | ملیت: آمریکا | ورزش: بسکتبال | سن: 35 سال

Stephen Curry

Stephen Curry

استفان کری، پس از قهرمانی چهارم خود در مسابقات بسکتبال NBA در ماه ژوئن گذشته، برای اولین بار در سال جاری توانست به فهرست ۱۰ ورزشکار پردرآمد جهان بپیوندد و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند. حقوق او به ارزش ۴۸.۱ میلیون دلار در فصل جاری، بالاترین حقوق در NBA بود و در فصل ۲۰۲۳-۲۴ با درآمد ۵۱.۹ میلیون دلاری او، اولین انسان ۵۰ میلیون دلاری NBA خواهد شد. با افتادن بورس FTX، حامی اصلی او، از حامیان او خالی شد، اما در مقابل با شرکت آندر آرمور برای طولانی مدت به توافق رسید و با بانک Chase همکاری جدیدی را آغاز کرد. او همچنین در شرکت مولتی‌مدیایی خود، یونانیموس مدیا، در حال تولید یک مستند درباره خود است که در ماه ژوئیه از طریق Apple TV+ منتشر خواهد شد و در سال آینده نیز قرار است سری رمان‌های گرافیکی راه اندازی کند. همچنین او به تازگی در پلتفرم VR گلف + و شرکت TMRW Sports که توسط تایگر وودز و روری مک‌ایلری تأسیس شده است و به دنبال ایجاد یک لیگ گلف پیشرفته مبتنی بر فناوری است، سرمایه‌گذاری کرده است.


#9 – $95.1 میلیون دلار

راجر فدرر

درون زمینی: 0.1 میلیون دلار | خارج از زمین: 95 میلیون دلار | ملیت: سوئیس | ورزش: تنیس | سن: 41 سال

Roger Federer

Roger Federer

فدرر در سپتامبر از تنیس رقابتی بازنشستگی خود را اعلام کرد و پس از بازی یک مسابقه آخر را به همراه رافائل نادال در لور کاپ، تورنمنت تیمی بین المللی که در سال 2017 به وجود آورد، راکت خود را بر گاه گذاشت. فهرست بیش از دوازده شریک بلند مدت او همچنان صحیح است، و هفته گذشته او یک قرارداد لایسنس برای برند RF خود را با تولیدکننده عینک Oliver Peoples اعلام کرد. او همچنین در شرکت کفش سوئیسی On سهام مهمی دارد.


#10 – 89.1 میلیون دلار

کوین دورانت

درون زمینی: 44.1 میلیون دلار | خارج از زمین: 45 میلیون دلار | ملیت: آمریکا | ورزش: بسکتبال | سن: 34

Kevin Durant

Kevin Durant

دورانت در فوریه از تیم بروکلین نتس به تیم فینیکس سانز معامله شد، اما مبادلات و معاملات محدود به زمین نبود. او از طریق شرکت سرمایه‌گذاری خود، 35V، سهام خود را در لیگ پرمیر لاکروس، برند تغذیه Happy Viking، لیگ والیبال League One، شبکه لیگ ورزشی زنان Athletes Unlimited، تیم Major League Pickleball، برند Mitchell & Ness شرکت Fanatics، کسب و کار سازنده دیجیتال Goldenset Collective، استارتاپ نرم‌افزار ورزشی ScorePlay و TMRW Sports تایگر وودز در ده ماه گذشته خریداری کرده است. او همچنین یک امپراتوری رسانه‌ای رو به رشد در بردروم و یکی از معاملات کفش بسکتبال با ارزش ترین معاملات NBA با نایکی را دارد که به تازگی به قرارداد مادام‌العمر ارتقا داده شده است. مایکل جردن و لبران جیمز تنها دو بازیکن NBA دیگری هستند که قرارداد مادام‌العمر با تولید کفش برای آنها بسته شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو