کدام چهره های معروف ایرانی متولد 14 اردیبهشت هستند؟

کدام چهره های معروف ایرانی متولد 14 اردیبهشت هستند؟


منبع: آکا

4

1402/2/14

12:34


اگر شما هم جزو افرادي هستيد که به اخبار چهره هاي مشهور ايراني علاقه منديد و دوست داريد که بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 14 اردیبهشت بدنيا آمد

آکاایران:امروز 14 اردیبهشت ماه 1402مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون ارشا اقدسی،حسین کسبیان،اسماعیل داورفر،فرید کشن فلاح و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

ارشا اقدسی درگذشت/ خاکسپاری بدلکار سینما در قطعه هنرمندان- اخبار رادیو و  تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم | Tasnim

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 14 اردیبهشت ماه متولد شده اند

ارشا اقدسی

ارشا اقدسی (۱۴ اردیبهشت ۱۳۶۱ – ۱۳ مرداد ۱۴۰۰) بدل‌کار و هنرپیشه ایرانی بود. او درطول حرفهٔ خود در فیلم‌های گوناگونی ایفای نقش کرده‌بود. او بنیان‌گذار بدلکاران ۱۳ بود.

جزئیات جدید از حادثه‌ای که مرگ ارشا اقدسی را رقم زد - همشهری آنلاین

ارشا اقدسی همچنین دارای مدرک دکترای بدلکاری بود و جایزه ی نفر اول چپ کردن اتومبیل را در صربستان از آن خود کرد .

حسین کسبیان

حسین کسبیان (۱۲ بهمن ۱۳۱۲ تهران – ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۵ تهران) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی بود.

وجود خوش یمن یک بازیگر

حسین کسبیان فعالیت هنری را در سال 1335 با بازی در تئاتر آغاز کرد و از سال 1338 نیز به طور پراکنده به فعالیت در دوبله پرداخت. از تئاترهای مهم او پهلوان اکبر می میرد به کارگردانی عباس جوانمرد در سال 1344 بود و سریال آرایشگاه زیبا از کارهای مشهور او در تلویزیون محسوب می شود.حسین کسبیان طی سال‌های حضورش در عرصه هنر در بیش از ۲۰ سریال تلویزیونی و ۳۲ فیلم سینمایی بازی کرد.

اسماعیل داورفر

اسماعیل داورفر (٢٠ فروردین ۱۳۱۱ – ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷) هنرپیشه قدیمی تئاتر ، سینما و تلویزیون اهل ایران بود.

بیوگرافی اسماعیل داورفر | بیوگرافی کامل اسماعیل داورفر (بازیگر ایرانی)

او همبازی و هم دوره بازيگران پيشکسوتی چون علی نصیریان، عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، جعفر والی و محمدعلی کشاورز بود و از جمله تئاترهای او می توان به بازرس، چشم اندازی از پل، سياه زنگی دايره زنگی، مرد فرنگی، مرگ در پائيز، دشمنان و دست بالای دست اشاره کرد.

از فیلم های مهمی که اسماعیل داورفربازی کرد می توان به گاو ساخته داریوش مهرجویی و مجموعه های تلویزیونی آژانس دوستی، آپارتمان شماره 13و آقای دلار اشاره کرد.

اسماعیل داورفر در سال ۱۳۱۱ به دنیا آمد، او مدتی از بیماری سرطان رنج می برد و هنگام مرگ ۷۵ سال داشت.

فرید کشن فلاح

فرید کشن فلاح چهره پرداز و بازیگر کشورمان 2 شهریور 1339 متولد شد و 14 اردیبهشت 1395 در تهران درگذشت.

وی برادر سعید کشن فلاح کارگردان و بازیگر تئاتر بود. فرید کشن فلاح از معدود چهره پردازان ایران بود که با گریم پلاستیک آشنایی داشت و آن را تدریس می کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو