بوستان نبوت یکی از تفریحگاه های کرج به شمار می رود

منبع: همگردی

8

1402/2/15

16:30


مستر بلیط/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، بوستان نبوت یکی از تفریحگاه های کرج به شمار می رود.

پارک نبوت کرج پیشینه طولانی دارد و از جمله بوستانهایی است که مردم کرج به خوبی با آن آشنا هستند. خیلی از جوانان و بزرگسالان در شهر کرج اوقات فراغت خود را در پارک سرسبز و خوش آب و هوای نبوت سپری می کنند. وسعت این بوستان در حال حاضر 4/4 هکتار بوده که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است 2 هکتار دیگر به آن اضافه شود. به جهت زیبایی و طراوت بخشی، در این پارک گلهای زیبا و رنگارنگی زیادی کاشته می شود. درختان سرسبز، تنومند و سر به فلک کشیده آن کار تولید دی اکسید کربن قسمتی از شهر را برعهده دارند و به عنوان نوعی فیلتر عمل می کنند و آلودگی هوا را می زدایند. زیر سایه درختان می توانید لذت خنکای یک روز گرم تابستانی را بچشید.

بوستان نبوت کرج با این مقدار فضایی که در اختیار دارد، از تجهیزات مناسبی برخوردار است و بخشهای متعددی در آن جای گرفته اند.اگر بخواهیم از هیجان انگیزترین قسمت پارک شروع کنیم، باید به سینمای کوچک 7 بعدی آن اشاره داشته باشیم که در گروه تفریحات مفرح پارک قرار میگیرد. تجهیزات خوبی در این سینما بکار گرفته شده است. هر کدام از صندلی ها یک اسلحه لیزری دارند که با آنها می توانید بازی های دوست داشتنی و مهیج را شروع کنید. خرید بلیط سانس های این سینما خیلی زیاد نیست و همه قادرند با پرداخت کمترین مبلغ برای لحظاتی آدرنالین خون را بالا ببرند و روزی شاد برای خود بسازند. نکته قابل ذکر اینکه این سینما محدودیت سنی دارد و افراد زیر 7 سال را نمی پذیرد.

یکی از بهترین و کاربردی ترین امکاناتی که در پارک نبوت به صورت رایگان در اختیار علاقمندان به ورزش قرار گرفته، زمینهای والیبال و بسکتبال است. در واقع این بوستان به میعادگاه دوستداران این ورزشها تبدیل شد. هر زمان از روز که به پارک مراجعه کنید، جوانانی را می بینید که مشغول انجام این بازی ها هستند. هر یک از این دو ورزش زمین مخصوص خود را دارند. خیلی از گروههای دوستانه یا خانواده ها هم برای یک تفریح چند ساعته بساط گردش خود را زیر آلاچیق های بوستان پهن می کنند. از آنجایی که این بوستان فضای سرسبزی دارد، مکان مناسبی برای تعطیلات آخر هفته بشمار می رود.

بازدید از آب نمای موزیکال زیبای پارک را به شما پیشنهاد می کنیم. این نخستین آبنمای موجود در پارکهای کرج است. پس از اینکه وارد بوستان شدید و گلها و درختان زیبا را پشت گذاشتید، به این آبنمای موزیکال جذاب می رسید. همین که آب از فواره ها بیرون می آید، صدای موزیک نیز از آبنما خارج می شود و جوی دلچسب را ایجاد می کند. این فواره ها در طی روز بازدید کنندگان زیادی دارند و زیبایی خاصی را به محیط می بخشند.

یکی از محیط هایی که در پارک نبوت با استقبال قشر جوان روبرو شده، پیست اسکیت بازی است. این پیست در محیط مرکزی بوستان قرار دارد و همه دوستداران این ورزش مهیج می توانند بدون پرداخت هزینه به آن وارد شده و از فضای آن استفاده کنند. ورود به این پیست برای همه گروههای سنی مجاز است. در قسمت غربی پارک، طی فصل های متعدد سال نمایشگاه های کوچکی برگزار می شود که در آنها محصولات خوراکی و صنایع دستی شهرهای مختلف به نمایش و فروش گذاشته می شود. شهرداری کرج تاریخ برپایی این فروش فصلی را اعلام می کند.

بوستان نبوت یکی از تفریحگاه های کرج به شمار می رود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو