جشنواره گلابگیری به میزبانی اسلامشهر در حال برگزاری است

منبع: همگردی

7

1402/2/17

13:34


ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، جشنواره گلابگیری به میزبانی اسلامشهر در حال برگزاری است.

فقط تا 18 اردیبهشت از ساعت 15 تا 19 فرصت دارید که سری به مزرعه گل محمدی صدرا بزنید تا در فضایی دلربا از نزدیک فرایند گلابگیری را ببینید.

این جشنواره که از 13 اردیبهشت با همکاری سازمان گردشگری و صنایع دستی غرب استان تهران در شهرک واوان اسلامشهر دایر است و در این چند روز میزبان شهروندانی بوده که از سراسر استان تهران سرمست بو و فضای گل محمدی شده اند.

یکی از بازدید کنندگان به نام سعید از این جشنواره می گوید: خیلی خوشحالم که این جشنواره در اسلامشهر برگزار شده و مجبور نیستیم دل به جاده بزنیم و تا قمصر برویم.

او می افزاید: فضا عالی است و استقبال خوب مردم برای این است که در شهر خود شاهد گلابگیری و حضور در این جشنواره هستند.

البته بازار سلفی هم در این جشنواره داغ است و در این بین یک دانشجوی دختر که با 2 دوست خود به جشنواره گلابگیری آمده، میگوید: خیلی خوب است که همچین فضا و جشنواره ای در اسلامشهر برگزار می شود و من با دوستان خود عکسهای سلفی و یادگاری زیادی گرفتیم.

او اضافه می کند: نیم ساعتی است که به اینجا آمده ایم و به نظرم اگر اجازه برداشتن گلها را می دادند، بیشتر خوش میگذشت.

مردی که به همراه همسر و دخترش به این جشنواره آمده هم می گوید: خیلی فضایی خوبی است اما کاش فضا بزرگتر بود و بجای 2 دیگ گلابگیری تعداد بیشتری دیگ بود.

او خاطرنشان می کند: به نظرم باید تبلیغات بیشتری برای چنین جشنواره ای بشود تا مردم بیشتری از این فضا لذت ببرند.

این بازدید کننده یادآوری می کند: چند شیشه کلاب هم خریداری کردیم و خوشحالم که راه کاشان برای ما نزدیک شد و اصلا فکر نمی کردم در اسلامشهر چنین جشنواره ای برگزار شود.

مهدی شریفیان، نماینده تهران در مجلس هم در حاشیه این جشنواره گفت: بارها به وزرای صمت و جهادکشاورزی این را گفته ایم و انتظار داریم در دولت مردمی اینچنین جشنواره هایی بیش از پیش برگزار شود، چرا که به کارآفرینی و نتایج مهمی منتج می شود.

از سوی دیگر مدیر کل حقوقی و بازرسی استانداری تهران بر ضرورت توسعه کشاورزی در استان تهران تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی طلایه دار تولید و توسعه در حوزه کشاورزی است.

وحید رحیمی ضمن اشاره به ضرورت حمایت از تولید کشاورزی در بخش خصوصی، ضرورت یکپارچه شدن مجموعه مجوز ها و نهادهای متولی در حوزه کشاورزی را اولین گام برای حمایت از این بخش دانست.

در این جشنواره که با حضور مسئولان، مردم و جمعی از دانش آموزان برگزار شد، حاضران در برنامه نمادین گلابگیری سنتی شرکت کردند.

مزرعه گل محمدی صدرا در شهرک واوان شهرستان اسلامشهر بیش از چهار هکتار مساحت دارد که نیمی از آن زیر کشت گلهای محمدی اصلاح شده رفته و در پنج سال اخیر هر سال بیش از 10 تن گل محمدی مرغوب تولید می کند.

جشنواره گلابگیری به میزبانی اسلامشهر در حال برگزاری است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو