برگزاری نخستین همایش ملی گردشگری جنگ در خرمشهر

منبع: همگردی

5

1402/2/20

18:12


ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده و گزارشات منتشر شده، برگزاری نخستین همایش ملی گردشگری جنگ در خرمشهر صورت می گیرد.

سجاد پاک گهر، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر با یادآوری "رشادت ها، دلاوری ها و جانفشانی مردان و زنانی که در راه پاسداری از کیان وطن جان و هستی خود را فدای پاسداری از ایران کردند" گفت: جنگ تحمیلی یکی از رویدادهای ماندگار در تاریخ معاصر و سندی معتبر از شهادت طلبی قهرمانان وطن در تاریخ انقلاب اسلامی است که در بند بند آن خاطرات تلخ و شیرین بسیاری به ثبت رسیده است.

او افزود: در زمینه ثبت حماسه ها و رشادت های این دوران ماندگار از تاریخ کشورمان با همکاری مشترک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر، سازمان منطقه آزاد اروند و ادارات میراث فرهنگی خرمشهر و آبادان و با حضور متخصصان حوزه گردشگری برگزاری نخستین همایش ملی گردشگری جنگ در دستور کار قرار داده شده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر با اشاره به تشکیل دبیرخانه این همایش در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر و رونمایی از فراخوان، پوستر و روزشمار و نیز معرفی محورهای مورد نظر این رویداد فرهنگی در آینده ای نزدیک گفت: پس از پایان جنگ، بسیاری از هموطنانمان به منظور بازدید از مناطق جنگی و عملیاتی و مشاهده مکان ـ رویدادهای مهم این دوران هر سال و به شکل درخور توجهی به مناطق عملیاتی مراجعه می کنند و از نزدیک با بخش مهمی از تاریخ معاصر آشنا می شوند و به واکاوی این دوران مقدس می پردازند.

پاک گهر افزود: با گسترش این بازدیدها پس از چهار دهه هر سال گردشگران بیشماری از داخل و خارج از کشور راهی این مناطق می شوند که با تداوم همین روند با عنوان گردشگری دفاع مقدس ممکن است ضمن تجدید خاطره و حفظ ارزش های این دوران حماسه ساز، بتوان از این قابلیت در زمینه توسعه اقتصادی نیز استفاده کرد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر اضافه کرد: رسیدن به این امکان نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصولی است که یکی از همین برنامه ریزی ها برگزاری همایش ملی گردشگری جنگ است که بزودی در خرمشهر به مرحله اجرا می رسد. همچنین مقررات و برنامه های محوری این همایش همزمان با هفته گردشگری و دفاع مقدس در اواخر شهریور 1402 اعلام می شود.

برگزاری نخستین همایش ملی گردشگری جنگ در خرمشهر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو