کدام چهره های معروف ایرانی متولد 21 اردیبهشت هستند؟

کدام چهره های معروف ایرانی متولد 21 اردیبهشت هستند؟


منبع: آکا

4

1402/2/21

11:35


اگر شما هم جزو افرادي هستيد که به اخبار چهره هاي مشهور ايراني علاقه منديد و دوست داريد که بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 21 اردیبهشت بدنيا آمد

آکاایران:امروز 21 اردیبهشت ماه 1402مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون مسعود ولدبیگی،حمید عاملی،محمدصمد نیکخواه و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

شاخص خبر

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 21 اردیبهشت ماه متولد شده اند

مسعود ولدبیگی

مسعود ولدبیگی (۶ شهریور ۱۳۱۴ – ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) چهره پرداز و بازیگر ایرانی بود. او ۳ بار برنده سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی جشنواره فیلم فجر شده بود.

مسعود ولدبیگی پدر سحر ولدبیگی درگذشت + علت مرگ

معروف‌ترین نقش او درمقام بازیگر، بازی درنقش نجدة‌ بن عامر، سردستهٔ گروه خوارج در مجموعهٔ مختارنامه بود. او به دلیل ایست قلبی در بیمارستان مهراد تهران در سن ۸۵ سالگی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا در کنار مازیار پرتوی به خاک سپرده شد.

حمید عاملی

حمید عاملی (زاده ۲۱ اردیبهشت ۱۳۲۰ – درگذشته ۱۶ دی ۱۳۸۶) گوینده رادیو و قصه‌گو بود.

حمید عاملی - سالروز درگذشت حمید عاملی - گوینده و نویسنده رادیویی

او از سال ۱۳۳۴ در مجله‌های کیهان بچه‌ها، اطلاعات هفتگی و روشنفکر داستان‌های کوتاه کودکان می‌نوشت و از سال ۱۳۳۷ به گویندگی رادیو در برنامه «کار و کارگر» پرداخت. او در سال ۱۳۵۰ گوینده برنامه رادیویی «راه شب» شد. حمید عاملی همچنین بیش از ۱۰۰ کتاب داستان نوشته‌است.

حمید عاملی در سال ۱۳۵۲، پس از مرگ فضل‌الله مهتدی (صبحی)، قصه‌گوی برنامه «قصه ظهر جمعه» شد. او در آخرین سالهای کاری خود گوینده برنامه «یک شب از هزار و یک شب» رادیو بود و ۹۰۰ قسمت آن را اجرا کرد.

حمید عاملی درمجموعه نمایشهای رادیویی پر شنونده تحت عنوان «ارادتمند جانی دالر» در نقش گروهبان والچ به همراه حیدرصارمی، که در سالهای قبل از ۱۳۵۷ از رادیو ایران پخش می‌شد ایفای نقش داشته‌است

محمدصمد نیکخواه

محمدصمد نیکخواه بهرامی (زادهٔ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۲ در تهران) بازیکن بسکتبال اهل ایران بازیکن مهرام تهران است.

زندگینامه: محمدصمد نیکخواه بهرامی (۱۳۶۲ -) - همشهری آنلاین

از مشخصه‌های بازی صمد نیکخواه بهرامی می‌توان به هوش بالا، قدرت مدیریت قوی و پرتاب‌های سه امتیازی وی اشاره کرد. او برادر آیدین نیکخواه بهرامی است. صمد و آیدین نیکخواه بهرامی در خانواده‌ای علمی و برجسته تربیت شده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو