مهیج‌ترین آتشفشان‌های خاموش اروپا

مهیج‌ترین آتشفشان‌های خاموش اروپا


منبع: فوت و فن

4

1402/2/23

14:22


صعود از یک آتشفشان می‌تواند بسیار جذاب و مهیج باشد اما ترس از گرفتاری در فوران آن سبب شده تا بسیاری از افراد از انجام این کار صرف نظر کنند. با این حال، باید گفت که در اروپا آتشفشان‌های خاموش بسیار زیادی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را کاوش کرد.

مهیج‌ترین آتشفشان‌های خاموش اروپا

صعود از یک آتشفشان می‌تواند بسیار جذاب و مهیج باشد اما ترس از گرفتاری در فوران آن سبب شده تا بسیاری از افراد از انجام این کار صرف نظر کنند. با این حال، باید گفت که در اروپا آتشفشان‌های خاموش بسیار زیادی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را کاوش کرد.

از قدم زدن در میان مراتع آلپ گرفته تا سفرهای چالش‌برانگیز به سمت قله‌های صخره‌ای، این شگفتی‌های طبیعی خیره‌کننده طیف وسیعی از تجربه‌های صعود را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورند و در این میان نیز اصلا هیچ گدازه‌ای به چشم نمی‌خورد. اگر می‌خواهید از مناظر زیبا لذت ببرید، پس صعود به یک آتشفشان بدون خطر و خاموش می‌تواند بسیار جالب‌توجه باشد. همراه با ما باشید.

بازدید از کلیسایی درون آتشفشان در اسپانیا

Spain: Visit a church inside Santa Margarida Volcano

Spain: Visit a church inside Santa Margarida Volcano

آتشفشان سانتا مارگاریدا (Santa Margarida) در اسپانیا که حدود ۱۱۰۰۰ سال قبل فوران کرده است، درون خودش یک کلیسای کوچک و فروتنانه دارد که بسیار تماشایی و زیبا به نظر می‌رسد. این کلیسای کوچک در کاتولونیا برای اولین بار در سال ۱۴۰۳ در کتاب‌ها آمده، آن هم در زمانی که رئیس کلیسا از آن در وصیت‌نامه خودش یاد کرده است.

کلیسای اصلی در یک زلزله قرون وسطایی ویران شد و قدمت ساختمان فعلی آن به سال ۱۸۶۵ میلادی باز می‌گردد. این کلیسا که عمدتا خالی است، در جشن سنت مارگارت انطاکیه پر از جمعیت می‌شود. در این جشنواره در تاریخ ۲۰ ژوئیه صدها نفر از کنار آتشفشان به مسافت ۷۰۰ متر بالا می‌روند و از این مکان دیدن می‌کنند.

بازدید از پوی د دوم در فرانسه

پوی د دوم (Puy-de-Dôme) مرتفع‌ترین نقطه در شاین دس پویز، یک زنجیره متشکل از ۸۰ آتشفشان در مرکز فرانسه به شمار می‌رود. در ارتفاع ۱۴۶۵ متری، اینجا مناظری بسیار تماشایی و خیره‌کننده نسبت به نقاط اطراف خودش ارائه می‌کند.

با دنبال کردن مسیری در سمت شمالی کوهستان و با سپری کردن فاصله‌ای یک ساعته در مسیری به نام Sentier des Muletiers که در میان کوهنوردان بسیار مشهور است، حتی مناظر زیباتری نیز به چشم می‌خورند. در قله این آتشفشان شما می‌توانید معبد باستانی مرکوری (Temple of Mercury) را مشاهده کرد که یک پناهگاه رومی قرن سومی به شمار می‌رود.

شنا در دهانه آتشفشان در ایتالیا

Lake Nemi in the Alban hills, near RomeCanva

Lake Nemi in the Alban hills, near RomeCanva

همه آتشفشان‌های خاموش، قله‌های پرتگاهی نیستند. به تپه‌های آلبان در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی رم بروید و شاهد مناظری خیره‌کننده باشید. در اینجا می‌توانید از کستلی رومانی (Castelli Romani) دیدن کنید، از گردش در شهرهای جذاب با چشم‌اندازهای زیبا لذت ببرید و از غذاهای محلی نیز بچشید.

این قله برجسته، مونت کاوو (Monte Cavo) نام دارد که در آن، دو دهانه کوچک وجود دارد و در داخل این دهانه‌ها نیز دریاچه‌های لاگو آلبانو (Lago Albano) و دریاچه نمی (Lake Nemi) شکل گرفتند. در لاگو آلبانو شما می‌توانید در روستای مجاور آن به نام آلبانو لازیال گرش کنید و در باغ‌ها و کاخ‌های تابستانی آن اوقات خوشی را پشت سر بگذرانید.

مشاهده گدازه‌ها در پرتغال

این شگفتی طبیعی باشکوه در منطقه بسیار زیبا و تماشایی آزورس در پرتغال قرار گرفته که کمی دورتر از مکان‌های دیگر در این فهرست است اما بازدید از آن واقعا ارزشمند است. بازدیدکنندگان می‌توانند در داخل این دریچه آتشفشانی باستانی قدم بزنند، مکانی که ۵۰ متر از دهانه آن تا عمیق‌ترین نقطه تالاب شکل گرفته در پایین آن فاصله دارد.

ساعات کاری در اینجا بسته به فصل متفاوت است، بنابراین، حتما قبل از سفر اطلاعات مرتبط با آن را بررسی کنید. بلیط برای بازدید از یک یا دو غار برای هر بزرگسال ۶ تا ۹ یورو هزینه دارد و کودکان زیر ۱۲ سال نیز به همراه یک بزرگسال می‌توانند رایگان وارد شوند.

سفر به کوه اسنودون در ولز

Wales: Hike Mount Snowdon for stunning views

Wales: Hike Mount Snowdon for stunning views

کوه اسنودون (Snowdon) یا Yr Wyddfa مرتفع‌ترین کوه ولز به شمار می‌رود که قبلا فوران بسیار شدیدی داشته است. تخمین زده می‌شود که قوی‌ترین فوران این آتشفشان چند صد میلیون سال پیش رخ داده باشد و تا فاصله ۵۰۰۰ کیلومتری نیز صدای آن به گوش رسیده است.

حالا این کوه بسیار زیبا و تماشایی به مکانی ایده‌آل و جذاب برای پیاده‌روی تبدیل شده است. در یک روز صاف، کوهنوردان در قله ۱۰۸۵ متری آن می‌توانند تمام مسیرهای ایرلند، اسکاتلند و جزیره من (Isle of Man) را شاهد باشند.

گردش در میان سواحل سیاه لاگومرا در اسپانیا

Spain: Sunbathe on black sun beaches in La Gomera

La Gomera, an island in the Canary’s, has beautiful beaches and rocky climbs.Canva

لا گومرا (La Gomera) از جمله جاهای دورافتاده به شمار می‌رود که در جزایر قناری در اقیانوس اطلس واقع شده است. شما باید به تنریف سفر کنید و سپس از آنجا به همراه کشتی به لاگومرا بروید که کوچک‌ترین جزیره در مجمع الجزایر قناری محسوب می‌شود.

این جزیره بقایای یک فوران آتشفشانی شکل گرفته در دل اقیانوس است که در حدود سه میلیون سال قبل فوران آن متوقف شده است. در اینجا می‌توان در سواحل سیاه آن به آفتاب گرفتن مشغول شد یا اینکه جنگل مه‌آلود گاراجونی را کاوش کرد.

لذت بردن از مناظر خیره‌کننده ادینبرو در اسکاتلند

Scotland: Enjoy a picnic with breathtaking vistas of Edinburgh

The vista from Arthur’s seat, EdinburghCanva

جایگاه آرتور (Arthur’s Seat) یکی از مکان‌های اطراف شهر ادینبرو به شمار می‌رود که از آنجا می‌توان شاهد مناظری خیره‌کننده و تماشایی از شهر ادینبورگ بود. این تپه در حال حاضر در بین گردشگران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است اما افراد کمی می‌دانند که اینجا در حقیقت بقایای یک آتشفشان خاموش است. ارتفاع این تپه به بیش از ۲۵۰ متر می‌رسد و برای مدتی طولانی به عنوان یک نقطه دیده‌بانی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو