جا‌های لاکچری استانبول |یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایرانیان

جا‌های لاکچری استانبول |یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایرانیان


3

1402/2/24

10:51


جا‌های لوکس استانبول استانبول یکی از مقاصد گردشگری محبوب بین مسافران است. در صورتی که قصد سفر به استانبول…

جا‌های لاکچری استانبول |یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایرانیان

جا‌های لوکس استانبول

استانبول یکی از مقاصد گردشگری محبوب بین مسافران است. در صورتی که قصد سفر به استانبول را دارید باید در رابطه با جا‌های دیدنی استانبول اطلاعات مناسبی را کسب نمایید تا بتوانید در طول سفر از تمامی امکانات، مناطق و محله‌های مهم این شهر دیدن کنید. از مهم‌ترین مناطق شهر استانبول می‌توان به محله بشیکتاش و خیابان نیشان تاشی اشاره کرد؛ البته در استانبول جا‌های دیدنی بسیار زیادی وجود دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست؛ اما می‌بایست اطلاعات مناسبی در رابطه با آن‌ ها پیش از سفر به دست آورید.در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا بهترین جاهای لاکچری استانبول مورد بررسی و معرفی قرار دهیم

شهر استانبول یکی از شهر‌های گران و لوکس کشور ترکیه به شمار می‌رود. این شهر به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم شده است. در هر دو بخش این شهر مناطق بسیار لاکچری و مرفه‌ نشینی وجود دارند که دارای امکانات و موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی هستند. به همین دلیل این مناطق در شهر استانبول به عنوان مناطق لاکچری شناخته می‌شوند.

براساس تقسیم‌بندی که به واسطه شهرداری این شهر انجام گرفته استانبول به ۳۹ منطقه طبقه‌بندی شده که در حدود ۲۵ منطقه در بخش اروپایی قرار دارند و چهارده منطقه دیگر در بخش آسیایی واقع گردیده‌اند. در بین این مناطق جا‌های لاکچری متعدد و محله‌های اعیان نشین بسیاری به چشم می‌خورند. از لوکس‌ترین محله‌های استانبول در منطقه آسیای می‌توان به مناطق کادیکوی، بیکوز و اسکودار اشاره کرد. توجه داشته باشید که مناطق دیگری نیز در این بخش وجود دارند؛ اما این مناطق به عنوان بهترین و لاکچری‌ ترین مناطق در بخش آسیایی شناخته می‌شوند.

منطقه بشیکتاش

این منطقه در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و به عنوان یکی از محله‌های بسیار معروف این شهر شناخته می‌شود. منطقه بشیکتاش از محله‌های بسیاری تشکیل شده که به عنوان یکی از مناطق قدیمی این شهر نیز معرفی می‌شود. بشیکتاش یک بافت تاریخی و قدیمی دارد؛ اما از امکانات بسیار مناسبی برخوردار است و در طول سال‌های گذشته با پیشرفت بسیار زیادی مواجه شده و به همین دلیل از امکانات مدرنی نیز بهره می‌برد.

این منطقه چشم‌اندازی بسیار منحصربه‌فرد به تنگه بسفر دارد و به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین مناطق شهر استانبول به شمار می‌رود. در منطقه بشیکتاش محله‌ های لاکچری بسیار زیادی وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به محله ببک، محله ‌اتیلر، اولوس و منطقه لونت اشاره کرد.

جا‌های لاکچری استانبول

محله ببک

یکی دیگر از محله‌ های بسیار زیبا که دارای قدمت تاریخی زیادی است و از زمان‌های گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته محله ببک نام دارد. این محله مورد توجه حاکمان دوران عثمانی قرار داشته و در حال حاضر یکی از محله‌های پرازدحام و پرشور شهر استانبول معرفی می‌شود. محله بیک به عنوان محله‌های لوکس و مرفه نشین در استانبول نیز به شمار می‌رود. در این منطقه افراد ثروتمند زیادی زندگی می‌کنند. این محله دارای چشم‌انداز بسیار زیبا به تنگه بسفر است.

محله لونت

یکی دیگر از محله‌های گران و لاکچری استانبول محله لونت نام دارد. این محله نیز مانند محله ببک دارای یک بافت قدیمی است؛ اما در طی سال‌های گذشته به دلیل توجه زیادی که به آن شده، ساختمان‌های مجلل و لوکس بسیاری نیز در این محله بنا گردیده‌اند. به همین دلیل از مناطق لاکچری استانبول به شمار می‌رود. در این محله هتل‌های بسیار زیادی وجود دارند و مراکز تجاری معروف بسیاری نیز به گردشگران و مسافران خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. این محله به عنوان یکی از مراکز تجاری مهم در شهر استانبول شناخته می‌شود. بسیاری از افراد ثروتمند در شهر استانبول در محله لونت ساکن هستند.

جا‌های لاکچری استانبول

منطقه ساریر

یکس از مناطق معروف که بسیاری از افراد مشهور و همچنین سرمایه‌گذاران در شهر استانبول در آن سکونت دارند منطقه ساریر است. این منطقه در واقع در قسمت اروپایی و در نزدیکی بشیکتاش قرار گرفته است. در این منطقه انواع خانه‌های لوکس و همچنین گران به چشم می‌خورند. منطقه ساریر امتیازات و امکانات بسیار مناسبی را برای داشتن یک زندگی لاکچری در خود جای داد.

به دلیل افزایش سرمایه‌گذاری در طی چندین سال گذشته در این منطقه، قیمت خانه‌ها و املاک منطقه ساریر به صورت چشمگیری افزایش یافته‌اند و به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین مناطق شهر استانبول شناخته می‌شود. در ساریر محله‌های زیادی وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ماسلاک، ‌ایستینیه، ‌امیرگان و ایاز آقای اشاره کرد.

جا‌های لاکچری استانبول

خیابان نیشان تاشی

جاذبه‌ها و امکانات رفاهی بسیار زیادی در شهر استانبول وجود دارند. این جاذبه‌ها و امکانات سبب گردیده‌اند تا این شهر به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در بین گردشگران و مسافران به حساب آید. افراد بسیاری نیز به منظور سرمایه‌گذاری و خرید ملک به استانبول مسافرت می‌کنند؛ چراکه استانبول در طول سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته است.

در صورتی که به دنبال زندگی اروپایی هستید می‌توانید خیابان نیشان تاشی را انتخاب کنید. این خیابان به عنوان یکی از خیابان‌های معروف در شهر استانبول شناخته می‌شود که در آن فروشگاه‌های مختلف با برند‌های معروفیوجود دارند. از مهم‌ترین خیابان‌های فرعی آن می‌توان به عبدی ایپکچی اشاره کرد. در این خیابان انواع کافه‌ها و رستوران‌های لوکس به چشم می‌خورند.

منطقه زکریا کوی

به‌طور کلی مناطق و جا‌های لاکچری استانبول تنها به قسمت‌های شهری و ساختمان‌های لوکس و بلند محدود نخواهند شد. در منطقه زکریا کوی که به عنوان یکی از محله‌های سرسبز و لوکس سامبول شناخته می‌شود، شاهد یک آب‌وهوای روستایی و بسیار مطبوع خواهید بود. به‌دلیل ساخت‌وساز‌هایی که در طول سال‌های گذشته در این منطقه انجام شده‌اند و به علت سازه‌های لاکچری و خیره‌کننده‌ای که در آن وجود دارند، این منطقه به عنوان یکی از جا‌های لاکچری استانبول معرفی شده است.

این منطقه همچنان در حال توسعه است و سالانه تعداد بسیار زیادی از ساخت‌وساز‌های ویلایی در این منطقه انجام می‌شوند. منطقه زکریا کوی می‌تواند برای خرید و سرمایه‌گذاری گزینه بسیار مناسبی باشد.

جا‌های لاکچری استانبول

منطقه تارابیا

این منطقه در لغت به معنای درمان است. شاید دلیل نامگذاری این محله در استانبول منظره‌های بسیار زیبای آن باشد. تارابیا هم اکنون یکی از محله‌های بسیار شناخته شده و معروف در استانبول است که در بخش اروپایی ترکیه قرار دارد. سالانه تعداد بسیار زیادی از مسافرین و گردشگران به علت آب‌وهوای بسیار مناسب و خوراکی‌های سنتی تارابیا، به این منطقه سفر می‌کنند.

تماشای غروب آفتاب و همچنین استفاده از امکانات بسیار مناسب در نظر گرفته شده در آن و بهره بردن از قایق‌هایی که روی آب شناور هستند از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌روند. این منطقه نیز به عنوان یکی از جا‌های لاکچری استانبول معرفی می‌شود که دارای آب‌وهوایی بسیار مناسب برای زندگی و همچنین مسافرت است.

محله ماسلاک

یکی دیگر از محله‌های مسکونی و تجاری که دارای امکانات مدرن و پیشرفته بسیار زیادی است و همواره مورد توجه بسیاری از مهاجرین و توریست‌ها قرار گرفته، محله ماسلاک نام دارد. این محله به علت داشتن سازه‌های عظیم و آسمان‌خراش به شهرت زیادی دست یافته و به عنوان یک قطب تجاری در شهر استانبول شناخته می‌شود.

ماسلاک در طی چندین سال گذشته به‌دلیل توسعه‌هایی که در بخش ساخت‌وساز مسکن داشته، افراد زیادی را برای سرمایه‌گذاری و خرید خانه سمت خود جذب کرده است. این محله به عنوان یکی از مناطق لاکچری در شهر استانبول شناخته می‌شود که با دیگر مناطق مهم و معروف استانبول مانند لونت و تکسیم فاصله بسیار کمی دارد. در حال حاضر ماسلاک به عنوان سومین منطقه در کشور ترکیه معرفی گردید. در صورتی که به‌دنبال دیدن و همچنین استفاده از امکانات بسیار مناسب از جا‌های لاکچری استانبول هستید پیشنهاد می‌شود تا به محله ماسلاک نیز سری بزنید.

جا‌های لاکچری استانبول

منطقه باکرکوی

بسیاری از شهروندان ترکیه که دارای درآمد متوسطی هستند در این منطقه زندگی می‌کنند. این منطقه در مجاورت دریای مرمر قرار دارد و در آن هتل‌های بسیار معروفی مانند هتل رادیسون بلو قرار گرفته‌اند. به‌دلیل وجود سازه‌ها و کار‌های بسیار زیادی که در این منطقه انجام شده‌اند، باکرکوی نیز به عنوان جا‌های لاکچری استانبول شناخته می‌شود.

در سال‌های گذشته این منطقه بیشتر مسکونی بوده؛ اما هم اکنون در منطقه باکرکوی مراکز خرید و ساختمان‌های تجاری بسیار زیادی به چشم می‌خورند. در این منطقه می‌توانید از بازار زیرزمینی موجود در آن نیز استفاده کنید. از دیگر مزایای منطقه باکرکوی می‌توان به نزدیکی آن به فرودگاه آتاتورک اشاره کرد.

جا‌های لاکچری استانبول

منطقه کادیکوی

یکی از مناطق استانبل که در قسمت آسیایی آن واقع شده، کادیکوی نام دارد. این منطقه به دریا نزدیک بوده و سیستم حمل‌ونقل عمومی‌ آن در تمام قسمت‌های شهر فعال است. یکی از خیابان‌های معروف شهر استانبول را خیابان بغداد می‌خوانند که در این محله قرار دارد. در قسمت اروپایی کادیکوی خیابان بهاریه قرار داشته که از نظر ظاهری به خیابان استقلال شبیه است. منطقه کادیکوی از محله‌های بسیار خوبی تشکیل شده که عبارتند از:

  • کالامیش
  • مودا
  • گزتپه
  • سوادیه
  • جاده بستان
  • فنرباغچه

منطقه بیکوز

یکی از مناطق بسیار زیبا و سرسبزی که در قسمت آسیایی شهر استانبول قرار گرفته و به‌دلیل نزدیکی با جنگل دارای آب‌وهوای بسیار مناسب و مطبوعی است منطقه بیکوز نام دارد. در منطقه بیکوز شهرک‌های ویلایی بسیار زیادی به چشم می‌خورند که به‌دلیل منظره دریا و جنگل به شهرت رسیده‌اند. در این منطقه محله‌های بسیار معروفی مانند آجارلار، پاشاباغچه قرار گرفته‌اند. در حال حاضر محله آجرلار به عنوان یکی از محله‌های لوکس در قسمت آسیایی استانبول شناخته می‌شود. در این محله برج‌های بسیار مرتفعی بنا گردیده‌اند که دارای چشم‌اندازی به دریا و جنگل‌های بیکوز هستند.

محله شیشلی

در قسمت اروپایی استانبول و در مجاورت بشیکتاش و بی‌اغلو محله‌ای تحت عنوان شیشلی واقع شده است. این منطقه به‌دلیل داشتن انواع مختلفی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اهمیت زیادی در بین گردشگران و مسافران پیدا کرده و به همین دلیل نیز از امکانات بسیار مناسبی برخوردار است. وجود خانه‌های لوکس و زیبا در این منطقه سبب گردیده تا محله شیشلی نیز به عنوان یکی از جا‌های لاکچری استانبول به شهرت برسد. از معروف‌ترین محله‌های این منطقه می‌توان به محله مجیدیه کوی و محله نیشان تاشی اشاره کرد. این محله‌ها به عنوان گران‌ترین و لوکس‌ترین محله‌های استانبول شناخته می‌شوند که دارای ساختمان‌ها و سازه‌های بلند زیادی هستند.

جا‌های لاکچری استانبول

محله نیشان تاشی

بسیاری از مسافران و گردشگران که به استانبول سفر می‌کنند از این محله دیدن می‌کنند. این خیابان به عنوان یکی از مکان‌های بسیار مهم برای اهالی ترکیه و همچنین مسافرین به شمار می‌رود. در صورتی که قصد خرید از مراکز لوکس و مغازه‌های برند را دارید پیشنهاد می‌شود تا در این محله اقدام به خرید نمایید. در نیشان تاشی جاذبه‌های بسیار زیادی مانند محله‌های لوکس و زیبا وجود دارند.

جا‌های لاکچری استانبول

سخن پایانی

یکی از بهترین شهر‌های کشور ترکیه، استانبول است. در صورتی که قصد مهاجرت یا سفر به استانبول را دارید باید اطلاعات مناسبی را نیز در رابطه با جا‌های لاکچری استانبول و گران‌ترین محله‌های آن داشته باشید. استانبول یکی از مهم‌ترین شهر‌های توریستی در کشور ترکیه شناخته می‌شود. این شهر به دو قاره آسیا و اروپا تقسیم‌ شده و همین موضوع سبب گردیده تا سالانه تعداد زیادی از گردشگران و مسافران برای بازدید از مناطق و جا‌های دیدنی استانبول اقدام نمایند. در چندین سال گذشته بسیاری از ایرانیان اقدام به مهاجرت به کشور ترکیه کرده‌اند که این موضوع به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و موقعیت اقتصادی این کشور بوده است. وجود امکانات رفاهی مناسب در جا‌های لاکچری استانبول باعث شده تا تقاضا برای اخذ اقامت در این کشور همواره رو به افزایش باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو