بهترین متن و جملات آدم خودشیفته برای پروفایل(1402)

بهترین متن و جملات آدم خودشیفته برای پروفایل(1402)


منبع: نم نمک

4

1402/2/28

14:11


جملات آدم خودشیفته و بهترین متن و جملات برای آدم خودشیفته و پروفایل خودشیفته و عاقبت افراد خودشیفته و قهر خودشیفته و نقطه ضعف افراد خودشیفته و دروغگویی افراد خودشیفته و افراد خودشیفته جذب چه کسانی می شوند و پارتنر خودشیفته و مردان خودشیفته عاشق چه زنانی میشوند در نم نمک.

بهترین متن و جملات آدم خودشیفته برای پروفایل(1402)

بهترین متن و جملات جدید آدم خودشیفته برای پروفایل

در ادامه بهترین متن و جملات آدم خودشیفته برای پروفایل را در سایت نم نمک ببینید.

بهترین متن و جملات آدم خودشیفته برای پروفایل(1402)

بهترین متن و جملات آدم خودشیفته برای پروفایل(1402)

جملات آدم خودشیفته

"خودشیفته" بودن به معنای "خودخواه" بودن نیست. آدم خودخواه دیگران را تحقیر می کند. آن ها را خوار می شمارد.

آدم خودشیفته امّا دیگران را بالا می برد. بالاتر از آنچه به راستی هستند ، چون در چشم هر یک از آن ها خود را می بیند و میخواهد این خودِ در چشم دیگران دیده را ، بیاراید ، پس با مهربانی با آیینه هایش رفتار می کند.

- میلان کوندرا

جملات آدم خودشیفته

به عقیده فروید ، خودشیفته کسی است که عشق خود را از دیگران بریده و متوجه خویشتن کرده است. قسمت اول این عقیده صحیح امّا قسمت دوم آن نادرست است. خودشیفته نه خود را دوست دارد و نه دیگران.

- اریک فروم

جملات آدم خودشیفته

باور کردنِ تحسین های دیگران میتواند از ما یک متجاوز بالقوه بسازد.

مخاطب داشتن و قدرت تاثیرگذاری در هر شرایطی تحسین و تخریب به همراه خود خواهد آورد. وقتی در جایگاه تاثیرگذاری قرار میگیریم ، همیشه افرادی وجود دارند که موقعیت ، استعداد و قدرت ما را تحسین میکنند.

به نظرم تحسین کردنِ آدمهایی که قدرتمندند ایرادی ندارد.

تحسین به ذاتِ خود مشکلی ندارد.

حقیقت ظریفی که فردی که مورد تحسین قرار میگیرد باید به آن اگاه شود این است که کسی که تحسین را باور کند میتواند یک متجاوز بالقوه شود.

تحسین کردن یک اتفاق طبیعی در روند نقش پذیری اجتماعی است ، ما میتوانیم به فرزندانمان و شاگردانمان اموزش دهیم که بت سازی نکنند ولی نمیتوانیم در روند رشد روانی آدمها به آنها بگوییم کسی را تحسین نکنید.

در عین حال ، میتوانیم به افرادی که در معرض تحسین قرار میگیرند و حتی گاهی در حد بت ستایش میشوند آموزش دهیم که چطور روانشان را از تحسین محافظت کنند!

تحسینِ زیاد شدن ممکن است این توهم را در ما به وجود آورد که واقعا موجودات قابل تحسینی هستیم! و همین توهم میتواند ما را تبدیل به یک متجاوز بالقوه کند. زمانی که ما نگاهمان به خودمان انسانی نباشد و متوجه نباشیم که چقدر ناقص و ناکاملیم؛ زمانی که اشتباهات ، آسیب ها وآزارهای رفتاری و روانی خود را نادیده بگیریم ، بخش خودشیفته ما پرورش میابد که ما را بزرگتر ، مهم تر ، بی نقص تر ، کامل تر ، عاقل تر و در نهایت بهتر از دیگران ارزیابی میکند.

آن وقت است که ممکن است به خود اجازه دهیم این مهم بودن در رفتار مان نسبت به دیگران و حریم شخصی شان تاثیر بگذارد. این یعنی ممکن است به خودمان اجازه دهیم چون احساس مهم بودن میکنیم ، (از آنجایی که تحسین ها را باور کرده ایم) ، مثلا وقتی تحریک میشویم به سمت دیگری برویم و با او بدون مقدمه مکالمه ای جنسی را شروع کینم.

نیازی بیدار شده است ولی چون به تصورمان ما مهم هستیم ، باید این نیاز را سریع ارضا کنیم و بقیه وظیفه دارند ارضایمان کنند. چرا دیگران باید ارضا کنند؟ چون مهم هستیم!

به همین راحتی!

من مهم هستم ، تحسین میشوم ، پس نیازهای من مهم هستند و در همان لحظه باید ارضا شوند.دیگران در خدمت من هستند و من چون مهم هستم لازم نیست از خیلی از قوانین و هنجارهای جامعه برای ارضای نیازهایم تبعیت کنم.

مثلا بر اساس هنجارهای جامعه برای پاسخ به نیاز جنسی روال و مراحلی وجود دارد؛ در تمام این مراحل احترام طرف مقابل باید حفظ شود؛ باید اجازه اگاهانه و شفاف در حالتی طبیعی و بدون تاثیرپذیری از دارو و الکل و غیره از فرد مقابل کسب شود؛ آن وقت است که میتوانیم به بدن و احساس او نزدیک شویم.

کسی که خود را فراتر از هنجارها و قوانین مهم می داند ممکن است به خود اجازه دهد که بدون رضایت دیگران برای ارضای نیازهای خود از دیگران استفاده کند.

پس بیشتر از آنکه ما احتیاج داشته باشیم تحسین شدن را مورد نقد قرار دهیم ، باید آدمهایی که تحسین میشوند را تحت آموزش روان قرار دهیم.

هر فردی که در مقام تحسین شدن و ستایش شدن است باید نسبت به تحسین و تخریب یک واکنش نشان دهد.

نه تحسین ها را باور کند و نه تخریب ها را.

و برای به این درک رسیدن احتیاج به آموزش ، درمان کردن و محافظتِ روان دارد. احتیاج به آگاه شدن دارد که باور کردنِ تحسین چه با روان ما میکند.

وچطور باور کردنِ تحسین ها و ستایش ها میتواند از هر کدام از ما یک متجاوز بالقوه بسازد.

جملات آدم خودشیفته

حقیقت این است که

محبت بیش از حدم ،

از آدمها یک خودشیفته ساخت!

آنقدر محبت می کردم که با خود خیال می کردند

بقیه آدمها هم مانند من همان قدر دوستشان دارند...

تلخ است ولی عجیب شرمنده خودم شده بودم

وقتی می دیدم محبتم را به پای وظیفه و عادت میگذارند!

به خودم که آمدم دیدم فقط در حق خودم و ارزش هایم خیانت کرده ام...

حقیقت این است

گاهی وقت ها آنقدر خودمان را

دست کم میگیریم و سطح توقعمان را پایین می آوریم

که آدمها به کل خود را فراموش می کنند

و توَهم بهترین بودن

به آن ها دست می دهد.

یادمان باشد :

گاهی وقتها بزرگ کردن آدمها ،

رابطه مستقیمی با کوچک کردن خودمان دارد...

جملات آدم خودشیفته

متن کوتاه در مورد خودشیفتگی

چرب زبانان اغلب نیتی ناپاک در قلب می پرورانند.

ولتر

جملات آدم خودشیفته

اعتماد به نفس به معنی احساس برتری نسبت به اطرافیان نیست ، بلکه بدین معنی است که در یک جمع خود را با دیگران مقایسه نکنید.”

جملات آدم خودشیفته

شعر کوتاه در مورد خودشیفتگی

تو شماره یک من نیستی ، تو تنها عدد من هستی

جملات آدم خودشیفته

متن کوتاه در مورد خودشیفتگی

اگر می دانستی جایت

سر میز صبحانه چقدر خالی است

و قهوه

منهای شیرین زبانی تو

چقدر تلخمن و این آفتاب بی پروا را

آن قدر چشم انتظار نمی گذاشتی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو