چگونه با مرد و شوهر خودشیفته رفتار کنیم؟

چگونه با مرد و شوهر خودشیفته رفتار کنیم؟


منبع: نم نمک

4

1402/2/28

17:21


رفتار با مرد خودشیفته و چگونه با مرد خودشیفته رفتار کنیم؟ و مردان خودشیفته عاشق چه زنانی میشوند و شوهر خودشیفته نی نی سایت و چگونه یک فرد خودشیفته را عاشق خود کنیم و کتاب خلع سلاح همسر خودشیفته و مردان خودشیفته و مغرور و چگونه با افراد خودشیفته رفتار کنیم و چگونه خودشیفته را کنترل کنیم و نقطه ضعف افراد خودشیفته در نم نمک.

چگونه با مرد و شوهر خودشیفته رفتار کنیم؟

چگونه با مرد خودشیفته رفتار کنیم؟

زمانیکه ما از عبارت مرد خودشیفته استفاده می کنیم منظورمان اشخاصی هستند که بسیار خود محورند و حس همدلی بسیار پایینی دارند. این افراد در طول رابطه عاطفی به گونه ای با شما برخورد می کنند که عزت نفس شما تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می گیرد. احساس می کنید که بیشتر توانتان باید طرف مقابلتان را راضی نگه دارید و مدام از او تعریف و تمجید کنید. این افراد همیشه موفقیت های کوچک و بزرگ خود را بیش از اندازه بزرگ جلوه می دهند ، عزت نفس کاذب دارند و از شما نیز توقع دارند تا همیشه کارهای آن ها را تایید کنید. قطعا برخورد با چنین افرادی کار دشواری است و نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد مخصوصا اگر به شریک عاطفیتان علاقه زیادی هم داشته باشید. در این مقاله از سایت نم نمک ما قصد داریم تا به شما ویژگی های افراد خود شیفته و نحوه برخورد با آن ها را بیاموزیم تا اگر قصد برقراری یا ادامه ارتباط با چنین افرادی را داشتید به خوبی بتوانید از پس شرایط موجود بربیایید.

چگونه با مرد و شوهر خودشیفته رفتار کنیم؟

چگونه با مرد و شوهر خودشیفته رفتار کنیم؟

چگونه با شوهر خودشیفته رفتار کنیم؟

20 نشانه مرد خودشیفته و نحوه برخورد با او

شما خوب یا بد ازدواج کردید ، اما شوهر شما فقط به فکر خودش است. به طور مثال بعد از شام خوردن بدون تشکر کردن از شما به سمت گوشی خود می رود و جمع کردن سفره را به شما می سپارد و تقاضای چای می کند. او بدون این که ابتدا با شما مشورت کند برنامه ریزی می کند و نظر شما برایش مهم نیست. او انتظار دارد که دائما نیازهایش را برآورده کنید ولی خودش تلاشی برای شما نمی کند. همه علائم وجود دارد : او یک شوهر خودشیفته یا خودخواه است.

طبیعی است که از مشاهده چنین رفتارهای خودخواهانه ای در ازدواج احساس ناراحتی می کنید. شما می خواهید رابطه شما عادلانه باشد و تصمیمات را با هم بگیرید. همه این نشانه های شوهر خودمحور شما را مجبور به فریاد کشیدن می کند! اما روش های بهتر و پربارتری برای برخورد با یک مرد خودخواه در یک رابطه وجود دارد. اگر با خود می گویید : “شوهر من خودمحور است!” به خواندن این مقاله ادامه دهید.

ما چند راه حل داریم. آیا خودخواهی یا خودشیفتگی عادی است؟ پاسخ این سوال بستگی به مدت زمانی دارد که همسر شما علائم خودخواهی را از خود نشان داده است. به طور مثال اگر زمان کمی است که شوهرتان این علائم را نشان داده است امکان دارد به علت شلوغی در محل کارش باشد یا مشغله های ذهنی که برایش پیش آمده است . شیرین ، 27 ساله ، می گوید : شوهرم بی ملاحظه و خودخواه است. “او هیچ وقت لباس هایش را شستشو نمی کند ، به سختی به بچه ها کمک می کند و بدون توجه به نظر من ، انتظار رابطه جنسی دارد. چرا شوهرم اینقدر خودخواه و بی توجه است؟چه چیزی می تواند پشت رفتار خودخواهانه شوهر شما باشد؟

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود فرد خودخواه شود. قسمتی از این رفتار بر اساس تجربیات دوران کودکی است و قسمت دیگر به دلیل پویایی در یک رابطه شکل می گیرد. آیا شوهر شما تک فرزند بود؟ تنها کودکان ممکن است بزرگسالان خود محور شوند. آن ها هرگز مجبور نبودند هیچ یک از اسباب بازی ها یا عشق و توجه والدین خود را به اشتراک بگذارند. آنها عادت کردند که به عنوان یک فرد فوق العاده خاص ، با استعداد و گرانبها به نظر برسند.

همانطور که یک تک فرزند بزرگسال می شود ، ممکن است همچنان ویژگی های خود محور را در خود نگه دارد. این خصوصیات را اغلب می توان توسط یک همسر محبت آمیز تغییر داد. جو فرهنگی در برخی از فرهنگها متداول است که مردان را از انجام همه کارهایی که “کار زنان” تلقی می شود معاف می دانند. اگر با یک شوهر خودخواه سر و کار دارید ، اگر او در فرهنگ مردسالار پرورش یافته باشد ، همه تقصیرات متوجه او نیست.

بعضی از مردان احساس می کنند در رابطه قبلی مورد سوء استفاده قرار گرفته اند ، بنابراین الان خود محور می شوند.

20 نشانه شوهر خودشیفته

1. قدردانی نمی کند

از شوهر خودخواه انتظار نداشته باشید که برای کاری که انجام داده اید یا تلاش کرده اید قدردانی کند. او ممکن است در پذیرش شما کوتاهی کند. او فکر می کند طبیعی است که شما این کارها را انجام دهید. بخشی از شغل شما همسر بودن است. اگر به او یادآوری کنید که باید از این چیزها تشکر کند ، او فقط گیج به نظر می رسد زیرا در تمام این مدت او همه چیز را بدیهی می دانست.

2. خود را در اولویت قرار می دهد

توجه زیاد به خود ، یکی از علائم بارز شوهر خودخواه است. او هرگز به رفاه یا آسایش شما فکر نمی کند. دنیای آنها حول یک شخص می چرخد : خودشان. او از شما در مورد علاقه هایتان ، نگرانی هایتان و شادی هایتان سوال نمی کند. او برنامه های آینده شما را بر اساس آنچه برای او مفیدتر است تعیین می کند.

3. وقتی به او احتیاج دارید به سختی با شما است

چگونه با شوهر خودشیفته رفتار کنیم؟

شوهر شما از چیزی که در محل کار اتفاق افتاده عصبانی می شود. البته ، شما در کنار او هستید. گوش دادن به او احساسات او را آزاد می کند و او را آرام می کند.اما او هم در مقابل شما اینگونه عمل می کند.

4- اشتباهات خود را نمی پذیرد

اعتراف به اینکه ممکن است اشتباه کرده باشد برای خودخواهی او بسیار زیاد است. با توجه به اینکه او بسیار خود محوری است ، نمی تواند از منظر دیگری به جز دیدگاه خود نگاه کند. این بدان معناست که او همیشه درست می گوید و نظر شما را در نظر نمی گیرد ، حتی اگر با واقعیت همراه باشداو احساس خود را بسیار بالا می گیرد و هوش شما را دست کم می گیرد. به همین دلیل است که موقعیت پیش فرض او این است : “من درست می گویم و شما اشتباه می کنید.”

5- تمام تصمیمات را خودش می گیرد

او به فکر مشورت با شما نمی افتد زیرا مهارت های ارتباطی او ، تا آنجا که به شما مربوط است ، بسیار ضعیف است. او فکر می کند که هر چه تصمیم بگیرد ، شما بدون سوال دنبال خواهید کرد.

6. تمرکز همیشه روی اوست

چه در مورد تصمیمات زندگی و چه در مواجهه با شرایط استرس زا ، او اغلب شما را فراموش می کند و تمرکز روی خودش است. برای چنین شوهری ، شما اولویت ندارید. با این حال ، می توانید به تدریج با گذاشتن پای خود در هر زمان که احساس می کنید از راه دور شده اید ، این مشکل را برطرف کنید. ازدواج رابطه ای بین افراد مساوی است ، و اگر احساس نمی کنید که فضای یکسانی دارید ، باید نگرانی خود را مطرح کنید.

7. علایق و علاقه های شما را نمی شناسد

از روزهایی که او وانمود می کرد به علایق شما علاقه دارد ، مدت زیادی گذشته است. او نه تنها هرگز علاقه ای نشان نمی دهد ، بلکه حتی در مورد آنها هم سوالی نمی کند. این تنها یکی از نشانه های شدت شوهر خودخواه است.

چگونه با شوهر خودشیفته رفتار کنیم؟

8.نشان می دهد که شما را درک نمی کند

فاطمه 30 ساله با شکایت گفت : “برای تولد من ، شوهرم به من یک روسری داد.” یک روسری برای یک تولد مهم! من واقعاً می خواستم یک دستبند زیبا ، گوشواره ، یا هر چیزی بود که این مناسبت را نشان دهد برایم بگیرد. شوهرم بی توجه است. شوهر خودخواه با چیزهایی که می تواند شما را خوشحال کند ارتباط چندانی ندارد. البته این جا فاطمه نمی داند با شوهرش چگونه برخورد کند.

9. انتظار دارد شما او را خوب بشناسید

اگر احساس می کنید که او اغلب نیازهای خود را به هر طریقی برآورده می کند اما به نیازهای شما توجه نمی کند ، این نشانه خودخواهی از طرف اوست. به عنوان مثال ، شما زمان زیادی را صرف انتخاب دقیق چیزهایی برای او می کنید و در نهایت چیزی را پیدا می کنید که او دوست دارد. اما تلاش شما چیزی است که او انتظار دارد ، اما خودش کاری نمی کند.

10. هرگز مسئول اشتباهات خود نیست

به گفته شوهر خودخواه عذرخواهی نشانه ضعف است. او هرگز عذرخواهی نمی کند ، زیرا هرگز فکر نمی کند در اشتباه است. حتی اگر چیزی به وضوح تقصیر او باشد ، راهی برای سرزنش شما در آن پیدا می کند یا به دنبال راهی برای فشار آوردن آن به شخص دیگر می گردد. منیت او همیشه مانع یک ارتباط سالم است.

11. شوهر خودشیفته خواسته اش را واضح نمی گوید

آیا شوهر شما از میز شام به کاناپه می رود بدون اینکه زحمت کشیدن بشقابش را بکشد؟ آیا سبد لباسشویی پر شده است و تنها چیزی که می تواند بگوید این است : “سلام ، چرا من هیچ لباس تمیزی ندارم؟” به او یادآوری کنید که خدمتکاری از او بخشی از شرح وظایف شما نیست. سپس ، او را آموزش دهید. اما اغلب اوقات ، شوهران ممکن است از وظایف خود آگاه نباشند. بنابراین ، ضروری است که موارد را به اطلاع شوهر خود برسانید و سپس به تدریج شروع به مشارکت او در این روند کنید

12. شوهر خودخواه ، کمترین تلاش را برای شما انجام می دهد

او به هیچ وجه به ابراز عشق توجه ندارد. او چیزهایی را قول می دهد اما به آنها عمل نمی کند. اینها نشانه هایی است که نشان می دهد با شوهر خودخواه برخورد می کنید. وقتی می بینید شوهر دیگران برای همسرشان گل به خانه می آورند یا برای انتخاب هدیه ای غافلگیرانه “فقط به خاطر خوشحالی همسر” وقت می گذارند ، ناراحت می شوید.

13. انتقاد از شمایکی دیگر از نشانه های شوهر خودخواه است

انتقاد شوهران خودشیفته بیش از حد است. او هیچ مشکلی در بیان انتقاد از آنچه شما می پوشید ، آنچه انجام می دهید ، دوستان خود ، خانواده خود ندارد. او این کار را برای تقویت اعتماد به نفس پایین خود و ایجاد احساس “بزرگ بودن خود” انجام می دهد. این معمولاً نشانه محافظت از خود کاذب اوست.

چگونه با شوهر خودشیفته رفتار کنیم؟

14. سازش کردن در واژگان او نیست

اگر شما و شوهرتان دیدگاه های متفاوتی دارید ، انتظار نداشته باشید که او حرف و نظر شما را بپذیرد . شوهر خودخواه مفهوم سازش را درک نمی کند زیرا راه او تنها راه معتبر استعلاوه بر این ، او حتی فکر نمی کند که به مصالحه بپردازد ، بلکه انتظار دارد شما نیز همین کار را انجام دهید ، زیرا اوضاع در همه حال به این شکل بوده است.

15. به سختی از شما تعریف می کند

برای چنین شوهری ، شما همیشه در حاشیه هستید. او متوجه چیزهایی در مورد شما نمی شود ، و در نتیجه ، او از شما برای چیزهای کوچک در یک روز معمولی قدردانی نمی کند. بنابراین ، انتظار نداشته باشید که او متوجه شود. تنها چیزی که او می بیند خودش است و احتمالاً یاد نگرفته است که بین اولویت ها و اولویت دادن به شما در رابطه تعادل ایجاد کند.

16. تنها ابراز محبت او زمانی است که می خواهد رابطه جنسی داشته باشد

بوسه های شوهر خودخواه فقط مقدمه ای برای رابطه جنسی است. بوسیدن ، بغل کردن ، لمس کردن شما فقط راه او برای نشان دادن این است که او صمیمیت فیزیکی می خواهد.

17. رابطه جنسی فقط برای لذت او است.

پس از پایان کار ، بازی تمام می شود ، حتی اگر شما ناراضی باقی بمانید. این معمولاً حربه او برای جلب رضایت است و به نیازهای شما اهمیت نمی دهد. او هرگز نگران این نیست که ممکن است عاشق بدی باشد. به گفته شوهر خودخواه ، اگر در رابطه لذت نمی برید ، این مشکل شماست.

18. در کنار او نظرات خود را نادیده می گیرید

حتی اگر در این زمینه متخصص باشید ، او نشان می دهد بیشتر از شما می داند. او اغلب نظرات شما را در این مورد نادیده می گیرد. در ذهن شوهر خودخواه ، شما چیزی نمی دانید و او همه چیز را می داند. مسئله این است که او همیشه شما را با این احترام کم دیده است که حتی یک توصیه خوب یا یک پیشنهاد از شما ارزشی ندارد. او به احتمال زیاد این کار را حتی در حضور دیگران انجام می دهد.

19- سال هاست که دیگر ابراز عشق نمی کند

این درحالی است که این نیاز برای شما حیاتی است و زمانی که با او این موضوع را بیان می کنید و می گویید که آیا هنوز مرا را دوست داری می گوید که من دارم برای زندگی تلاش می کنم.

20. به بررسی رابطه نمی پردازد

شوهر بی ملاحظه هرگز از شما نمی پرسد “حال ما چطور است ، آیا از زندگی راضی هستی؟” او حتی متوجه نمی شود که خودخواهی او پیامدهای زیادی در رابطه دارد. اگر سعی می کنید با شوهر خودخواه رابطه برقرار کنید ، او طوری به شما نگاه می کند که انگار دیوانه هستید.

چگونه با شوهر خودشیفته رفتار کنیم؟

نحوه برخورد با شوهر خودشیفته یا خودخواه

وقتی شوهرتان خودخواه است چه باید بکنید؟ آیا برخی از ویژگیهای شوهر خود را در لیست بالا مشاهده می کنید؟ مأیوس نشوید! راه هایی برای تغییر رفتار او وجود دارد. احساسات خود را مطرح کنید و از عبارات “من” به جای غر زدن های رگباری (که فقط او را دورتر می کند) استفاده کنید. “من احساس می کنم در کارهای خانه پشتیبانی نمی شوم و دوست دارم که هر شب بعد از شام ، در نظافت میز کمکم کنید.”

در برخورد با شوهر خودشیفته نیازهای خود را مشخص کنید ، زیرا شوهر خودخواه نمی تواند حدس بزند اینها چه هستند.با او بحث کنید. زمانی را انتخاب کنید که بدانید او استراحت کرده و روحیه خوبی دارد.

به زمانی که او خودخواه نیست توجه کنید. آیا او زباله ها را بیرون آورده است؟ به او بگویید چقدر قدر او را بابت این کارش می دانید. تقویت مثبت راه خوبی برای ادامه این راه است. با توجه به این که احتمال کمتری برای کمک به او وجود دارد ، مطمئن شوید که هربار او را مورد توجه قرار می دهید ، تا توجه او را جلب کنید. علاوه بر این ، قدردانی همیشه افراد را تشویق می کند. نیازهای خود را مشخص کنید ، زیرا شوهر خودخواه نمی تواند حدس بزند.

به یاد داشته باشید که شوهر خودخواه شما ممکن است از میزان خودخواهی خود بی خبر باشد. مهم این است که به او اطلاع دهید که چگونه اعمال او بر شما تأثیر می گذارد. مثبت بمانید و تمرکز را به سمت خود تغییر دهید. به سهم خود در این رابطه اهمیت دهید. شاید جایی از رفتار شما هم ایراد داشته باشد.

یکی از راه های کاهش تاثیر خودخواهی شوهر بر شما این است که عقب نشینی کرده و روی خود سرمایه گذاری کنید ، مستقل از شوهر. شاد کردن خود یکی از مهمترین درس های زندگی است که می توانید یاد بگیرید. اگر شوهر شما خودخواه است ، مطمئن باشید راهکارهایی برای بهبود این رفتار وجود دارد! در نظر گرفتن این نکات هنگام بحث ها به شما کمک می کند. این نه تنها بحث را پیش می برد ، که همیشه در ایجاد پلی به سوی رابطه بهتر مفید باشد ، بلکه ممکن است چشم شوهر شما را به روی رفتارهایی باز کند که او نمی دانست در ازدواج چنین تاثیری منفی داشته است.

یادتان باشد در برخورد با همسر خودشیفته ، نیاز است که به حس ناامنی او دقت کنید. کاری نکنید که فکر کند شما او را نمی پذیرید ، یا دچار سرزنش گری شده اید. او باید بداند که شما حامی اش هستید. البته اگر تکنیک های بالا تاثیرری نداشتند محکم تر با او برخورد کنید و بگویید که اجازه نمی دهید شما را نادیده بگیرد یا تحقیر کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو