فوری: افزایش آمار مرگ سیل ایتالیا [+عکس و فیلم]

منبع: فیگار

4

1402/2/29

14:11


به تازگی اخباری درباره افزایش آمار مرگ سیل ایتالیا منتشر شد. در ادامه مطلب حادثه سیل در ایتالیا به خسار‌ت‌های سیل ایتالیا می‌پردازیم.

فوری: افزایش آمار مرگ سیل ایتالیا [+عکس و فیلم]

به تازگی اخباری درباره افزایش آمار مرگ سیل ایتالیا منتشر شد. در ادامه مطلب حادثه سیل در ایتالیا به خسار‌ت‌های سیل ایتالیا می‌پردازیم.

به تازگی اخبار وقوع سیل مرگبار در ایتالیا توجه زیادی در فضای مجازی جلب کرده است. این حادثه باعث نگرانی‌های زیادی در اطراف دنیا شده است. طغیان بیش از 20 رود در ایتالیا به مرگ 13 نفر منجر شده و هزاران نفر را وادار به ترک خانه‌هایشان کرده است. ظرف یک روز و نیم، بارانی معادل شش ماه در این منطقه بارید.

افزایش آمار مرگ سیل ایتالیا

افزایش آمار مرگ سیل ایتالیا

حادثه سیل در ایتالیا

بزرگترین شهر ناحیه امیلیا رومانیا در شمال ایتالیا شاهد سیل و آبگرفتگی خیابان‌ها شد. این سیل در شهر بولونیا تا کنون جان دست کم هشت نفر را گرفته و شهروندان زیادی را نیز مجبور به تخلیه خانه‌هایشان کرده است. تقریبا همه رودها در فاصله بولونیا و ساحل شمال شرقی، که منطقه‌ای به عرض 118 کیلومتر است طغیان کرده‌اند. همچنین حدود 280 رانش زمین روی داده است.

شهردار راوِنا، شهری که به شدت تحت تاثیر سیل قرار گرفته است، به بی‌بی‌سی گفت که این بدترین فاجعه در یک قرن اخیر در آنجاست.

میکله دی پاسکال خسارات را فاجعه‌بار توصیف کرد؛ خساراتی که به قیمت از دست دادن خانه‌ها، دارایی‌ها و جان عده‌ای در این شهر و منطقه وسیع‌تر تمام شد.

روبرتا لازارینی 71 ساله اهل بوته‌گینو دی‌زوکا در جنوب بولونیا گفت:

«48 ساعت خیلی بدی بود. آب و گل تمام روستای ما را گرفت.»

قبل از وقوع سیل، شمال ایتالیا درگیر خشکسالی بود. خشکسالی در دراز مدت ظرفیت جذب آب توسط خاک را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود خاک مانند سیمان عمل کند به همین دلیل در صورت بارش باران پس از یک دوره خشکسالی، احتمال وقوع سیل به شدت بالا می‌رود.

وزیر حفاظت مدنی ایتالیا به تازگی گفته است این کشور به طور فزاینده‌ای در حال تجربه اقلیم استوایی به سبک آفریقایی است. در این اقلیم دوره‌های طولانی خشکسالی همراه با بارندگی شدید رخ می‌دهد که رطوبت توسط خاک جذب نمی‌شود و خسارات «غیرقابل تصوری» به کشور وارد می‌شود.

خسار‌ت‌های سیل ایتالیا

در ادامه می‌توانید ویدیویی از سیل ایتالیا را مشاهده کنید:

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو