معرفی انیمه تناسخ یک بیکار؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

معرفی انیمه تناسخ یک بیکار؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات


منبع: پلازا

8

1402/2/29

18:49


معرفی انیمه تناسخ یک بیکار؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

انیمه تناسخ یک بیکار یکی از انیمه‌های سینن (Seinen) است که در سال 2021 منتشر شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمه موشوکو تنسی آشنا شویم.

افراد بزرگسال بین هجده تا چهل ساله مخاطب هدف یک مانگا یا انیمه سینن هستند برخلاف انیمه‌های شونن که مخاطب آن‌ها نوجوانان هستند. البته هر دو نوع گفته شده در افراد با سن‌های دیگر نیز مخاطب دارند. انیمه تناسخ یک بیکار یکی از انیمه‌هایی است که بر اساس یک مانگای سینن ساخته شده است. مانگای این انیمه از یک لایت ناول (Light Novel) که نویسنده آن ریفوجین نا ماگونوته (Rifujin na Magonote) نام دارد اقتباس شده است. کارگردانی این انیمه را مانابو اوکاموتو (Manabu Okamoto) انجام داده است. ژانر Mushoku Tensei درام و فانتزی است.

فصل اول این انیمه شامل دو بخش بود. زمان پخش انیمه تناسخ یک بیکار اولین بار در تاریخ 21 آوریل 2021 بود و قسمت آخر بخش دوم فصل اول آن در تاریخ 20 دسامبر 2021 پخش شد. گفته شده است که فصل دوم این انیمه در جولای 2023 به کارگردانی هیروکی هیرانو (Hiroki Hirano) پخش خواهد شد. تا الان تعداد قسمت های انیمه تناسخ یک بیکار 23 اپیزود و مدت هر قسمت حدود ۲۰ دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به بررسی انیمه Mushoku Tensei: Isekai Ittara Honki Dasu می‌پردازیم و بیشتر درباره این انیمه صحبت می‌کنیم.

فهرست مطالب:

داستان انیمه موشوکو تنسی

انیمه Mushoku Tensei: Isekai Ittara Honki Dasu

داستان انیمه Mushoku Tensei: Isekai Ittara Honki Dasu از آن‌جا شروع می‌شود که شخصی سی و چهار ساله که شغل و امیدی به زندگی نداشت با یک کامیون تصادف کرد و پس از منتقل شدن به بیمارستان جان خود را از دست داد و چشمانش را باز کرد و دید به عنوان یک نوزاد که پدر و مادر جوانش او را رودئوس صدا می‌کنند وارد یک جهان فانتزی شده است و همچنان خاطرات و دانش زندگی جهان قبلی را همراه خود داشت. این باعث شد به سرعت خواندن را بیاموزد و یادگیری جادو را شروع کند. وقتی مادرش زنیث و پدرش پاول استعداد او را مشاهده کردند تصمیم گرفتند از روکسی میگوردیا درخواست کنند که به رودئوس کمک کند که جادو را بهتر یاد بگیرد. رودئوس به خودش قول داد که سخت تلاش کند و از این فرصت دوباره به او داده شده بهترین استفاده را انجام دهد و زندگی پر از امید را تجربه کند. ادامه داستان را می‌توانید در انیمه تناسخ یک بیکار تماشا کنید.

کاراکترهای انیمه موشوکو تنسی و معرفی صداپیشگان آن‌ها

در این بخش قصد داریم به معرفی شخصیت های انیمه تناسخ یک بیکار بپردازیم و با صداپیشگان آن‌ها نیز آشنا شویم.

رودئوس گریرات (Rudeus Greyrat)

انیمه موشوکو تنسی

رودئوس گریرات شخصیت اصلی انیمه Mushoku Tensei: Isekai Ittara Honki Dasu است. او یک NEET بود این کلمه به کسانی گفته می‌شود که نه در حال تحصیل باشند،‌ نه شغلی داشته باشند و نه در حال یادگیری یک مهارت باشند. وقتی سی و چهار ساله بود با یک کامیون تصادف کرد و بعد این که در بیمارستان جان خود را از دست داد، بدون این که دانش و خاطراتش را فراموش کند به عنوان یک نوزاد به اسم رودئوس فرزند دو جوان در یک جهان فانتزی شد. او از این فرصت برای ساختن زندگی بهتری نسبت به گذشته اش استفاده می‌کند. مادرش زنیث (Zenith) یک التیام‌دهنده و پدرش پاول (Paul) در استفاده از شمشیر مهارت زیادی دارد. او از سه سالگی در جادو مهارت پیدا کرد و پدر و مادرش از روکسی میگوردیا درخواست کردند که به او جادو را آموزش دهد.

توموکازو سوگیتا (Tomokazu Sugita) و یومی اوچیاما (Yumi Uchiyama) صداپیشه‌های این شخصیت هستند. همچنین صداپیشه‌های این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی مدلین موریس (Madeleine Morris) و بن فیلیپس (Ben Phillips) نام دارند. در ادامه به معرفی شخصیت روکسی میگوردیا می‌پردازیم.

روکسی میگوردیا (Roxy Migurdia)

معرفی انیمه تناسخ یک بیکار

روکسی میگوردیا که نتواسته بود به عنوان یک ماجراجو زندگی کند، تصمیم گرفت برای آموزش دادن جادو سفر کند. او معلم جادوی رودئوس گریرات می‌شود.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم کونومی کوهارا (Konomi Kohara) است که در انیمه‌های مختلفی از جمله نیز حضور داشته است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی میشل روهاس (Michelle Rojas) نام دارد. در ادامه به معرفی شخصیت سیلفیت می‌پردازیم.

سیلفیت (Sylphiette)

بررسی انیمه Mushoku Tensei: Isekai Ittara Honki Dasu

سیلفیت دوست دوران کودکی رودئوس گریرات است. رودئوس از او در برابر اذیت شدن او توسط دیگران محافظت می‌کرد. با درخواست سیلفیت، رودئوس جادو را به او آموزش داد.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم آی کایانو (Ai Kayano) است. صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی امیلی نِوِز (Emilly Neves) نام دارد. در ادامه به معرفی اریس بورئاس گریرات می‌پردازیم.

اریس بورئاس گریرات (Eris Boreas Greyrat)

زمان پخش انیمه تناسخ یک بیکار

اریس بورئاس گریرات یکی از فامیل‌های دور رودئوس است که در نوعی استفاده از شمشیر مهارت داشت و به تلاش برای پیشرفت در آن پرداخت.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم آی کاکوما (Ai Kakuma) است. صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه تناسخ یک بیکار لیندزی سایدل (Lindsay Seidel) نام دارد. در ادامه به معرفی زنیث گریرات می‌پردازیم.

زنیث گریرات (Zenith Greyrat)

داستان انیمه موشوکو تنسی

زنیث گریرات مادر رودئوس است. او مقام‌های خانودگی خود را رها کرد و به ماجراجویی با مهارت التیام خود پرداخت. پس از این که پاول او را از دست کسانی که به او آسیب می‌رساندند نجات داد به یکدیگر علاقه پیدا کردند و با هم ازدواج کردند.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم هیساکو کانموتو (Hisako Kanemoto) است. صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه تناسخ یک بیکار براین اپریل (Bryn Apprill) نام دارد. در ادامه به معرفی پاول گریرات می‌پردازیم.

پاول گریرات (Paul Greyrat)

شخصیت های انیمه تناسخ یک بیکار

پاول گریرات پدر رودئوس است که او نیز مقام‌های خانودگی خود را رها کرد و در سه روش استفاده از شمشیر به مهارت رسید.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم توشیوکی موریکاوا (Toshiyuki Morikawa) است. صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی جرد اسمیت (Jared Smith) نام دارد. در ادامه به بررسی امتیازات و نقدهای انیمه موشوکو تنسی می‌پردازیم.

امتیازات انیمه موشوکو تنسی و نقدهای آن

کاراکترهای انیمه موشوکو تنسی

حال که با داستان و شخصیت‌های انیمه تناسخ یک بیکار آشنا شدیم، در این بخش به نقد انیمه موشوکو تنسی و بررسی نمره‌های آن در دو سایت معروف می‌پردازیم. انیمه Mushoku Tensei: Isekai Ittara Honki Dasu در سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 8.4 از 10 و در سایت My Anime List نیز امتیاز 8.4 از 10 را دریافت کرده است. یکی از نقدهای اصلی درباره این انیمه این موضوع را بیان می‌کند که یک شخص سی و چهار ساله پس از تناسخ با حفظ خاطراتش وارد بدن یک کودک در یک جهان فانتزی شده و از این موقعیت که دیگران از این ویژگی او خبر ندارند برای سوء استفاده جنسی از بعضی کاراکترهای دیگر داستان استفاده می‌کند. این منتقدان رودئوس گریرات را شخصی منحرف می‌دانند. بعضی دیگر از منتقدان بیشتر به فرایند پیشرفت و رشد فکری او با گذر زمان در انیمه توجه کرده‌اند.

کلام آخر

در این مطلب به معرفی انیمه موشوکو تنسی و داستان و شخصیت‌ها و نمرات آن پرداختیم. می‌توانید تریلر انیمه تناسخ یک بیکار را تماشا کنید و اگر حس می‌کنید با وجود انتقادهایی که به این انیمه وارد است می‌توانید از تماشای این انیمه برای گذران وقت خود استفاده کنید و می‌خواهید با شخصیت‌های دیگر این انیمه آشنا شوید، دانلود انیمه Mushoku Tensei: Isekai Ittara Honki Dasu را شروع کنید. می‌توانید نظرتان درباره انیمه را در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو