اگر انتظار دارید بازیهای فرست پارتی پلی استیشن را همزمان در روز اولِ انتشار، روی رایانههای شخصی خود تجربه کنید، بهتر است در امیدواری خود تجدیدنظر داشته باشید.
بهتازگی مصاحبهای از جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی در مجله Famitsu منتشر شده است که وی در آن درباره موضوعات مختلفی صحبت کرده است. یکی از این موضوعات، مربوط به انتشار عناوین انحصاری پلی استیشن بهصورت همزمان روی کنسولهای این شرکت و پلتفرم رایانههای شخصی است.
رایان در گفتگوی خود اظهار داشت که هدف اولیه سونی از توسعه عناوین انحصاری، درواقع ساختن یک تجربه فوقالعاده در پلتفرمهای پلی استیشن است و اینطور که هواداران بازخورد نشان دادهاند، آنها نسبت به انتشار بازیها روی پلتفرم PC در فاصله زمانی چند سال پس از عرضه اولیه، احساس رضایت میکنند:
ما کاملاً به اهمیت بازیهای انحصاری پلی استیشن ۵ واقف هستیم. وظیفه اصلی استودیوهای پلی استیشن این است که افراد از انجام بازیها روی آخرین پلتفرم موجود از پلی استیشن، لذت ببرند. ما درحال افزایش تعداد عناوین انحصاری PS5 هستیم و عرضه بازیها روی PC نیز مداوم و منظم صورت نخواهد گرفت.
اغلب این فرصت برایم پیش میآید که نظرات هواداران بازیها را جویا شوم و وقتی درباره تاخیر انتشار بازیها میپرسم، آنها میگویند که فروش نسخههای رایانههای شخصی در فاصله یک یا دو سال پس از عرضه، پذیرفته شده و قابلقبول است.
جیم رایان
همانطور که میدانید، از سال ۲۰۲۰ و با انتشار Horizon Zero Dawn روی پلتفرم PC، بازیهای پلی استیشن کمکم به رایانههای شخصی راه پیدا کردند و درحالی کمتر کسی انتظارش را داشت، روزی Kratos بهصورت رسمی و قانونی با ماوس و صفحهکلید قابلکنترل شد. اما صحبتهای اخیر جیم رایان، برای بازیبازانی که به تجربه عناوین فرست پارتی پلی استیشن بدون خرید کنسولهای شرکت سونی امیدوار بودند، ناامیدکننده است. البته جای گله و شکایتی وجود ندارد زیرا بههر صورت سونی بخش بزرگی از درآمد خود را بهلطف فروش کنسولهایش بهدست میآورد و طبیعی است که تا این حد به آن متعهد باشد.
منبع: Insider-Gaming