بهترین مکان‌ها در پرتغال برای سفری تابستانی و مقرون‌به‌صرفه

بهترین مکان‌ها در پرتغال برای سفری تابستانی و مقرون‌به‌صرفه


منبع: فوت و فن

4

1402/3/5

17:22


اگر به دنبال سفری تابستانی هستید و قصد دارید مقرون‌به‌صرفه باشد، پرتغال می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. با اینکه پرتغال از نظر اندازه کشوری بزرگ نیست

بهترین مکان‌ها در پرتغال برای سفری تابستانی و مقرون‌به‌صرفه

اگر به دنبال سفری تابستانی هستید و قصد دارید مقرون‌به‌صرفه باشد، پرتغال می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. با اینکه پرتغال از نظر اندازه کشوری بزرگ نیست و مساحت آن حدود ۸۸ کیلومتر مربع است اما جاهای دیدنی مختلفی در این کشور وجود دارند که شامل سواحل درخشان، معماری‌های بسیار زیبا و غذاهای خارق‌العاده می‌شود. جدای از این موارد، جزایر فوق‌العاده زیادی نیز در این کشور وجود دارند. در ادامه به معرفی مکان‌هایی در پرتغال می‌پردازیم که برای سفری تابستان و مقرون‌به‌صرفه مناسب هستند.

۹. جزایر آزور

A volcanic crater on Corvo island in the Azores, PortugalCanva

A volcanic crater on Corvo island in the Azores, PortugalCanva

جزایر آزور (Azores) مجموعه‌ای از ۹ جزیره پرتغالی است که در میانه اقیانوس اطلس واقع شده‌اند. سفر به آنجا از غرب اروپا در حدود چهار تا پنج ساعت طول می‌کشد. این جزایر به سه گروه تقسیم می‌شوند و از تنوع زیست‌محیطی بسیار خوبی برخوردار هستند و دهانه و مخروط‌های آتشفشانی متعددی نیز در آن‌ها به چشم می‌خورد. اینجا علاوه بر طبیعت بسیار زیبا، ساختمان‌های تاریخی متعددی همچون کلیساها و عمارت‌هایی از قرن پانزدهم نیز دارد.

در دسترس‌ترین جزیره نیز سائو میگل (Sao Miguel) است اما بهتر جزیره برای فرار از نقاط شلوغ و پر ازدحام، جزیره کوروو (Corvo) است. این جزیره کوچک‌ترین جزیره در اینجا به شمار می‌رود و کل آن در حقیقت، یک آتشفشان خاموش به شمار می‌رود.

۸. شهر سینترا

Sintra - an architectural beauty

Sintra – an architectural beauty

برای فرار از گرمای پایتخت پرتغال یعنی شهر لیسبون می‌توان به سینترا (Sintra) رفت. اینجا به‌خاطر آب‌وهوای سردتر خودش شهرت دارد و در فاصله یک ساعت رانندگی از پایتخت قرار گرفته و خانه تابستانی بسیاری از هنرمندان و نخبگان جامعه در گذشته بوده است. این شهر در تپه‌های سرا د سینترا واقع شده و بیشتر به‌خاطر ویلاها و قلعه‌های ویران شده خودش شهرت دارد. بسیاری از افراد در سفری یک روزه از لیسبون به اینجا می‌آیند اما پیشنهاد می‌شود که چند روز در اینجا اقامت کنید و از جاهای دیدنی آن لذت ببرید.

۷. شهر کویمبرا

University of Coimbra, PortugalCanva

University of Coimbra, PortugalCanva

کویمبرا (Coimbra) از سال ۱۱۳۹ تا ۱۲۶۰ میلادی پایتخت پرتغال بوده و به‌عنوان شهر دانشجویان شهرت دارد. با وجود اینکه چهارمین کلان‌شهر پرتغال به شمار می‌رود تنها ۱۰۶۰۰۰ نفر جمعیت دارد که تقریباً یک‌پنجم جمعیت لیسبون است. این شهر امروزه نیز همچنان حس و حال قرون وسطایی دارد و بسیاری از ساختمان‌های مربوط به امپراتوری روم، یک قنات و تعداد زیادی گذرگاه‌های سرپوشیده در اینجا همچنان به چشم می‌خورند.

۶. شهر آویرو

Aveiro - the Venice of Portugal

Aveiro – the Venice of Portugal

شهر آویرو (Aveiro) در سواحل اقیانوس اطلس قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین بنادر پرتغال به شمار می‌رود. این منطقه برای علاقه‌مندان به قایق و کشتی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و شبکه کانال آب گسترده‌ای دارد و به همین دلیل نیز از آن به‌عنوان ونیز پرتغال یاد می‌شود. اینجا در گذشته به‌خاطر تولید نمک و سرامیک شهرت داشته است و جاهای دیدنی متعددی دارد که می‌تواند سفری دلنشین را رقم بزند.

۵. شهر کشکایش

Cascais beach, PortugalCanva

Cascais beach, PortugalCanva

شهر کشکایش (Cascais) به‌عنوان قلب ریویرای پرتغال شناخته می‌شود و برای کسانی که به ساحل و ساحل‌گردی علاقه‌‎مند هستند، مکانی ایدئال به شمار می‌رود. این در حالی است که اینجا نسبت به سواحل آلگریو بسیار آرام‌تر و خلوت‌تر است. همین نیز باعث می‌شود تا بتوان تعطیلات خوشی را در اینجا به همراه خانواده سپری کرد. این شهر قبلاً یک شهر ماهیگیری بوده و امروزه به مکانی محبوب برای ورزش‌های آبی و گردش در طبیعت تبدیل شده است. این شهر در فاصله 35 کیلومتری از جنوب غربی لیسبون واقع شده و سفر به آنجا کاملاً مقرون‌به‌صرفه است.

۴. شهر براگا

The Staircase of Bom Jesus de Braga Sanctuary, Braga, PortugalCanva

The Staircase of Bom Jesus de Braga Sanctuary, Braga, PortugalCanva

شهر براگا (Braga) سومین شهر بزرگ پرتغال است و به‌شدت با پیوندهای تاریخی و معنوی که هنوز در این کشور وجود دارند، مرتبط است. هفته مقدس در ماه آوریل یکی از نقاط برجسته و بسیار محبوب تقویم در شهر براگا به شمار می‌رود. فضای اینجا قرون وسطایی است که به گردشگران و مردم محلی یادآور می‌شود که براگا همچنان مرکز کلیسایی پرتغال است. رویدادهای هفته مقدس در چهار روز متوالی در کلیسای جامع رومی و قرن یازدهمی شهر برگزار می‌شوند.

۳. دره دورو

Vineyards on the banks of a river in the Douro Vallery, PortugalCanva

Vineyards on the banks of a river in the Douro Vallery, PortugalCanva

دره دورو (Douro Valley) بیش از ۲۰۰۰ سال است که محل تولید شراب است و از سال ۲۰۰۱ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. این دره‌ها در طول سال عمدتاً ساکت هستند، البته به جز فصل پاییز که زمان برداشت محصول است و افراد بسیار زیادی در میان تاکستان‌ها به چشم می‌خورند. گشت‌وگذار در میان تاکستان‌ها مطمئناً می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

۲. ذخیرهگاه طبیعی برلنگاس

Quiet but not without life, Berlengas is perfect for those who enjoy naturePixabay

Quiet but not without life, Berlengas is perfect for those who enjoy naturePixabay

ذخیره‎گاه طبیعی برلنگاس (Reserva Natural das Berlengas) تنها ۱۰ کیلومتر دورتر از ساحل پنیچه قرار دارد و یکی از بخش‌های بکر و دست‌نخورده پرتغال به شمار می‌رود. جزایر برلنگاس شامل سه جزیره است که در آن‌ها زیستگاه‌های تعدادی از پرندگان از جمله گونه‌های در خطر انقراضی همچون پفین وجود دارند. این منطقه همچنین مملو از حیات‌وحش دریایی است و علاقه‌مندان به غواصی می‌توانند در اینجا به‌خوبی از آن لذت ببرند. از میان این سه جزیره، تنها جزیره برلنگا مسکونی است و تنها ۳۵۰ نفر در هر زمان اجازه حضور در این جزیره را دارند.

۱. پنیچه

Peniche Fortress, PortugalCanva

Peniche Fortress, PortugalCanva

پنیچه (Peniche) زمانی یک جزیره بوده اما تغییر و تحولات سبب شد تا اینجا برای مردم در دسترس‌تر باشد. این شهر ساحلی تنها یک ساعت رانندگی از شهر لیسبون فاصله دارد و به‌خاطر بندر تاریخی و دیوارهای قدیمی خودش مشهور است. بهترین بخش اینجا، باقیمانده‌های شهر قدیمی است که قلعه‌ای قرن پانزدهمی نیز در آنجا قرار دارد. این قلعه تا دهه ۱۹۷۰ میلادی توسط ارتش مورد استفاده قرار می‌گرفت و از آن زمان نیز محل زندگی پناهندگان مستعمرات آفریقایی مستقل بوده است. امروزه این قلعه به یک موزه تبدیل شده و در آنجا آثار مختلفی به نمایش گذشته شده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو