علائم صددرصدی بارداری قبل از پریود

علائم صددرصدی بارداری قبل از پریود

همواره افرادی که تصمیم به بارداری و فرزندآوری دارند؛ در پی نشانه هایی برای وجود بارداری پیش از پریود هستند. البته مهمترین نشانه بارداری تاخیر در قاعدگی بعدی است. ولیکن برخی افراد به دنبال علائمی در حالات و اندام خود هستند که پیش از زمان قاعدگی به باردار بودن یا نبودن خود آگاه گردند. نشانه هایی وجود دارد که میتوان با استناد به آنها تا حدودی بارداری مثبت را حدس زد. ولی با اتکا به آنها نمی توان با قطعیت کامل به بارداری اذعان نمود. زیرا ممکن است این نشانه ها به دلیل بیماری یا خستگی در افراد دیده شود. امروز در آلامتو علائم صددرصدی بارداری قبل از پریود را تهیه و تنظیم نموده ایم. امید است مورد توجه قرار گرفته و مفید و موثر واقع گردد.

همچنین بخوانید: بعد از گذشت چند روز از پریود احتمال بارداری هست؟

علائم صددرصدی بارداری قبل از پریود چیست؟

نشانه های اولیه بارداری پیش از پریود سوزن سوزن شدن سینه‌ها، تغییر رنگ ناحیه اطراف سینه، حالت تهوع، سردرد ناگهانی، نفخ در شکم یا گاز، افزایش حس بویایی، احساس خستگی، گرفتگی عضلات لگن، طعم فلز در دهان، بیزاری از غذا و یا بالعکس تمایل به یک نوع غذا می تواند از نشلنه های بارداری باشد. ولیکن ممکن است تمام این علائم در یک فرد دیده نشود. یا ممکن است مشاهده آنها دلیل دیگری غیر از بارداری داشته باشد. ممکن است گاهی شدت این علائم زیاد و گاهی کم باشد؛ به طوری که فرد از وجود نشانه ها مطلع نگردد. به هر حال با اطلاع از بارداری در روزهای اول فرد می تواند به مدیریت بهتر سلامتی و تغذیه خود بپردازد.

ریزترین علائم بارداری قبل از پریود

پیش از آنکه به ریزترین علائم بارداری قبل از پریود بپردازیم؛ بهتر است بدانید که علائم بارداری پس از چند روز قابل رویت است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت: ممکن است فرد از شش تا دوازده روز پس از عمل لقاح تخمک نشانه هایی از بارداری را در بدن خود مشاهده نماید.

لانه گزینی تخمک و لک بینی

عمل لانه گزینی تخمک و چسبیدن به دیواره رحم منجر به انقباض و دردهای ملایمی در ناحیه شکم و کمر می گردد. البته این انقباضات و گرفتگی ها بی شباهت به گرفتی ها و دردهای قاعدگی نیستند. لذا در بسیاری از موارد با دردهای قاعدگی اشتباه گرفته می شود. در برخی افراد ممکن است چسبین تخمک به دیواره رحم و تغذیه برای رشد، دردناکتر از بقیه افراد باشد. حتی ممکن است با خونریزی و لک بینی همراه باشد. البته این خونریزی با خونریزی قاعدگی بسیار متفاوت است.

تیرگی اطراف نوک سینه (آرئولها)

یکی دیگر از نشانه های شایع وقوع بارداری قبل از پریود تیرگی ناحیه اطراف نوک سینه است. معمولا این نشانه یک تا دو هفته پس از عمل لقاح قابل مشاهده است.

همچنین بخوانید: میشه باردار بود و پریود شد؟ ممکن است در ماه های اول بارداری پریود شویم؟

تغییر در ترشحات دهانه رحم

سه ماهه اول بارداری معمولا با افزایش مخاط واژینال همراه است. البته اکثر زنان علاوه بر افزایش ترشحات، میزان چسبندگی بیشتر و یا کمرنگ شدن آن را نیز گزارش داده اند. این علائم به دلیل افزایش هورمون و جریان خون به واژن اتفاق می افتد که معمولا در روزهای آغازین بارداری و قبل از پریود قابل مشاهده است.

افزایش دمای پایه بدن

بهتر است ابتدا بدانیم که منظور از دمای پایه بدن چیست؟ دمای پایه بدن به دمای بدن در حال استراحت گفته می شود. برای اطلاع از دمای پایه بدن، صبح پیش از برخاستن از رختخواب آن را اندازه گیری نمایید. معمولا افزایش دمای بدن از 18 روز پس از لقاح مشاهده می شود. بهتر است برای این منظور به طور مرتب هر صبح دمای بدن اندازه گیری گردد. اینگونه تغییرات کاهشی یا افزایشی دمای پایه به وضوح قابل رویت است.

احساس درد و سنگینی سینه

احساس سنگینی سینه ها و درد در این ناحیه نیز می تواند از علائم صددرصدی بارداری قبل از پریود باشد. از آنجا که احساس درد و سنگینی سینه ها در طول 9 ماه دوران بارداری مشاهده می شود. این احساس می تواند پیش از مطلع شدن فرد از بارداری آغاز گردد. در این زمان سینه ها سنگین تر، پهن تر و نسبت به لمس کردن بسیار حساس می شوند. ناگفته نماند این علامت از بارداری به دلیل افزایش پروژسترون در بدن فر دیده می شود و ممکن است پس از چن هفته فروکش نماید. یا تا پایان بار داری با فرد همراه باشد.

احساس خستگی

احساس خستگی به دلیل تغییرات هورمونی بسیار زود نمایان می شود. بطوریکه می توان آن را یکی از اولین علائم بارداری قبل از پریود دانست. علاوه بر آن کاهش سطح قند خون و فشار خون نیز می تواند موجب احساس خستگی در فرد شود که همگی نشانه هایی بارز از بارداری هستند.

همچنین بخوانید: روش جلوگیری از بارداری بعد از ریختن اسپرم با زعفران بدون نیاز به قرص

علائم بارداری قبل از پریود

تکرر ادرار

تکرر ادرار در بارداری یکی ار علائم صددرصدی بارداری قبل از پریود می باشد. لذا این علامت بارداری می تواند پس از گذشت 15 روز از عمل تخمک گذاری مشاهده شود. وقتی میزان پمپ خون در بدن زن افزایش می یابد مایعات بیشتری نیز در کلیه پردازش می گردند که بایستی از راه مثانه دفع شوند. بنابراین تکرر ادرار بارداری اتفاق می افتد که ممکن است این حالت قبل از پریود آغاز شود و نشانه خوبی برای بارداری قبل از قاعدگی باشد.