طرز تهیه ناگت سیب زمینی خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه ناگت سیب زمینی خوشمزه مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

5

1402/3/12

01:41


طرز تهیه ناگت سیب زمینی ناگت سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده و مقوی است که خیلی راحت و سریع …

طرز تهیه ناگت سیب زمینی

طرز تهیه ناگت سیب زمینی با مرغ طرز تهیه ناگت مرغ خانگی ساده ناگت سیب زمینی بدون پنیر پیتزا طرز تهیه شنیسل سیب زمینی خوردن ناگت مرغ و سیب زمینی طرز تهیه ناگت مرغ مرحله به مرحله ناگت سیب زمینی اماده ناگت سیب زمینی نی نی سایت

ناگت سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده و مقوی است که خیلی راحت و سریع آماده و درست می‌شود، این غذای خوش طعم و لذیذ را می‌توانید با کمترین مواد اولیه در دسترس و به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست کنید، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ناگت سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی پخته شده متوسط ۳ عدد
سینه مرغ خام ۱ عدد
سیر ۲ حبه
پیاز کوچک ۲ عدد
پودر سوخاری ۲ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا نصف لیوان
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم
پابریکا و آویشن به مقدار لازم

دستور پخت ناگت سیب زمینی

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی‌ها را تمیز بشورید و در قابلمه قرار دهید و بعد مقداری آب به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا سیب زمینی‌ها به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه خوب بپزند و نرم شوند، بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

وقتی سیب زمینی‌ها در دمای محیط کمی خنک شدند پوست آن‌ها بگیرید و به تکه‌های کوچکتر تقسیم کنید و در یک ظرف بریزید، بعد پیازها را پوست بگیرید و تمیز بشورید و به چند تکه کوچک تقسیم کنید و در همان ظرف سیب زمینی‌ها بریزید.

مرحله سوم

سپس چند حبه سیر را پوست بگیرید و بشورید و به ظرف مواد اضافه کنید، بعد مقداری پودر سوخاری هم روی آن‌ها بریزید و سپس سینه مرغ را که در تکه‌های کوچک خرد کرده‌اید روی مواد بریزید، به جای سینه می‌توانید از فیله یا ران مرغ استفاده کنید.

مرحله چهارم

بعد مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان کمی پابریکا و پودر آویشن و فلفل قرمز هم روی مواد بریزید و سپس همه مواد را با هم داخل میکسر بریزید و با هم خوب میکس کنید تا بافت مواد کاملا یکدست و نرم شود.

مرحله پنجم

سپس پنیر پیتزا را به مواد اضافه کنید و دوباره با هم میکس کنید، وقتی مخلوط یکدست شد، آن را در یک ظرف بریزید و روی آن را با پلاستیک فریزر بپوشانید و بعد به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا عطر و طعم همه مواد به خورد هم برود.

مرحله ششم

بعد یک تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود و سپس در دو ظرف دیگر مقداری آرد و پودر سوخاری بریزید و بعد مخلوط مواد را از یخچال بیرون بیاورید و با دست کمی ورز دهید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله هفتم

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد مقداری از مخلوط مواد را بردارید و با دست فرم دهید و سپس آن را در تخم مرغ بزنید و بعد در آرد بغلتانید و سپس در پودر سوخاری بزنید تا کاملا آغشته شود.

مرحله هشتم

بعد ناگت‌ها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند و سپس آن‌ها را برگردانید و طرف دیگر را هم خوب سرخ کنید و بعد از این‌ که ناگت‌ها کاملا مغز پخت شدند آن‌ها را از روی حرارت بردارید و ناگت‌ها را روی توری یا دستمال قرار دهید.

مرحله نهم

وقتی روغن اضافی ناگت‌ها کشیده شد، چند ناگت سیب زمینی را در ظرف مناسب بچینید و با چند برگ نعناع و گشنیز و ریحان تازه تزئین کنید و بعد مقداری گوجه فرنگی را حلقه‌ای برش بزنید و در کنار آن مقداری خیار شور را هم حلقه‌ای خرد کنید. در آخر ناگت سیب زمینی را همراه با پلو زعفرانی و یا نان تازه و گوجه فرنگی و خیارشور و سبزی خوردن و ترشی و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو