کارشناسی خودرو؛ راهنمای جامع و کامل برای فروشندگان خودرو

کارشناسی خودرو؛ راهنمای جامع و کامل برای فروشندگان خودرو


منبع: تاپ ناز

4

1402/3/13

14:07


کارشناسی خودرو؛ راهنمای جامع و کامل برای فروشندگان خودرو

کارشناسی خودرو یکی از مهم‌ترین مراحل خرید و فروش خودرو به حساب می‌آید. علت اصلی آن هم نقشی است که نتیجه کارشناسی در قیمت‌گذاری بازی می‌کند. البته هنگامی که خریدار به اسناد مرتبط با کارشناسی خودرو نگاه می‌کند، به پاسخ این سؤال دست می‌یابد که آیا خرید ماشین انتخاب درستی است یا خیر. در این بررسی اطلاعاتی را ارائه خواهیم داد که فروشندگان خودرو با کمک آنها می‌توانند بهترین معامله خودرو را داشته باشند.

اهمیت کارشناسی خودرو

هنگامی که فردی تصمیم به فروش خودروی کارکرده خود می‌گیرد، باید به این نکته توجه داشته باشد که کارشناسی خودرو به خریدار اعلام می‌کند که خودرو چه کیفیتی دارد و بر این اساس چه قیمتی برای آن منصفانه خواهد بود.

البته چنانچه سلامت خودرو با کارشناسی خودرو تأیید شود، فروشنده امکان چانه‌زنی را برای قیمت نهایی دارد. در حالی که با نتایج کارشناسی خودرو می‌توان اطمینان خاطری به خریدار داد که بهترین انتخاب را داشته است.

روش‌های کارشناسی خودرو

روش‌های کارشناسی خودرو

روش‌های مختلفی وجود دارند که فروشندگان با در نظر گرفتن قیمت کارشناسی خودروی کارکرده می‌توانند به کارشناسی ماشین خود اقدام کنند. روش رایج برای کارشناسی خودرو، حاضر شدن در مراکز کارشناسی خودرو برای کارشناسی ماشین، بدنه و تشخیص رنگ است. سپس قیمت نهایی با توافق طرفین انتخاب می‌شود.

در دومین روش، کارشناسی خودرو در جایی مانند گوشه خیابان انجام می‌شود، بدون اینکه اتاق نور و تجهیزات ویژه در اختیار کارشناس باشد. اما سومین حالت از کارشناسی خودرو، در بستری مطمئن و معتبر انجام می‌شود که تحت نظارت مراکز معتبر خرید و فروش خودروی دست دوم است. در این حالت حدود 145 قطعه از خودرو توسط کارشناسان کاربلد بررسی می‌شوند.

در حالی که قیمت کارشناسی ماشین نادیده گرفته شده و رایگان است. اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های کارشناسی خودرو را می‌توانید در https://bia2safa.net/goto/web/url/3316279 مشاهده کنید.

مراحل کارشناسی خودرو

مراحل کارشناسی خودرو

شاید شما هم در میان افرادی باشید که اطلاع چندانی از مراحل کارشناسی خودرو ندارند. بنابراین در ادامه سه مرحله کارشناسی خودرو را معرفی خواهیم کرد. البته اطلاعات بیشتر در مورد مراحل کارشناسی خودرو را می‌توانید در سایت مشاهده کنید.

1- مراجعه به شعب‌های کارشناسی خودرو: در این مرحله باید خودروی کارکرده را به کارواش برده و سپس در تاریخ و ساعت مشخص به شعبه کارشناسی خودرو تحویل دهید. در این حالت، ۱۴۵ قطعه ماشین اعم از سلامت موتور، سلامت بدنه، رنگ، سلامت اتاق خودرو و ستون‌ها بررسی می‌شوند.

2- دریافت کردن برگه سلامت خودرو: هنگامی که خودروی کارکرده بررسی شده و 145 قطعه آن به تأیید کارشناس رسید، یک گواهی مبنی بر سلامتی خودرو ارائه خواهد شد.

3- بررسی اصالت مدارک خودرو: در آخرین مرحله کارشناسی خودرو به بررسی مدارکی مانند برگ سبز خودرو، بیمه‌نامه، برگه معاینه فنی، سوئیچ یدک، برگ پرداخت عوارض و جریمه‌های خودرو می‌پردازند که اصالت مدارک ماشین را نشان می‌دهند.

نحوه کارشناسی خودرو

همانطور که گفتیم، کارشناسی خودرو با بررسی 145 قطعه خودرو انجام می‌شود. این بررسی در سه دسته کارشناسی فنی، بررسی بدنه و بررسی تجهیزات قرار دارد. کارشناسی فنی خودرو شامل لرزش موتور، گیربکس، چراغ چک، پولوس، ترمزها، جلوبندی، باتری، واشرها، شمع و میزان فرمان می‌شود.

اما بررسی بدنه کاپوت، صندوق ‌عقب، گلگیرها، جلو‌پنجره، تنظیم صندلی‌ها، آینه‌ها، سپرها، رکاب و کلاف خودرو، سیستم تهویه و کمربندها را شامل می‌شود. در نهایت تجهیزات خودرو شامل برف‌ پاک‌کن، آینه‌های بغل، سلامت لاستیک‌ها و راهنماهاست.

قیمت کارشناسی خودرو کارکرده

قیمت کارشناسی خودرو کارکرده

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که هزینه تشخیص رنگ خودرو و قیمت کارشناسی خودرو کارکرده چقدر است. شما با توجه به روشی که برای کارشناسی خودروی خود انتخاب کرده‌اید، متحمل هزینه‌های متفاوتی هستید. برای مثال اگر از طریق مراکز تخصصی فروش خودرو اقدام کنید، خدمات کارشناسی خودرو به صورت رایگان خواهد بود.

اگر کارشناسی خودرو در محل و به شرط فروش خودرو باشد، هزینه آن تعیین خواهد شد و توافق فروشنده و کارشناس در میزان هزینه اهمیت دارد. شما اطلاعات بیشتر در مورد هزینه کارشناسی خودرو را می‌توانید در سایت مشاهده کنید.

کلام آخر

در این بررسی راهنمایی جامع به شما ارائه دادیم که شما با مطالعه آن و تکمیل اطلاعات خود با رجوع به لینک ارائه شده، می‌توانید کارشناسی خودروی خود را برای فروش به سهولت و بدون دردسر انجام دهید. آنچه اهمیت دارد، استفاده از خدمات کارشناسی خودرو در جایی معتبر است. البته مقرون‌به‌صرفه بودن هم نکته‌ای است که برای بسیاری اهمیت بسیاری دارد.

نظرات


تصویری


ویدئو