آیا خودارضايي باعث عقب افتادن پريود ميشود

آیا درباره تاثیر ارضا شدن در عقب افتادن پریودی چیزی می دانید؟ آیا این خودارضایی روی پریودی تاثیر دارد؟ برای بدست آوردن پاسخ این سوالات تا انتهای متن با ما باشید.

آیا ارضا شدن یا خودارضايي باعث عقب افتادن پريود ميشود؟

ممکن است انواع و اقسام چیزهای احمقانه ای در مورد خودارضایی بشنوید – که می تواند باعث بیماری شود، رشد شما را متوقف کند، مشکلات ذهنی ایجاد کند، منجر به کوری شود، یا مانع از بچه دار شدن فرد شود. اما آن چیزها درست نیست.

خودارضایی اغلب یک موضوع خصوصی در نظر گرفته می شود و برخی از افراد ممکن است از صحبت در مورد آن خجالت بکشند. و هنگامی که مردم از صحبت کردن یا پرسیدن در مورد چیزی خجالت می کشند، ممکن است چیزهایی را بشنوند و باور کنند که دقیق نیستند. بسیاری از جوانان خودارضایی می کنند تا درباره بدن خود بیاموزند، آنچه را که از نظر جنسی رضایت بخش می دانند، کشف کنند و حتی استرس را از بین ببرند. این کاملا طبیعی است! در ادامه می گوییم که آیا خودارضايي باعث عقب افتادن پريود ميشود یا نه.

همچنین بخوانید: بهترین دمنوش برای پریود شدن

آیا خودارضایی باعث تاخیر در پریودی می شود؟

پاسخ روشن به این سوال خیر است. قطعاً پریودی به هیچ وجه تحت تأثیر خودارضایی قرار نمی گیرد چه رسد به اینکه منجر به مشکلات سلامتی شود.

خودارضایی باعث عقب افتادن پریود شما نمی شود و نمی تواند هورمون های شما را تغییر دهد. معمولاً زنان جوان عادت ماهانه‌های نامنظم را تجربه می‌کنند، به خصوص اگر به تازگی پریود شده‌اند. گاهی اوقات دختران در اثر خودارضایی دچار تحریک خفیف می شوند اما نباید باعث خونریزی شود.

حالا می دانیم ارضا شدن یا خودارضایی هیچ تأثیری بر پریودی ندارد و بر منظم یا شدت چرخه قاعدگی شما نیز تأثیر نمی گذارد. با این حال، از آنجایی که خودارضایی به طور طبیعی باعث آزاد شدن اندورفین (تسکین دهنده های طبیعی درد) می شود، می تواند در طول دوره قاعدگی شما مفید باشد. از مزایای آن می توان به تسکین درد، بهبود خلق و خو و خواب، و حتی روانکاری بهتر در هنگام خودارضایی در دوران قاعدگی اشاره کرد. در واقع، بسیاری از زنان گزارش می دهند که در طول دوره قاعدگی خود برانگیخته می شوند و این کاملا طبیعی است.

پس در مجموع تمام موارد گفته شده به این نتیجه می رسیم خودارضایی باعث به عقب افتادن پریود نمی شود. اگر هر گونه بی نظمی وجود داشته باشد، احتمالاً به دلیل عدم تعادل هورمونی است و باید توسط پزشک معاینه شوید.

همچنین بخوانید: قرص اورژانسی برای پریود شدن سریع

آیا خودارضایی باعث تاخیر در پریودی می شود؟

آیا خودارضایی در پریودی بی خطر است؟

خود ارضایی یا ارضا شدن در دوران قاعدگی کار کاملا بی خطر است و حتی ممکن است برای شما مفید باشد. در واقع، خودارضایی به تسکین گرفتگی‌های دردناک در دوران قاعدگی کمک می‌کند. علاوه بر این، هیچ مدرکی در ارتباط با این مفهوم وجود ندارد که خودارضایی در طول پریودها ناامن است.

آیا خودارضایی زنان بر هورمون ها تأثیر می گذارد؟

بسیاری از چیزها می توانند بر سیستم غدد درون ریز شما تأثیر بگذارند، شبکه ای از غدد در بدن که هورمون ها را ترشح می کنند، از جمله خودارضایی زنانه. حتی تغییرات کوچک در هورمون ها می تواند تغییرات عمده ای در بدن ایجاد کند، اما وقتی صحبت از خودارضایی به میان می آید این کاملا طبیعی و حتی سالم است.

وقتی به ارگاسم می رسید، مغز مشغول تولید بسیاری از هورمون ها و مواد شیمیایی عصبی است. انفجار این هورمون ها اغلب احساس سرخوشی را ایجاد می کند که ممکن است بعد از یک جلسه عشق به خود تجربه کنید و به ورزش دلپذیر و تأثیرات مثبت کمک می کند.

حتی اگر به ارگاسم نرسیدید، خودارضایی جریان خون را در سراسر بدن افزایش می‌دهد و مجموعه‌ای از اندورفین‌های احساس خوبی از جمله دوپامین، اکسی توسین، تستوسترون و پرولاکتین را آزاد می‌کند. مهم است که توجه داشته باشید که خودارضایی فقط به طور موقت این سطوح هورمون را افزایش می دهد و هیچ تغییر دائمی در سطح هورمون شما به دلیل خودارضایی وجود ندارد.

همچنین بخوانید: مدت زمان تاثیر آمپول پروژسترون برای پریود شدن

سخن آخر

همانطور که گفته شد ارضا شدن یا خودارضایی باعث عقب افتادن پریود نمی شود. مواردی وجود دارد که می تواند چرخه قاعدگی شما را تغییر دهد، از جمله کنترل بارداری، تغییرات شدید رژیم غذایی، ورزش شدید و البته بارداری. اگر اخیراً رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید، عقب افتادن قاعدگی معمولاً اولین علامت بارداری است.