معرفی فیلم های ترمیناتور ؛ داستان، بازیگران و نکات جالب

معرفی فیلم های ترمیناتور ؛ داستان، بازیگران و نکات جالب


منبع: پلازا

3

1402/3/13

22:45


معرفی فیلم های ترمیناتور ؛ داستان، بازیگران و نکات جالب

آیا با مجموعه فیلم های نابودگر آشنا هستید؟ در این مقاله با بررسی فیلم های ترمیناتور، می‌خواهیم نگاهی به این فرنچایز داشته باشیم. با معرفی مجموعه فیلم های Terminator با ما همراه باشید.

ترمیناتور فرنچایزی است که توسط جیمز کامرون (James Cameron) و گیل آن هرد (Gale Anne Hurd) ساخته شده است. این فرنچایز شامل مجموعه‌ای از فیلم‌های اکشن علمی تخیلی، کمیک‌ها و رمان‌ها است که موضوع اصلی این فرنچایز نبرد برای بقا بین نژاد تقریباً منقرض شده بشر و هوش مصنوعی به نام Skynet است که  سراسر جهان را در بر گرفته.

معروف‌ترین محصولات Skynet که هدفشان هم نسل کشی است، مدل‌های مختلف نابودگر یا همان ترمیناتورها هستند، مانند T-800، که توسط آرنولد شوارتزنگر در فیلم اصلی ترمیناتور در سال 1984 به تصویر کشیده شد. تا سال 2010، مجموعه فیلم های Terminator و متعلقاتش بیش از ۳ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. با معرفی فهرست بهترین فیلم های Terminator با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

دانلود مجموعه فیلم های نابودگر

برای دانلود تمام فیلم های نابودگر می‌توانید از لینک های زیر استفاده کرده و از تماشای آنها لذت ببرید.

معرفی فیلم های ترمیناتور

تا کنون ۶ فیلم از مجموعه فیلم های ترمیناتور منتشر شده است. قرار بود که تعداد فیلم های این فرنچایز بیشتر هم بشود اما بعد از بازخوردهای نه چندان جالبی که آخرین فیلم مجموع دریافت کرد، ساخت این فیلم‌ها کنسل شد. جیمز کامرون در سال 2022 اعلام کرد که اگر قرار باشد باز هم فیلمی از مجموعه فیلم های Terminator ساخته شود، احتمالا کل این فرنچایز ریبوت خواهد شد.

همچنین نتفلیکس اعلام کرده که قرار است سریال انیمه‌ای بر اساس مجموعه فیلم های نابودگر ساخته شود.

فیلم The Terminator؛ از محبوب ترین فیلم های Terminator

فیلم های ترمیناتور

  • سال ساخت1984
  • کارگردانجیمز کامرون (James Cameron)
  • امتیاز آی ام دی بی8.1
  • مدت زمان107 دقیقه
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، مایکل بین، لیندا همیلتون، پل وینفیلد

یک سایبورگ از آینده برای یک ماموریت مرگبار به گذشته فرستاده می‌شود. او باید سارا کانر را بکشد، زن جوانی که زندگی‌اش در سال های آینده اهمیت زیادی خواهد داشت. سارا فقط یک محافظ دارد که آن هم کایل ریس است و او هم از آینده فرستاده شده. ترمیناتور از هوش و قدرت استثنایی خود برای یافتن سارا استفاده می کند، اما آیا راهی برای متوقف کردن سایبورگ به ظاهر نابود نشدنی و نجان دادن سارا و جهان وجود دارد؟

فیلم Terminator 2: Judgment Day؛ یکی از بهترین فیلم های ترمیناتور

فیلم های ترمیناتور

  • سال ساخت1991
  • کارگردانجیمز کامرون (James Cameron)
  • امتیاز آی ام دی بی8.6
  • مدت زمان137دقیقه
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، رابرت پاتریک، ادوارد فورلانگ

بیش از 10 سال از زمانی که اولین ترمیناتور سعی کرد سارا کانر و پسر متولد نشده‌اش، جان را بکشد، می گذرد. جان مردی است که رهبر نیروی مقاومت انسانی در برابر ماشین ها در آینده خواهد شد، اکنون یک پسر جوان سالم است. با این حال، ترمیناتور دیگری به نام T-1000، توسط ابررایانه Skynet در زمان به عقب فرستاده می شود. این ترمیناتور جدید از نسل قبلی خود پیشرفته‌تر و قدرتمندتر است و ماموریت آن کشتن جان کانر در زمانی است که او هنوز یک کودک است. با این حال، سارا و جان مجبور نیستند به تنهایی با تهدید T-1000 روبرو شوند…

در بین فیلم های ترمیناتور، این فیلم با فروش جهانی 517 میلیون دلاری پرفروش ترین فیلم این فرنچایز در باکس آفیس بوده است.

فیلم Terminator 3: Rise of the Machines ؛ از فیلم های اکشن ترمیناتور

فیلم های ترمیناتور

  • سال ساخت2003
  • کارگردانجاناتان موستو (Jonathan Mostow)
  • امتیاز آی ام دی بی6.3
  • مدت زمان109 دقیقه
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، نیک استال، کلیر دینز، کریستینا لوکن

بیش از 10 سال پس از «ترمیناتور 2»، جان کانر اکنون تنها به عنوان یک دریفتر وجود دارد و هیچ ترمیناتور دیگری از آینده نمی‌تواند او را شکار کند. دوران سختی برای نیروی مقاومت است و اسکای نت نیز در آستانه آنلاین شدن است، و آنطور که معلوم شده وقایع آخرین فیلم چیزی را تغییر نداده است و جان اکنون باید با یک ترمیناتور جدید به نام T-X مبارزه کند که بسیار هم از مدل قبلیش خطرناک تر و مخوف تر است. اما مقاومت باز هم توانسته که T-800 دیگری را به عنوان محافظ برای جان بفرستد…

فیلم Terminator Salvation ؛ از برترین فیلم های سینمایی ترمیناتور

فیلم های ترمیناتور

  • سال ساخت2009
  • کارگردانجوزف مکگینتی نیکول (Joseph McGinty Nichol)
  • امتیاز آی ام دی بی6.5
  • مدت زمان115 دقیقه
  • بازیگران: کریستین بیل، سم ورتینگتون، آنتون یلچین، برایس دالاس هاوارد

در سال 2003، در مرکز اصلاح و تربیت ایالت لانگ ویو، مارکوس رایت محکوم به اعدام شده است و دکتر سرنا کوگان مارکوس را متقاعد می‌کند که در راستای تحقیقاتش به او کمک کند و مارکوس هم پیشنهادش را می‌پذیرد. در سال 2018، پس از یک حمله ناموفق به تاسیسات Skynet تنها جان کانر زنده می‌ماند، اما او متوجه می‌شود که Skynet در حال توسعه مدل جدید قدرتمند T-800 است…

فیلم Terminator Genisys

مجموعه فیلم های Terminator

  • سال ساخت2015
  • کارگردان: آلن تیلور (Alan Taylor)
  • امتیاز آی ام دی بی6.3
  • مدت زمان: 126دقیقه
  • بازیگرانآرنولد شوارتزنگر، امیلیا کلارک، جیسون کلارک، جای کورتنی

جان کانر، کسی که شورشیان انسانی علیه اسکای نت را رهبری می‌کند، نقشه‌ای برای حمله به اسکای نت دارد، اما تصمیم می‌گیرد در آن شرکت نکرده و در عوض از اجرای طرح اضطراری اسکای نت جلوگیری کند که هدفشان کشتن سارا کانر و جلوگیری از تولد جان است. اما جان شکست خورده و دست راست خود کایل ریس را برای محافظت از سارا می‌فرستد. در حینی که ریس در حال رفتن است، جان توسط یکی از سربازان Skynet مورد حمله قرار می‌گیرد…

فیلم Terminator: Dark Fate

مجموعه فیلم های Terminator

  • سال ساخت2019
  • کارگردانتیم میلر (Tim Miller)
  • امتیاز آی ام دی بی6.2
  • مدت زمان128 دقیقه
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، مک کنزی دیویس، گابریل لونا

یک کارگر زن جوان مکزیکی به نام دنی راموس توسط یک نابودگر تقریباً غیرقابل تخریب از آینده به نام REV-9 در حال تعقیب شدن است. با این حال، دنی توسط شخصی به نام گریس که او نیز از آینده است محافظت می‌شود. آنها از ترمیناتور غیرقابل توقف فرار می‌کنند و در نهایت سارا کانر نیز در مسیرشان به  کمک آنها می‌آید. هر سه آنها به شهر لاردودر تگزاس می‌روند، و در آنجا با یک T-800 ملاقات می‌کنند که در یک مکان دور افتاده با خانواده‌اش زندگی می‌کند. این گروه با هم متحد می شوند تا REV-9 را نابود کنند.

بازیگران فیلم های ترمیناتور

در ادامه نگاهی به بیوگرافی بازیگران بهترین مجموعه فیلم های نابودگر خواهیم داشت.

آرنولد شوارتزنگر در نقش T-800

مجموعه فیلم های Terminator

آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger) متولد 30 جولای 1947 هنرپیشه، تهیه کننده فیلم، تاجر، بدنساز حرفه‌ای بازنشسته و سیاستمدار اتریشی و آمریکایی است که بین سال های 2003 تا 2011 به عنوان سی و هشتمین فرماندار کالیفرنیا خدمت کرد. او با هفت بار برنده شدن عنوان مستر المپیا، به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین بدنساز های تمام ادوار شناخته می‌شود.

عمده شهرت او در دنیای سینما نیز به مجموعه فیلم های Terminator مربوط است. از دیگر آثار معروف او نیز می‌توان به فیلم های Commando، Predator و  The Running Man اشاره کرد. مجله تایم آرنولد را دو بار در سال های 2004 و 2007 در لیست 100 فرد با نفوذ در جهان قرار داد.

لیندا همیلتون در نقش سارا کانر

مجموعه فیلم های نابودگر

لیندا همیلتون (Linda Hamilton) متولد 26 سپتامبر 1956 یک هنرپیشه آمریکایی است. او نقش سارا کانر را در مجموعه فیلم های ترمیناتور و کاترین چندلر را در مجموعه تلویزیونی Beauty and the Beast  بازی کرد که برای آن نامزد دو جایزه گلدن گلوب و یک جایزه امی شد. او همچنین در نقش ویکی باکستر در فیلم ترسناک Children of the Corn، دکتر امی فرانکلین در فیلم King Kong Lives و شهردار ریچل واندو در فیلم Dante’s Peak بازی کرد. از دیگر آثار مشهور او به سریال Chuck نیز می‌توان اشاره کرد.

رابرت پاتریک در نقش T-1000

مجموعه فیلم های نابودگر

رابرت پاتریک (Robert Patrick) متولد 5 نوامبر 1958 هنرپیشه آمریکایی است. پاتریک تا پیش از نقش آفرینی در فیلم دوم مجموعه فیلم های نابودگر از اوضاع مالی خوبی برخوردار نبود و این فیلم تبدیل به سکوی پرش دوران بازیگری او شد. از دیگر آثاری که پاتریک در آنها نقش آفرینی کرده می‌توان به The X-Files، Sons of Anarchy، Peacemaker و The Sopranos اشاره کرد.

ادوارد فورلانگ در نقش جان کانر

مجموعه فیلم های نابودگر

ادوارد فورلانگ (Edward Furlong) متولد 2 آگوست 1977 هنرپیشه آمریکایی است. اولین نقش آفرینی او در سن 13 سالگی و در فیلم Terminator 2: Judgment Day با ایفای نقش جان کانر اتفاق افتاد. فورلانگ در دو فیلم آخر این فرنچایز هم این نقش را دوباره ایفا کرد. از دیگر آثار مشهور او آثار مشهور او می‌توان به فیلم های American Heart و American History X اشار کرد.

کریستین بیل در نقش جان کانر

مجموعه فیلم های Terminator

کریستین بیل (Christian Bale) متولد 30 ژانویه 1974 هنرپیشه بریتانیایی و از بهترین بازیگران حال حاضر دنیای سینما است. نقش آفرینی های ماندگار او در تریلوژی بتمن و فیلم American Psycho از دلایل شهرت اوست. بیل تا به الان 4 کاندید جایزه اسکار شده و برای ایفای نقشش در فیلم The Fighter توانست که این جایزه را از آن خود کند. از دیگر آثار مشهور او می توان به فیلم های American Hustle، Ford V Ferrari و فیلم The Machinist اشاره کرد.

امیلیا کلارک در نقش سارا کانر

مجموعه فیلم های نابودگر

امیلیا کلارک (Emilia Clarke) متولد 23 اکتبر 1986 هنرپیشه بریتانیایی است. عمده شهرت او به بازی در سریال Game of Thrones و ایفای نقش دنریس تارگرین در این سریال مربوط می شود و او برای بازی در این نقش 4 بار نامزد جایزه امی شد. در سال 2019 مجله تایم نام امیلیا کلارک را در لیست 100 فرد تاثیر گذار در جهان قرار داد. از دیگر آثار مشهور او می توان به فیلم های Me Before You، Solo: A Star Wars Story و  Last Christmas اشاره کرد.

دیگر بازیگران مجموعه فیلم های نابودگر عبارتند از:

  • آنتون یلچین در نقش کایل ریز
  • رابرت پاتریک در نقش T-1000
  • سم ورتینگتون در نقش مارکوس رایت
  • گابریل لونا در نقش Rev-9

نکات جالب مجموعه فیلم های Terminator

  • فیلم Terminator Salvation با بودجه 200 میلیون دلاری پرخرج ترین فیلم این فرنچایز است.
  • از دیدگاه وبسایت Metacritic فیلم The Terminator با کسب نمره 84 بهترین اثر و فیلم Terminator Genisys با کسب نمره 38 بدترین فیلم از سری فیلم های ترمیناتور هستند.
  • فیلم Terminator 2: Judgment Day با کسب نمره 8.6 از وبسایت IMDB به عنوان محبوب ترین اثر از مجموعه فیلم های نابودگر شناخته می‌شود.
  • سیلوستر استالونه و مل گیبسون از دیگر گزینه های ایافی نقش ترمیناتور بودند که در نهایت آرنولد برای این نقش انتخاب شد.
  • جمله ی I’ll be back که در سری فیلم های ترمیناتور بارها توسط آرنولد گفته شده و به عنوان یکی از معروف ترین دیالوگ های تاریخ سینما شناخته می‌شود، در نظرسنجی بهترین دیالوگ موسسه‌ی فیلم آمریکا توانست در رتبه 37 قرار بگیرد.

مجموعه فیلم های نابودگر

  • از آنجایی که آرنولد شوارتزنگر در فیلم اول به عنوان آنتاگونیست و در فیلم دوم به عنوان پروتاگونیست ایفای نقش کرد، توانست برای هر دو نقش در فهرست ۱۰۰ قهرمان و تبهکار برتر موسسه‌ی فیلم آمریکا قرار بگیرد. او تنها بازیگری است که این این کار را انجام داده.
  • آرنولد شوارتزینگر در زمان فیلمبرداری Terminator Salvation فرماندار کالیفرنیا بود. به همین خاطر نتوانست به تیم بازیگری بپیوندد.
  • سریال به نام Terminator: The Sarah Connor Chronicles نیز در دو فصل از این فرنچایز ساخته شد که وقایع آن در بین دو فیلم Terminator 2: Judgment Day و Terminator 3: Rise of the Machines اتفاق می‌افتد.

سخن پایانی

به نظر شما در بین فیلم های ترمیناتور کدام یک بهترین بوده است؟ و آینده این فرنچایز چگونه پیش خواهد رفت؟ فراموش نکنید نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان پلازا در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو