کامنت‌های هفته ۱۹؛ ترول، تو آخر خطی گیمفا دایره

کامنت‌های هفته ۱۹؛ ترول، تو آخر خطی گیمفا دایره


منبع: گیمفا

4

1402/3/15

00:31


امروز قصد داریم در مورد موجودی صحبت کنیم که “دلقکیت” را روزانه به درجۀ اعلا رسانده، دست‌بردار بخش کامنت‌ها نیست و راستش را بخواهید اگر نباشد انگار یک چیزی کم است، یک لوده.

کامنت‌های هفته ۱۹؛ ترول، تو آخر خطی گیمفا دایره

امروز قصد داریم در مورد موجودی صحبت کنیم که “دلقکیت” را روزانه به درجۀ اعلا رسانده، دست‌بردار بخش کامنت‌ها نیست و راستش را بخواهید اگر نباشد انگار یک چیزی کم است، یک لوده.

به هیچ وجه نمی‌‌خواهم وقت شما را بگیرم، زمانش رسیده که با بزرگ‌ترین سلاح موجود در تاریخ کامیونیتی گیمینگ یعنی «ایگنور»، «نادیده‌ گرفتن»، «اهمال» یا هر چیزی که دوست دارید صدایش کنید، به مقابله با این دوستان عزیز برویم. بسیاری از اوقات سردبیر «بی‌ادبی نمی‌کند، فقط بنش می‌کند»، اما گاهی اوقات نیز کاربران باید همکاری لازم را انجام داده و با ماسک گاز و یونیفروم مناسب به یاری سردبیر شتافته و ما را از شر این ویروس خطرناک نجات دهید.

بدون فوت وقت سراغ کامنت‌های خوبی چند وقت اخیر برویم:

طرح بازی بعدی ناتی داگ به عنوان یک اثر جنایی کاراگاهی تاریک

حال میده شخصیت اصلی افسرده یا مضطرب باشه واقعا‌.
مثلا یه مکانیزمی برای بازی طراحی بشه که طی بازه های مشخصی مجبور باشیم دکمه‌ی مثلث رو فشار بدیم تا قرص های ضد اضطراب و افسردگی بخوره، اگر هم جا انداختیم باید حواسمون باشه نزدیک به دوز بعدی دوتا نخوریم، یا اگرکه دوز رو فراموش کردیم روی نشونه‌گیری تاثیر بذاره.
یا با انتخاب های بد بیشتر افسرده بشه و دیگه نخواد از خونه بیرون بره و باید یک مرحله کامل رو با دیدن ویدیو‌های انگیزشی(نه از نوع زردش) بگذرونی تا کارکتر بازی دوباره بتونه با جامعه برخورد کنه وگرنه توی جاهای شلوغ پنیک اتک بهش دست میده و هی باید X رو بزنی تا بتونه دوباره منظم نفس بکشه.

recidivist

نقدها و نمرات انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

نمراتش خوب شده ولی جدیداً نصف فیلم های کمیکی ، مولتی ورسی شده ، این خیلی تو ذوق میزنه و فیلم ها رو بیش از پیش پیچیده و تخیلی میکنه ،،، بچه که بودیم اسپایدرمنو که میدیدیم کلی لذت میبردیم و داستانو میفهمیدیم ولی الان به یه بچه دکتر استرنج ۲ رو نشون بدی که تو مولتی ورس جریان داره هیچی نمیفهمه!!!

حاج علی عرفان زاده

یک توصیه: لطفاً به رده‌بندی سنی بازی‌ها توجه کنید

باور کن این لیستی که دادی یه کودک(برود اسموک مثلا)یادداشت میکنه میره همرو بازی کنه نا سلامتی ۱۳ سالش بیشتر نیست😹😹😹😹

Mãhdīær

یادش بخیر سال ۸۹ که ده سالم بود و پنجم دبستان بودم کلی با psp گاداوار چینز او المپوس بازی میکردم،یه جایی همون اولاش کریتوس باید یه جسد رو برمیداشت و روی یه پدال خاص میزاشت تا در باز بشه و بتونه بره….یه روز که اومدم خونه دیدم مامانم خیلی ناراحته،گفتم چی شده؟؟؟گفت مدیرتون امروز با عصبانیت به من زنگ زده و میگه:این پسر دیوونه ی شما یه بچه کلاس اولی رو عین یه گونی برنج انداخته رو شونش و داره دور حیات مدرسه میدوئه!!!!

scar

نقد و بررسی بازی Street Fighter 6؛ هادوووکن!

قبل از هر چیز ممنون بابت نقد و بررسی این عنوان سنگین وزن. حقیقتا دو نکته‌ی اصلی در عنوان ششم که میشه گفت انقلابی در سری استریت فایتر بحساب میاد “بخش آموزشی و تمرینی” و “سبک کنترل مدرن” هست. نکته‌ی اول که در متن نقد به خوبی بهش اشاره شد، اما در مورد نکته دوم باید بگم که بسیاری از فایتینگ بازهای قدیمی که بیشتر طرف مورتال و تیکن هستند همیشه با سبک کنترل و نوع چیدمان دگمه‌های استریت فایتر برای زدن کومبو و ضربات ویژه مشکل داشتند، که اینبار برای اولین بار میشه به راحتی با انتخاب گزینه “سبک کنترل مدرن” شاهد آشتی و ورود مجدد فایتینگ‌بازهای حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای با استریت فایتر بود.
با وجود اینکه فعلا در توانم بوده که نسخه دموی بازی رو تجربه کنم باید بگم که همه چیزه بازی عالی و در بالاترین درجه قرار داره. بخش زمین مبارزات خاص هم که قبلا در سری مورتال کامبت بیش از بقیه دیده شده بود فوق العاده جذاب ساخته شده (مثلا می‌تونید به زمین مبارزه یه گاو اضافه کنید که هر از گاهی از این ور به اون بیاد و مبارزان رو زیر بگیره! یا اینکه کاری کنید که هر چند ثانیه یکبار چند موشک به سمت شما و حریف پرتاب بشه و چندین و چند مورد متفاوت دیگه).
نظر شخصی اینجانب این هست که قسمت ششم استریت فایتر دیگه واقعا این قدرت و لیاقت رو داره که در طول تاریخ بازیهای فایتینگ امتیاز کامل یعنی ۱۰ از ۱۰ رو بگیره (هر چد که برای اولین بار نباشه). تنها نکته غیر مثبت بازی که تا اینجا بنظر می‌رسه -که قطعا در ادامه این مشکل برطرف خواهد شد- تعداد کاراکترها کم و نبود مبارزانی چون Vega و M. Bison و Cody و … هست و بس. {مثل مورتال کامبتی که Noob Saibot و Shao Khan و Nightwolf نداشته باشه یا تیکنی که King و Heihachi Mishima و Lee Chaolan نداشته باشه}
بعد از مدتها که جاده‌ی بازیهای مبارزه‌ای خالی بود و تبدیل شده بود به مسیر دوچرخه سواری، Street Fighter 6 با تانک زد به دل مسیر دوچرخه سواری و همه چی رو زیر و رو کرد، امیدوارم که در ادامه Mortal Kombat 1 هم بتونه مسیر و آسفالت کنه و شاید Tekken 8 هم یه باند فرودگاه از مسیر بسازه!

bijan joker

تصاویر جدیدی از بازی Armored Core 6 منتشر شد

کامیونیتی گیمینگ به سمتی رفته که یکی از بهترین خروجی‌های گرافیکی تاریخ گیمینگ (الدن رینگ) رو بد نشون میدن چون هیچ ایده‌ای از این موضوع ندارن که بزرگ‌ترین بخش مفهوم «گرافیک» آرت استایل و کارگردانی هنریه، این که هر منطقه از الدن رینگ و اون مناظر و طراحی هنری قاب میشن داخل دیوار ذهن گیمر، اما انقدر از واقع گرایی و استایل REALISM صحبت میکنن که مخاطبینی که از گرافیک الدن رینگ لذت بردن فکر میکنن دیوانه شدن. (همیشه متعجب بودم از این که چطوری میشه این تنوع آرت استایل و طراحی هنری خیره کننده الدن رینگ رو دید و گفت از نظر بصری خوب به نظر نمیرسه در صورتی که یکی از بهترین های صنعت گیمه حداقل از این حیث) بنابراین، اصلا به این بیانیه‌های سطحی دقت نکنید.

بزرگ‌ترین معما برای من داخل صنعت گیمینگ گرایش عجیب و غریب گیمرها به استایل و خروجی «واقع‌گرایانه» و عدم توجه به «کارگردانی هنری» بوده (نه این که یک بازی واقع گرایانه کارگردانی هنری نداشته باشه، منظور اینه که چطور مورد دوم که حتی از اولی مهم تره و در روایت و حتی موسیقی تاثیرگذاره کم اهمیت تر از اولی که روحی نداره جلوه داده میشه). بعضی از زیباترین دنیاهایی که داخل صنعت گیمینگ دیدم رو فرم سافتور خلق کرده، از لیندل، آنور لوندو و Irithyll of the Boreal Valley گرفته تا هانترز دریم و کلیسای کاتردال بلادبورن، جدا از فرام سافتور بازی‌های بایوشاک یا خروجی هنرمندانه OKAMI و …. همگی خیره‌کننده بودن اما گویا اگر استایل گرافیکی واقع‌گرایانه نباشه کارگردانی هنری اهمیتی نداره. به نظر میرسه درگیر شدن عجیب و غریب گیمرها با گرافیک واقع‌گرایانه داره نگران کننده میشه. جذابیت استایل هنری واقع‌گرایانه‌ای که تنها روی واقع‌گرایی و چهره ها و تعداد پولیگان‌ها تمرکز داره، چیزی که هر روز بیرون از خانه با بالاترین کیفیت دارم میبینم و تجربه میکنم، نمیدونم چقدر ویژه و خارق‌العاده‌اس که کل صنعت گیم داره به این سمت حرکت میکنه. بسیاری از گیمرها هیچ احترامی برای محیط‌های منحصر به فرد و طراحی هنری قائل نیستن. شاید خیلی‌ها متعجب بشن از این حرف ولی RDR 2 و TLOU 2 و GTA V و CRYSIS و … هیچکدوم از نظر بصری برتر از الدن رینگ و بایوشاک و journey و hades و gris و prey و zelda نیستن، بلکه حتی به نظر من دستۀ دوم به واسطۀ آرت دایرکشن منحصر به فردی که دارن، در دپارتمان بصری به یاد ماندنی‌تر و برتر هستن، بله من بین «تاکید بر واقع‌گرایی» و «تاکید بر طراحی هنری و کارگردانی هنری» دومی رو برتر میدونم.
بازی‌هایی که روی کارگردانی هنری تاکید دارن هیچوقت از ذهن پاک نمیشن تا ابد منحصر به فرد باقی میمونن و با روایت و ساختار عجین میشن مثل Okami و ds1 و bioshock 1 که همچنان از نظر بصری خیره کننده و منحصر به فرد به نظر میرسن. ولی بازی‌هایی روی ساختار فنی گرافیک تمرکز دارن و به واسطۀ تم و روایت، به واقع گرایی بیش از حد تکیه کردن نهایتاً همان رویکرد روزمره‌ای دارن که بارها تکرار شده و حتی در زندگی واقعی به بهترین شکل تجربه شده. حتی اگر در زندگی واقعی قابل تجربه نباشه، استایل واقع‌گرایی از سینما لطمه دیده. «کارگردانی هنری» همیشه ماندگار باقی میمونه و تک تک فریم‌ها در ذهن ثبت میشه، ولی چیزی که به صورت روزمره با بهترین کیفیت تجربه‌اش میکنی، حتی اگر تلاش کنی هم ماندگار نمیشه.

محمد حسین کریمی

ویدیو: هر آنچه از بازی Starfield می‌دانیم [زیرنویس فارسی]

این که یکی اشتباه می‌کنه و شما هم با اشتباه جواب میدی…
کجا تاد هاوارد گفته بازی ۱۵۰ تا سیاره شخصی سازی شده داره؟ بازی صد سامانه و هزار سیاره ی قابل اکتشاف داره. تاد گفت که برخی از اون ها در کمربند حیاط هستن و برخی از اون ها خالی هستن و فقط برای منابع یا ساخت بیس مناسبن. سیارات بازی تو تمام نسخه ها یک سان هستن از این جهت یک سری تغییرات دستی روشون اعمال شده اما کامل شخصی سازی نشدن، حتی یک سیاره هم نمی تونن کامل شخصی سازی کنن. اما بازی بزرگترین اثر بتسدا درزمینه طراحی های دستی هست و مناطقی از دست دست بسادگی قابل تشخیص از جنریت شده هاست.

sorena

طرح کلی Gears 6 قبلا به نگارش در آمده، اما Coalition احتمالا آن را کنار گذاشته است

ناموسا عجیب ترین خبر یکسال اخیر صنعت گیم و فیلم انیمه و مانگا و مانهوا و کمیک و کلا صنعت مدیا رو الان خوندم 😐😐😐😐😐
اسی دیسلایک برای یه چیزی هایپه 😐😐😐😐😐
دارم از تعجب شاخ در میارم 🫠

amir_hasanpoor

بازی Final Fantasy 16 تا ۱۸ ماه پس از عرضه پشتیبانی می‌شود

گفتی کنیچیرو، من یاد گِنیچیرو تو سکیرو افتادم اونم میخواست آشینا رو سر پا نگه داره🗿😂

Kratos

Mission Failed هفته:

به نظرم نمره متاش ۹۱ میشه😕

Amir :))

قاتل جی کی رولینگ:

اره دقیقا مخصوصا صاحبان یه پلتفرمیی که فروش بازی روش کمترین حالت ممکنه برای مثال هوگوارتر لجسی فقط ۱۴ درصد فروش مال جعبه بوده چرا باید یه ناشر برای پلتفرم عقب افتاده و بدون ساپورت هزینه پورت تقبل کنه؟
البته تقصیر خودتونم نیست فیل اسپنسر بد عادتتون کرده و وابسته به گداپس شدین و مایه ننگ صنعت گیم

Red fail

استراتژیست اعظم سونی؛ ۵ سال آینده را مایکروسافت نخواهد دید:

مدیرعامل سی‌دی پراجکت شایعه خریداری شدن توسط سونی را رد کرد

همچنانم امید داریم چون مطمئنیم سونی این نسل ناشر میخره این شما هایید که باید حواستون رو خوب جمع کنید 😄

Ezio (Spider-Man Edition)

غیرقابل اعتمادترین قهرمانان دنیای انیمه

منتال ایلنس هفته:

بدون خوندن مقاله اومدم بگم که انیمه در نزد ما جایگاهی ندارد 🗿

seriesmental

گیوتین نامه ۴؛ دوکیلو خامه از گرالت!

کاربران تحت فشار سنگینی خامه:

یک لایه خامه!!!

vitto corleone

خامه🤨

Lone wolf

آقا من چرا تایتل رو خوندم چیز خوبی به ذهنم نرسید

Ada

تصویری از گیگاجیل صرفاً برای خالی نبودن عریضه و نمایش قدرت سردبیر

نظر شما در مورد این آیتم چیست؟ کدام کامنت را بیشتر از بقیه دوست داشتید؟ شما می‌توانید از طریق این نشانی کامنت‌های هفتۀ ۱۷ را مطالعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو