نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol ؛ درامی پُر ستاره اما ضعیف

نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol ؛ درامی پُر ستاره اما ضعیف


منبع: فیگار

5

1402/3/15

16:31


سریال The Idol ، یکی از موردانتظارترین سریال‌های 2023 می‌باشد که صبح امروز قسمت جدیدش منتشر شد و در ادامه به نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol می‌پردازیم.

نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol ؛ درامی پُر ستاره اما ضعیف

سریال The Idol ، یکی از موردانتظارترین سریال‌های 2023 می‌باشد که صبح امروز قسمت جدیدش منتشر شد و در ادامه به نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol می‌پردازیم.

سریال The Idol یک مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است که توسط The Weeknd، رضا فهیم و سام لوینسون ساخته شده است. این سریال بر روی یک رقصنده مشتاق پاپ با هنرنمایی لیلی-رز دپ ، دختر جانی دپ و رابطه پیچیده او با یک رهبر فرقه تدروس تمرکز دارد که در ادامه به نقد قسمت 1 The Idol خواهیم پرداخت.

سوزانا سون، تروی سیوان، موزس سامنی، جین آدامز، دن لوی، جنی روبی جین، ریچل سنوت، هاری نف، داواین جوی راندولف، مایک دین، رمزی و هنک آزاریا در نقش‌های مکمل این سریال ایفای نقش می‌کنند. این سریال همچنین نشان دهنده آخرین حضور تلویزیونی Anne Heche است که در 11 اوت 2022 درگذشت.

پیش از انتشار عمومی سریال از شبکه HBO، بررسی سریال Idol نشان می‌داد که این مینی سریال ، به صورت عجیبی ضعیف عمل کرده است. همچنین پس از انتشار نیز تحلیل قسمت اول رقصنده توسط کاربران نیز نشان داد که حتی هواداران نیز آن را دوست نداشتند.

نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol

درامی پُر ستاره اما ضعیف

شما می‌توانید فهرست نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol

نقد قسمت 1 The Idol

دو قسمت ابتدایی سریال The Idol در 22 مه 2023 در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن نمایش داده شدند، جایی که منتقدان به دلیل محتوای گرافیکی جنسی و مضامین بی هدف و بازیگری‌ها، آن را مورد انتقاد قرار دادند. پخش این سریال از HBO در 4 ژوئن 2023 آغاز شد و هر هفته یک قسمت از آن به انتشار می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین انیمیشن های 2023

درباره سریال و نقد منتقدین

نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol

تحلیل قسمت اول رقصنده

در 29 ژوئن 2021، Weeknd اعلام کرد که او در کنار رضا فهیم و سام لوینسون مجموعه‌ای درام را برای HBO ایجاد، تهیه‌کننده اجرایی و نویسندگی خواهد کرد. در همان روز، اشلی لوینسون و جوزف اپستین به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی سریال معرفی شدند و اپستین نیز به عنوان نویسنده و مجری سریال فعالیت می‌کرد.

در 22 نوامبر، HBO دستور ساخت سریال را برای فصل اول که شامل شش قسمت است را داد. در 14 ژانویه 2022، Deadline Hollywood گزارش داد که نیک هال به عنوان تهیه کننده اجرایی به تولید ملحق شده است.

The Idol به طور کلی نقدهای منفی از منتقدان دریافت کرد. در وب‌سایت نقد Rotten Tomatoes، این سریال بر اساس 16 نقد منتقد با میانگین امتیاز 3.1/10، و همینطور امتیاز 25٪ را دارد. در بیانیه‌ای طبق منتقدان این سایت آمده که این سریال، خودش به اندازه‌ای صنعتی است که می‌خواهد طعنه بزند. این سریال شکوفا و شلخته، خود را بر روی یک پایه با سبکی افسارگسیخته قرار می‌دهد، اما زیر نورافکن پژمرده می‌شود.

در متاکریتیک، که امتیاز را بر اساس میانگین وزنی تعیین می‌کند، این مجموعه بر اساس 11 بررسی که نشان‌دهنده بررسی‌های عموماً نامطلوب است، امتیاز 24 از 100 را به خود اختصاص داد. ریچارد لاوسون در نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol خود برای Vanity Fair، پس از نمایش دو قسمت اول آن در کن، The Idol را به عنوان داستانی ترسناک از رابطه جنسی ترسناکی که به زبان بصری بصری در تلویزیون پوشیده شده است توصیف کرد.

لاوسون بازی‌های دپ و بازیگران مکمل را تحسین کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که در آن گفت این سریال به اندازه کافی سرگرمی‌های معمولی قدیمی را ارائه می‌کند تا شکوفایی تهاجمی او و غم انگیز جاه‌طلبی‌های موضوعی را متعادل کند.

منتقد هالیوود ریپورتر نیز اعلام کرد که این سریال زمانی که از تلاش بسیار بودن دست می‌کشد، ضعف‌های داستانیِ بالقوه‌ای را نشان می‌دهد. سکانس‌های تکان دهنده بین دپ و ویکند به حس اروتیک را شکوفا می‌کند.

دیوید فیر در نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol از مجله رولینگ استون، دو اپیزود اول را مزخرف، بی‌رحمانه، بسیار طولانی‌تر از آنچه که هست، و بسیار بدتر از چیزی که انتظارش را داشتید توصیف و ابراز تاسف کرد.

نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol

نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol

نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol

دنیایی وجود دارد که The Idol می‌توانست موفقیت آمیز باشد. داستانی در مورد ستاره‌ای که به تازگی نزدیک‌ترین فرد زندگی به خود را از دست داده و حالا همه از بدن او سعی بر سوءاستفاده دارند. مردانی که مشتاق هستند از آسیب پذیری او استفاده کنند. دنیایی وجود دارد که آن داستان قابل پیش بینی اما سرگرم کننده واقعاً شکوفا می‌شود.

قسمت اول این سریال، دارای وسواس جنسی، سطحی، و اغلب به طرز دردناکی قابل پیش بینی است. لیلی رز دپ نقش جوسلین آسیب پذیر و با استعداد را بازی می‌کند. جوسلین که یک رقصنده موسیقی پاپ است، به تازگی مادرش را از دست داده است.

پیشینه‌ای ضمنی در رابطه با این سریال وجود دارد مبنی بر اینکه مادرش، جوسلین را کنترل، محافظت و شاید از واقعیت‌های صنعت محافظت می‌کرد، اما در امتداد این خطوط از طریق قسمتی که امروز منتشر شد تنها چیزی که می‌دانیم این است که این از دست دادن عمیقاً بر جوسلین تأثیر گذاشت. پس از مرگ مادرش، او به مصرف مواد مخدر روی آورد و مشکلات روانی جدی داشت که تقریباً حرفه او را نابود کرد.

روی کاغذ، مفهوم اولیه داستان فیلم جذاب است، اما چیزی که در قسمت ارائه شد، زیاد قوی نبود و نتوانست به صورت جدی، بیننده را درگیر کند. چیزی که داستان را به عنوان یک عامل تحریک‌آمیز و براندازانه نشان داده می‌شود، بسیار ضعیف است.

برخی از کاربران در IMDb نیز گفتند که چگونه یک نمایش با این همه سکانس جنسی و اروتیسم می‌تواند اینقدر بدون هیجان باشد؟ در این سریال، هیچ ماده‌ای پشت سبک او وجود ندارد. همچنین بازیگری د ویکند نیز، به قدری ضعیف است که اعصاب بیننده را خرد می‌کند و نمی‌‎تواند با او ارتباط برقرار کند.

تنها عوامل مثبت در نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol حضور موسیقی‌های جذاب و رقص‌های زیاد برای طرفداران فیلم‌های موزیکال بود و همچنین سکانس اولیه فیلم با بازی لیلی رز دپ نیز قابل تقدیر بود و تأثیرگذاری بالایی داشت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی قسمت اول سریال The Idol سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو