چهره های مشهور ایرانی که 17 خرداد متولد شده اند+عکس

منبع: آکا

5

1402/3/17

09:57


اگر دوست داريد بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 17 خرداد بدنيا آمده يا در گذشته اند در ادامه با ما همراه باشید اسامی این چهره های معروف ایرانی ر

آکاایران:امروز 17 خرداد ماه 1402مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون مرضیه‌سادات برومند یزدی،حسین علیشاپور و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

فرارو | (ویدئو) مرضیه برومند: اسمم را از «آرایشگاه زیبا» حذف کردند، بعد  مجوز پخش دادند!

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 17 خرداد ماه متولد شده اند

مرضیه‌سادات برومند یزدی

مرضیه‌سادات برومند یزدی (زادهٔ ۱۷ خرداد ۱۳۳۰ در تهران) نویسنده، شاعر، عروسک‌گردان، صداپیشه و بازیگر ایرانی است.

ببینید| مرضیه برومند: نصف اسمم را زدند شد

وی لیسانس هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد. او خواهر راضیه برومند بازیگر و نویسنده، و همچنین خواهر احترام برومند مجری و بازیگر، و خواهر همسر داوود رشیدی و بهرام شاه‌محمدلو می‌باشد.

مرضیه برومند از ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ مدیرعامل خانه سینما است

حسین علیشاپور

حسین علیشاپور (زاده ۱۷ خرداد سال ۱۳۵۳ در شیراز)، خواننده آواز ایرانی و پژوهشگر موسیقی است.

حسین علیشاپور | پایگاه خبری صبا

دوران کودکی را در دبستان شهید نگهبان و دوران راهنمایی و دبیرستان را در مجموعه آموزشی رسالت تهران و سعادت بوشهر گذراند. از سال ۱۳۷۱ همزمان با ورود به دانشگاه به کلاس آواز صدیق تعریف راه یافت و تا سال ۱۳۷۵ از او ردیف موسیقی آوازی را فرا گرفت.

همچنین بین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۷۶ به نزد رضوی سروستانی راه یافت و از او آموزه‌های آوازی و ردیف را آموخت. پس از آن به مدت کوتاهی از راهنمایی‌های محسن کرامتی بهره‌مند شد و دستگاه‌های راست‌پنجگاه و نوا را نزد او آموخت. نقطه عطف دوران آموزشی علیشاپور، راه یافتن به کلاسِ منوچهر همایون‌پور بود که در سال ۱۳۷۹ رخ داد. او از منوچهر همایون‌پور٬ ظرایف شعرخوانی و تاکیدات کلامی و شیوه آوازی ادیب خوانساری به همراه شیوه استخراج صوت مختص خود همایون‌پور را آموخت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو