رضا زاهدی از مقاومت در مقابل تغییر و نوآوری در صنعت دوخت و مد سخن گفت

رضا زاهدی از مقاومت در مقابل تغییر و نوآوری در صنعت دوخت و مد سخن گفت


4

1402/3/17

15:36


رضا زاهدی از مقاومت در مقابل تغییر و نوآوری در صنعت دوخت و مد سخن گفت

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به گزارش خبرگزاری پیشنهاد ویژه – در نشست خبری که به منظور رونمایی از شرکت (( نوآوران صنعت پوشاک زاهدی )) با حضور رضا زاهدی (مدیرعامل شرکت) و زهرا معظمی (رییس هیات مدیره شرکت) ، اصحاب رسانه و چندی از هنرجویان و علاقه مندان صنعت دوخت و مد در مکان فعالیت شرکت برگزار شد.

رضا زاهدی سخنان خود را با بیان نحوه چگونگی شکل گرفتن و پیدایش این ایده در ذهن خود و سپس آماده سازی و عملی سازی این شرکت آغاز کرده و سپس از نسل جدید به نیکی یاد کرد و گفت : نسل جدید از هوش ، قدرت و یادگیری بالایی برخوردار بوده و افزود این نسل با نسل پیش بسیار متفاوت می باشد و می توان با نمایش جذابیت های کار شاهد افزایش بهره وری و تعامل بیشتر با این نسل بود.

22

رضا زاهدی در ادامه این نشست با بیان جمله ی " پیشتر از آن که مجبور شوید ، تغییر کنید " از جک ولش ، سخنان خود را پیش برد و گفت: سرعت رشد علم در جهان بالا بوده و باید خود را با سرعت رشد علم هماهنگ کنیم و دیدگاه آموزگاران ، استادکاران و مدیران باید همگام با علم به روز شود اما متاسفانه اینروزها شاهد این هستیم بجای اینکه افراد با تغییرات روز جامعه آشنا باشند ، در مقابل تکنولوژی و به روز شدن علم می ایستند و متاسفانه در صنعت دوخت و مد حتی مباحث و مشکلات پیچیده تر نیز می باشد. اگر قرار است یک روش نو و جدید انجام دهیم با روش ها و دستگاه های قدیمی قادر به این کار نخواهیم بود و در عصر کنونی اگر سرعت لازم را نداشته باشیم از قافله عقب می مانیم.

33

رضا زاهدی در ادامه سخنان خود با بیان نکاتی در رابطه با بالا بودن سرعت تغییر در مشاغل و پیشنهاد به مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر در هر زمینه شغلی ای ، گفت : پیشرفت های تکنولوژی و افزایش انفجارآمیز اطلاعات و علوم ، لزوما تغییر در نیازهای آموزشی و تغییر در سیستم آموزشی را به ما نشان می دهد. مقاومت در مقابل تغییر چیزی جز عدم موفقیت را به همراه ندارد. او گفت : اگر بگوییم بزرگترین مساله ای که هر سازمانی با آن روبروست ، مساله تحول و دگرگونی است زیاد تند نرفته ایم. پذیرش تغییر در دنیای متحول کنونی از بزرگترین عوامل دوام و بقای هر سازمانی است و قطعا تنها سازمانهایی می توانند موجودیت خود را حفظ نمایند که بتوانند خود را با آهنگ این تحولات اجتناب ناپذیر هماهنگ سازند.

رضا زاهدی با انتقاد نسبت به سیاست مقاومت در مقابل تغییر که برخی از آموزگاران ، آموزشگاه ها و آکادمی ها علی الخصوص در حوزه صنعت دوخت و مد در پیش گرفته اند ، گفت : تغییرات در سیستم های آموزشی نیاز به دانش و آمادگی کافی از جانب مدیران برای هماهنگی با سیستم های مربوطه و بالاخص سیستم فراتر یعنی جامعه را دارد. او گفت : هر سازمانی همانند هر موجود زنده ای تنها زمانی می تواند به حیات ادامه دهد که توانایی تغییرپذیری را داشته باشد وگرنه پایان آن چیزی جز زوال و فناپذیری نخواهد بود.

44

رضا زاهدی با نقلی از ریچارد بک هارد و هاریس در کتاب تحولات سازمانی داشت و اشاره کرد : فعالیت های ایجاد تغییر سه حالت را طی می کنند ( حالت وضع موجود ، حالت گذار و حالت آینده مورد نظر ) . برای مدیریت گذار از وضع موجود به وضع مطلوب سه مجموعه فعالیت ها باید صورت گیرد ( برنامه ریزی فعالیت ، تعهد نسبت به تغییر ، مدیریت ساختار )

 وی در پایان سخنان خود را اینگونه به پایان برد :

با تشکر از تمام مدیران ، آموزگاران و مسئولان حاضر در صنعت دوخت و مد و ضمن عذرخواهی از این عزیزان ، این نکته را باید متذکر شد که با بروز نبودن و مقاومت نسبت به تغییر در نگرش ، نحوه آموزش ، تولید و ... بزرگترین خیانت در حق نسل بعد و بعدتر جامعه را رقم خواهیم زد. باید همواره به دنبال آموزش تکمیلی بود و نباید از این موضوع ترس و ابایی داشت. باید همواره به دنبال آموزش های تکمیلی بوده و این آموزش تکمیلی قطعا باعث ارتقای سطح شده و ارتقای سطح باعث پیشرفت روز افزون فردی و همچنین هنرجویان تحت آموزش نیز خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو