۶ ژست کنترلی هدست اپل ویژن پرو را بشناسید

۶ ژست کنترلی هدست اپل ویژن پرو را بشناسید


منبع: ترنجی

3

1402/3/20

23:17


هفته گذشته هدست اپل ویژن پرو (Vision Pro) رسما معرفی شد. نحوع تعامل با این هدست به صورت سیستم پایش چشم و دست اعلام می‌شد و نیازی به دسته کنترلر ندارد. بد نیست برای آشنایی بیشتر با آن، ۶ ژست کنترلی هدست اپل ویژن پرو را بشناسید.

۶ ژست کنترلی هدست اپل ویژن پرو را بشناسید

هفته گذشته هدست اپل ویژن پرو (Vision Pro) رسما معرفی شد. نحوع تعامل با این هدست به صورت سیستم پایش چشم و دست اعلام می‌شد و نیازی به دسته کنترلر ندارد. بد نیست برای آشنایی بیشتر با آن، ۶ ژست کنترلی هدست اپل ویژن پرو را بشناسید.

ژست کنترلی هدست اپل ویژن پرو

پیش از این و برای آشنایی بیشتر با این هدست، درباره اگر و اماهای هدست اپل Vision Pro برای شما نوشتیم. مواردی چون عرضه اولیه فقط در امریکا، محدودیت سنی و پزشکی که قابل توجه هم هستند.

با این حال از برتری‌های ویژه آن می‌توان به نحوه تعامل با سیستم‌عامل visionOS اشاره کرد. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، ۶ ژست اساسی برای تعامل با این هدست وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

۱- تپ کردن – به معنی تماس نوک انگشت اشاره و شصت

این حرکت به هدست نشان می‌دهد که می خواهید روی یک عنصر مجازی در صفحه نمایشی که به آن نگاه می کنید ضربه بزنید.

۲- دو بار تپ کردن – حرکت شماره یک را دوبار پشت سرهم انجام بدهید.

به معنی انتخاب کردن، وارد شدن و چیزی مشابه دابل-کلیک در فضای کاری دسکتاپ.

۳- تپ کردن و نگه داشتن – حرکت شماره یک را ادامه دار انجام دهید.

با این ژست مثل لمس طولانی یک نقطه در موبایل‌های لمسی انجام می‌شود.

۴- تپ‌کردن و نگاه داشتن، سپس کشیدن – حرکت سوم را انجام داده و دست خود را به اطراف بکشید.

این ژست را می‌توان برای پیمایش و حرکت دادن پنجره‌ها به اطراف استفاده کرد. می‌توانید به صورت افقی یا عمودی اسکرول کنید و اگر دست خود را سریعتر حرکت دهید، می توانید سریعتر پیمایش کنید.

۵- زوم کردن – حرکت چهارم را با استفاده از هر دو دست و در خلاف جهت یکدیگر انجام دهید.

برای بزرگنمایی روی موارد مختلف استفاده می‌شود.

۶- چرخش – حرکت پنجم را به جای انجام دادن دو دست در خلاف جهت، در راستای حرکت عقربه‌های ساعت یا برعکس آن انجام دهید.

برای چرخاندم المان‌های رابط کاربری

این ژست‌ها چطور پایش می‌شوند؟

جابه‌جایی در فضای محیط کاربری همراه با حرکات چشم کار می‌کند. دوربین‌های بسیاری در Vision Pro با دقت بالایی به دنبال جایی که به دنبال آن نگاه می‌کنید، هستند.

موقعیت چشم یک عامل کلیدی در هدف قرار دادن آنچه می خواهید با استفاده از حرکات دست با آن تعامل داشته باشید خواهد بود. به عنوان مثال، نگاه کردن به آیکون برنامه یا عنصر روی صفحه، آن را هدف قرار داده و برجسته می کند و سپس می توانید با یکی از ۶ ژست بالا با آن تعامل کنید.

حرکات دست نیازی به بالا آوردن دست یا انجام دادن خیلی مشخص ندارند. شما فقط به یک حرکت کوچک به اندازه یک ضربه زدن نیاز دارید، زیرا دوربین ها می توانند حرکات دقیق را ردیابی کنند.

پایش حرکت چشم به شما امکان می‌دهد اشیایی را که به شما نزدیک و یا دور از شما هستند انتخاب و دستکاری کنید. اپل سناریوهایی را پیش‌بینی می‌کند که ممکن است بخواهید از حرکات بزرگ‌تر برای کنترل اشیایی که درست در مقابل شما هستند استفاده کنید. برای این منظور می توانید دست خود را دراز کنید و از نوک انگشتان خود برای تعامل با یک شی استفاده کنید.

علاوه بر ژست‌های حرکتی، این هدست از مواردی مانند تایپ روی هوا نیز پشتیبانی می‌کند، هرچند این قابلیت هنوز آماده نیست.

برای انجام کاری مانند نقاشی، به نقطه‌ای روی بوم نگاه می‌کنید، قلم مو را با دست خود انتخاب می‌کنید و از یک حرکت در هوا برای طراحی استفاده می‌کنید.

ژست‌های سفارشی توسط توسعه‌دهندگان

در حالی که اینها شش حرکت اصلی سیستم هستند که اپل توضیح داده است، توسعه دهندگان می توانند ژست های حرکتی سفارشی را برای برنامه های خود ایجاد کنند که اقدامات دیگری را انجام دهند.

توسعه‌دهندگان باید مطمئن شوند که حرکات سفارشی از ژست‌های سیستم یا حرکات معمول دستی که افراد ممکن است استفاده کنند متمایز هستند و این حرکات می‌توانند مکرراً بدون فشار دست تکرار شوند.

برای تکمیل حرکات دست و چشم، صفحه کلید بلوتوث، ترک پد، ماوس و کنترلرهای بازی را می توان به هدست متصل کرد و همچنین ابزارهای جستجو و دیکته مبتنی بر صدا نیز وجود دارد.

هدست اپل ویژن پرو (Vision Pro) رسما معرفی شد: آغاز رایانش فضایی و قیمت ۳۴۹۹ دلاری

بسیاری از افرادی که توانسته‌اند ویژن پرو را امتحان کنند، از عبارت “شهودی” برای آن استفاده می‌کنند. به نظر می رسد طراحان اپل آن را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که مانند ژست های چند لمسی در آیفون و آی‌پد کار کند و تاکنون واکنش ها مثبت بوده است.

شما فکر می‌کنید اپل بار دیگر نحوه تعامل با یک دستگاه جدید را بازتعریف کرده است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو