خرید برنج ایرانی درجه یک با قیمت مناسب

7

1402/3/22

09:59


یکی از محبوب‌ترین محصولات خوراکی در کشور ما برنج است. این ماده خوراکی اصلی‌ترین بخش سبد غذا در ایران…

یکی از محبوب‌ترین محصولات خوراکی در کشور ما برنج است. این ماده خوراکی اصلی‌ترین بخش سبد غذا در ایران به حساب می‌آید و سرانه مصرف آن در کشور ما نسبت به دیگر کشورها بسیار بالا است. آیا شما نیز اطلاعات کاملی در مورد این محصول و انواع مختلف نوع ایرانی آن در دست دارید؟

با آشنایی با ویژگی‌های محصولات مختلف می‌توانید به طبع و سلیقه خودتان برنج مورد نظر ایده‌آلی را پیدا کنید. در این مطلب راجع به ویژگی‌های این محصول و بهترین مرجع برای خرید برنج ایرانی صحبت خواهیم کرد.

خرید برنج ایرانی

مزایای برنج ایرانی

برنج ایرانی به دلیل ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فرد خود در مقایسه با محصول سایر کشورها باکیفیت‌تر است. در این بخش برخی از ویژگی‌ها و برتری‌های محصول ایرانی را معرفی می‌کنیم.

معطر

نوع ایرانی روش کشت و فراوری متفاوتی با سایر کشورها دارد و همین موضوع به آن عطر بسیار خوشایندی بخشیده است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این محصول همین معطر بودن آن به حساب می‌آید که افراد را مجذوب خود می‌کند و سبب شده به خرید برنج ایرانی روی بیاورند.

دانه بلند

یکی دیگر از مزیت‌های نوع داخلی این غذا، دانه‌های کشیده و بلند آن است. این دانه‌ها پس از پختن نیز از هم جدا می‌مانند و به هم نمی‌چسبند، همچنین بافت جویدنی خوبی دارند که تجربه لذت بخشی به افراد می‌دهد.

مغذی

این محصول همچنین منبع غنی ای از کربوهیدرات به شمار می‌رود. علاوه بر آن حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند نیاسن، آهن و تیامین است. به همین دلیل با خرید برنج ایرانی و مصرف آن می‌توانید بخش زیادی از مواد مورد نیاز بدن خود به مواد مغذی را تأمین کنید.

ارگانیک

بسیاری از کشاورزان در ایران هنوز از روش‌های سنتی کشت استفاده می‌کنند، به این معنی که برنج بدون استفاده از آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی مضر کشت می‌شود. این موضوع آن را به گزینه سالم‌تری برای مصرف‌کنندگان تبدیل می‌کند.

همه‌کاره

برنج ایرانی را می‌توان در انواع غذاها از مرزه گرفته تا شیرین استفاده کرد. می‌توان آن را به صورت ساده طبخ کرد یا با ادویه‌جات ترشیجات و سبزی مزه‌دار کرد که آن را به یک ماده همه‌کاره در هر آشپزخانه تبدیل می‌کند.

علاوه بر این ویژگی‌ها، نوع داخلی این محصول مزیت‌های متعددی نسبت به انواع خارجی آن دارد. برای مثال، شاخص گلایسمی آن در مقایسه با سایر انواع برنج پایین‌تر است، به این معنی که قند را کندتر وارد جریان خون می‌کند. این باعث می‌شود برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که می‌خواهند سطح قند خون خود را ثابت نگه دارند، خرید برنج ایرانی بهترین گزینه باشد.

به طور کلی، نوع داخلی برنج یک محصول منحصربه‌فرد و همه‌کاره است که فواید زیادی برای مصرف‌کنندگان دارد. عطر متمایز کننده، بافت دانه بلند و ارزش غذایی آن را به گزینه‌ای محبوب برای پخت و پز تبدیل کرده، در حالی که روش‌های کشت ارگانیک و مقرون‌به‌صرفه بودن، آن را به انتخابی هوشمندانه برای مصرف‌کنندگانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند غذای سالم بخورند و در هزینه خود صرفه‌جویی کنند.

خرید برنج ایرانی

آشنایی با انواع برنج ایرانی

در کشور ما این خوراکی در بخش‌های مختلفی تولید می‌شود و به خاطر تفاوت در شرایط آب و هوایی، حاصلخیزی هر منطقه و نوع کشت، انواع متفاوتی از این خوراکی محبوب وجود دارد. پیش از خرید برنج ایرانی لازم است تا با انواع مختلف آن آشنا شوید و ویژگی‌های هر یک را بشناسید.

برنج کشت دوم

این نوع در واقع به محصولی اطلاق می‌شود که بعد از پایان مرحله اول کشت بلافاصله کاشته شود. کاشت اول در فصل بهار است و آن را در مرداد برداشت می‌کنند، سپس دوباره زمین را شخم می‌زنند و می‌کارند که به این محصول کشت دوم می‌گویند و آن را در فصل پاییز و معمولاً آبان ماه برداشت می‌کنند.

این محصول نسبت به اولین کاشت دانه بلند و خوش فرم‌تر است، همچنین عطر عالی دارد، این ویژگی‌ها باعث محبوبیت آن در بین مصرف‌کنندگان شده است.

برنج شمال

حجم عظیمی از برنج مصرفی در کشور ما در استان‌های شمالی کشور تولید می‌شود. استان‌های گیلان، مازندران و گلستان سابقه بسیار زیادی در تولید این محصول دارند و شالیزارهای شمال کشور شهرتی جهانی دارند. محصول تولید شده در شمال از نظر طعم، عطر و کیفیت بسیار مرغوب بوده و به دیگر کشورها نیز صادر می‌شود.

برنج هاشمی

این محصول یکی دیگر از مدل‌های معروف در کشور ما به حساب می‌آید که در سال ۱۳۶۴ توسط فردی به نام یوسف هاشمی در روستای چاپارخانه برای اولین بار کشت شد. اکنون بیشتر کشاورزان گیلان این نوع را کشت می‌کنند. سبک بودن، خوش‌پخت، داشتن بافت نرم، دانه بلند و خوش عطر بودن ویژگی‌هایی است که سبب شده این محصول محبوبیت زیادی پیدا کند.

برنج طارم

این محصول برای اولین بار در شهرستان طارم که در استان زنجان قرار دارد، کشت شد. اما در حال حاضر کشت آن در استان‌های مازندران و گیلان نیز بسیار رونق پیدا کرده است. یکی از معروف‌ترین محصولات این خانواده برنج طارم محلی و فریدون‌کنار است که به خاطر آب فراوان و طبیعت خوب این منطقه کیفیت بسیار بالایی دارد.

نحوه تشخیص برنج خارجی از ایرانی

یکی از ترفندهایی که افراد متقلب و سودجو برای کسب درآمد از آن بهره می‌برند، فروش محصول خارجی و بی کیفیت به جای محصول مرغوب داخلی است. اگر ویژگی‌ها و مشخصه‌های برنج باکیفیت ایرانی را بشناسید، این افراد نمی‌توانند از شما سوءاستفاده کنند. همین مسائل باعث شده که خرید برنج ایرانی به یک کار تخصصی و دشوار تبدیل شود.

یکی از راه‌های تشخیص تقلبی یا اصلی بودن این ماده خوراکی دقت در ظاهر آن است. باید توجه کنید که محصول در ظاهر خود دارای ترک خوردگی‌های عرضی یا برش نباشد. اگر ترک داشته باشند به راحتی شکسته و خرد می‌شوند و از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

یکی دیگر از راه‌ها این است که مقداری از محصول را درون شیشه بریزید و در برابر نور خورشید قرار دهید. محصول ایرانی و اصل بعد از مدتی کپک خواهد زد، اما این اتفاق برای نوع تقلبی نمی‌افتد. در واقع با طور کلی نور مستقیم خورشید برای محصول اصل و ارگانیک مضر است.

همچنین می‌توانید مقداری از آن را در آب بریزید، ته‌نشین شدن نشانه اصل بودن محصول خواهد بود. اگر دانه‌های برنج روی آب آمدند و به ته ظرف نرفتند، یعنی این ماده خوراکی تقلبی است.

اگر می‌خواهید با اطمینان و بدون ترس از تقلبی بودن محصول خرید نمایید، باید با فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. شمال کشت یکی از بهترین مجموعه‌های فعال در زمینه فروش برنج باکیفیت است. این مجموعه سعی کرده قیمت برنج ایرانی به نحوی باشد که افراد مجبور به خرید محصولات تقلبی و بی‌کیفیت نشوند.

جمع‌بندی

به طور کلی خرید برنج ایرانی هم از نظر طعم و هم از نظر خاصیت و کیفیت بهترین گزینه به حساب می‌آید. اما هنگام خرید باید مراقب افراد سودجو که سعی دارند، با جا زدن محصولات تقلبی به عنوان اصل به سود برسند، باشید. به همین منظور در این مطلب هم روش تشخیص محصول اصل از تقلبی را توضیح دادیم و هم بهترین مرجع برای خرید برنج باکیفیت را معرفی کردیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو