300 هنرمند در حوزه صنایع دستی شهرستان پردیس فعال هستند

منبع: همگردی

3

1402/3/22

13:38


ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، 300 هنرمند در حوزه صنایع دستی شهرستان پردیس فعال هستند.

سمیه خاکپور گفت: حضور و سکونت قومیت های مختلف در شهرهای پردیس و بومهن و بخش جاجرود ظرفیت های بسیار ارزشمندی در حوزه صنایع دستی با اساتید برجسته و متبحر ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: براساس شناسنامه های صادر شده برای صنعتگران در حال حاضر 300 صنعتگر در سطح شهرستان فعال هستند که با فعالیت مستمر و برجسته آنها شاهد پیشرفت روز افزون صنایع دستی در شهرستان هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پردیس اظهار داشت: هنرمندان شهرستان در کنار تولید صنایع دستی را با برگزاری کارگاه های یک روزه و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی را معرفی می کنند و در کنار برگزاری نمایشگاه های مختلف تاکنون هنرمندان زیادی شناسایی و به جمع هنرمندان شناسنامه دار شهرستان پیوستند.

خاکپور خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه های یک روز راهکار مناسبی برای معرفی هنر هنرمندان در حوزه صنایع دستی است و با همکاری ارگان های مرتبط تاکنون معرفی خوبی از صنایع دستی شهرستان داشتیم.

این مسئول با اشاره به ارتباط صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: صنایع دستی و گردشگری از هم مجزا نیستند و کاملا با هم در ارتباطند، ساخت صنایع دستی توسط هنرمند با موادی که از طبیعت گرفته شده برای بازدید کنندگان و گردشگران جذاب است و با توجه به ظرفیت خوب صنایع دستی این شهرستان، جذب گردشگران با حمایت نهادها و ارگان های مرتبط محقق خواهد شد.

وی گفت: توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیت صنایع دستی در ارتقای وضعیت هنرمندان شهرستان پردیس تاثیرگذار است.

خاکپور با اشاره به برخی از رشته های هنری فعال در شهرستان اعلام کرد: رشته های قلم زنی، خراطی چوب، منبت، معرق سفال، سرامیک، چلنگری یا آهنگری سنتی، مینا کاری، ساخت زیورآلات سنتی، پته دوزی، رشتی دوزی، چاپ باتیک، گلیم بافی، قالی بافی و چاپ روی پارچه برخی از صنایع دستی شهرستان با اساتید صاحب نام هستند.

300 هنرمند در حوزه صنایع دستی شهرستان پردیس فعال هستند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو