طرز تهیه کرم شکلاتی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کرم شکلاتی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

5

1402/3/24

10:36


طرز تهیه کرم شکلاتی کرم شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لذیذ است که طعمی عالی و فوق‌العاده دارد و از آن …

طرز تهیه کرم شکلاتی

طرز تهیه کرم شکلاتی با پودر کاکائو طرز تهیه کرم شکلاتی ساده طرز تهیه کرم شکلاتی برای وسط کیک طرز تهیه کرم شکلاتی برای فیلینگ کیک طرز تهیه کرم شکلاتی با نشاسته طرز تهیه کرم شکلاتی فرمند طرز تهیه کرم شکلاتی اماده طرز تهیه کرم شکلاتی با خامه

کرم شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لذیذ است که طعمی عالی و فوق‌العاده دارد و از آن می‌توان برای فیلینگ کیک‌های مختلف و یا تزئین کیک‌ها استفاده کرد، کرم شکلاتی خیلی راحت و سریع درست می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کرم شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شکر ۳ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه ۱ بسته معادل ۲۰۰ میلی لیتر
شیر ۱ و نیم لیوان معادل ۳۰۰ میلی لیتر
زرده تخم مرغ ۳ عدد
نمک ۱ قاشق چای خوری
شکلات تلخ ۲ بسته معادل ۲۰۰ گرم

طرز تهیه کرم شکلاتی

مرحله اول

ابتدا شکر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا شکر آب شود و رنگ آن کاراملی شود، سپس خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم کاملا مخلوط و یکدست شوند، دقت کنید خامه به بیرون پرتاب نشود.

نکته

در این مرحله زمانی که خامه را به شکر ذوب شده اضافه می‌کنید مراقب باشید که خامه به بیرون پرتاب نشود و نسوزید.

مرحله دوم

در این مرحله دوباره شکر سفت می‌شود، نگران نباشید، وقتی کمی روی حرارت بماند دوباره آب می‌شود و بافت آن یکدست می‌شود، سپس مواد را هم بزنید و بعد شیر را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید، سپس زرده تخم مرغ را هم روی مواد بریزید.

مرحله سوم

سپس مخلوط را روی حرارت متوسط مدام هم بزنید تا شروع به جوشیدن کند، وقتی که مخلوط جوشید و کمی قوام گرفت از روی حرارت بردارید و بعد شکلات و نمک را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات آب شود و کاملا با مواد مخلوط شوند.

مرحله چهارم

بعد به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی و یا گوشتکوب برقی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند و بعد مخلوط را داخل یک ظرف در دار بریزید و کنار بگذارید تا هم دمای محیط شود، سپس آن را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا از شب تا صبح خودش را بگیرد.

مرحله پنجم

نگران نباشید شاید بافت مخلوط اول شل و رقیق به نظر برسد اما با استراحت داخل یخچال خودش را می‌گیرد و سفت و منسجم می‌شود، اگر می‌خواهید از کرم شکلاتی برای مدت طولانی نگهداری کنید، درب ظرف را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید.

مرحله ششم

سپس در هنگام استفاده کرم را از یخچال بیرون بیاورید در ظرف مناسب بریزید و به عنوان شکلات صبحانه همراه با نان تازه و چای استفاده کنید و یا به عنوان فیلینگ کیک برای تزئین کیک شکلاتی همراه با برش‌هایی از میوه‌های تازه استفاده کنید.

مرحله هفتم

کرم شکلاتی را می‌توانید در ظرف مناسب بریزید و روی آن را با پودر پسته، خرده‌های مغز گردو، خرده‌های مغز فندق و یا چند برش از موز یا توت فرنگی و یا انبه تزئین کنید و به عنوان یک دسر شیک و خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو