بیوگرافی مهران غفوریان | مروری بر زندگی، اخبار و حواشی و زندگینامه مهران غفوریان

بیوگرافی مهران غفوریان | مروری بر زندگی، اخبار و حواشی و زندگینامه مهران غفوریان


منبع: پلازا

4

1402/3/24

18:05


بیوگرافی مهران غفوریان | مروری بر زندگی، اخبار و حواشی و زندگینامه مهران غفوریان

مهران غفوریان کمدین و بازیگر خوش خنده ایرانی در بین ایرانیان به واسطه ایفای نقش‌های مختلف خود بسیار مورد توجه قرار گرفته و پرطرفدار شده است. در ادامه این مقاله قصد داریم به بیوگرافی مهران غفوریان بپردازیم.

مهران غفوریان از بازیگران دوست‌داشتنی و موفق عرصه کمدی کشورمان، سوم شهریور ماه 1353 در تهران متولد شد. او خیلی زود توانست فعالیت هنری خود را شروع کند و به‌عنوان یکی از بازیگران مطرح کمدی در سینما و تلویزیون شناخته شود. مهران غفوریان تاکنون نقش‌های متنوع زیادی را با درون‌مایه طنز ایفا کرده است. او به خودی خود شخصیت شیرینی دارد و حضورش در یک فیلم یا سریال نویدبخش اثری کمدی خواهد بود. اگر تاکنون مهران غفوریان را فقط یک بازیگر عرصه طنز می‌دانستید جالب است بدانید که او بعد از لاغری شدیدش به یکی از بازیگران موفق کارهای جدی تبدیل شد. این موضوع ما را بر آن داشت تا شما را با بیوگرافی کامل مهران غفوریان آشنا کنیم. با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی مهران مدیری

خانه مهران غفوریان کجاست

  • تحصیلات: لیسانس نقاشی
  • سال فعالیت: 1373 تاکنون
  • سن مهران غفوریان: 48 سال
  • قد مهران غفوریان: 170 سانتی متر
  • وزن مهران غفوریان: 78 کیلوگرم
  • آدرس اینستاگرام: _mehranghafourian_official@
  • وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی و زندگی شخصی مهران غفوریان

مهران غفوریان در سینما و تلویزیون آثار موفق زیادی دارد. او با نقش خاطره‌انگیز «بهروز خالی‌بند» در ذهن مخاطبین خود برای همیشه ماندگار ماند. و خیلی زود به بازیگر ثابت فیلم‌های سینمایی طنز تبدیل شد. با ما همراه باشید تا مروری بر زندگینامه این بازیگر طناز و دوست‌داشتنی کشورمان داشته باشیم.

زندگینامه مهران غفوریان / فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی مهران غفوریان

خانواده

مهران غفوریان در تهران متولد شد و کودکی خود را در خیابان مولوی گذراند. اگر سوال شما این است که مهران غفوریان اصالتا اهل کجاست؟ باید بگوییم که پدر او اهل تهران و مادرش اراکی است و اصالت او نیز به این دو شهر برمی‌گردد. هنر در خانواده این هنرمند دوست‌داشتنی ریشه ذاتی دارد. او همیشه در مصاحبه‌های خود عنوان می‌کند که پدرش بسیار منظم و اهل انضباط بود اما در عین‌حال تمامی تیپ‌های بازیگری‌اش را از روی شخصیت پدرش می‌ساخت. همچنین ایشان نقاش و خطاط ماهری بودند. در زمینه آواز و نواختن تار با مهارت زیادی عمل می‌کردند. مهران غفوریان دارای یک برادر بزرگ‌تر به نام مهدی است که در زمینه موسیقی فعالیت می‌کند. مادرش اصالتی تبریزی داشت و معلم بود. اما پدر این هنرمند معروف کشورمان، مرحوم خسرو غفوریان، در نیروی دریایی به‌عنوان ناخدا کار می‌کرد و در سال 1372 از دنیا رفت.

بیوگرافی مهران غفوریان ؛ زندگی شخصی

همسر مهران غفوریان / فرزند مهران غفوریان

این بازیگر در 13 دی ماه سال 1393 با همسرش خانم آرزو کمانی ازدواج کرد، همسر مهران غفوریان نیز پس از ازدواج تا مدتی نام خانوادگی غفوریان را برای خود برگزید ما پس از فعالیت در حرفه مدلینگ با فامیلی سابق خود فعالیت می‌کند. غفوریان در سن 40 سالگی با همسرش آشنا شد و تصمیم به ازدواج گرفت. همسر اول مهران غفوریان از اهالی سینما نیست و تا قبل از آشنایی‌اش با او، این بازیگر موفق عرصه کمدی را نمی‌شناخت. مهران غفوریان در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که همین ویژگی همسرم مرا به آشنا شدن با او ترغیب کرد. این زوج خوشبخت در سال 1397 صاحب دختری به نام هانا شدند. هانا تنها فرزند مهران غفوریان است.

لاغری

همه ما مهران غفوریان را از ابتدای حضورش در سینما و تلویزیون با اضافه وزن به‌یاد می‌آوریم. تپل بودن برای او همراه با شیرینی که درشخصیتش ذاتی است یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شد. اما چندی پیش متوجه شدیم که این بازیگر محبوب کشورمان به‌دلیل عارضه‌ای در مفصل ران خود مجبور به کم‌ کردن وزنش شده است. شنیده‌ها حاکی از آنند که یک‌بار مورد جراحی برای کاهش وزن قرار گرفت. مهران غفوریان بعد از عمل با رژیم غذایی سفت و سخت توانست حدود 53 کیلو وزن کم کند. اکنون مهران غفوریان لاغر شده است و او را با چهره جدیدش در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی خواهید دید.

مهران غفوریان اصالتا اهل کجاست

بیوگرافی مهران غفوریان ؛ دوستان صمیمی

غفوریان از هنرمندان خوش‌برخورد و خوش ‌اخلاق تلویزیون و سینما به‌شمار می‌آید. اما خودش معتقد است که انتخاب دوست برایش از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در این خصوص تحقیقات زیادی انجام می‌دهد. از دوستان هنرمند و شناخته‌ شده این بازیگر طناز کشورمان می‌توان به «محسن تنابنده»، «یوسف تیموری»، «سعید آقاخانی»، «پیمان قاسم‌خانی»، «محمدرضا گلزار» و «امین حیایی» اشاره کرد.

اطلاعات شغلی و فعالیت‌ های مهران غفوریان در بازیگری

در ادامه بیوگرافی مهران غفوریان به قسمت فعالیت‌های حرفه‌ای و شغلی او می‌رسیم و مروری بر شروع کار هنری و معروفیت او در زمینه بازیگری خواهیم داشت.

بیوگرافی مهران غفوریان ؛ آغاز فعالیت هنری

اولین اثر هنری مهران غفوریان با کمک همکلاسی دبیرستانش انجام شد. او در سن 18 سالگی توانست به کمک «شاهد احمدلو» یک فیلم بسازد و آن را روانه جشنواره «سوره» در اصفهان کند. جالب است بدانید که این فیلم در آن جشنواره برنده جایزه اول شد.

 

فعالیت حرفه ای

این هنرمند موفق در عرصه بازیگری فارغ‌التحصیل رشته نقاشی است. او در سال 1373 نخست با مجموعه آیتمی «لبخند سوم» پا به عرصه بازیگری گذاشت سپس در همان سال با 20 سال سن برای برنامه «آیتمی 39» تست داد. این برنامه در آن زمان به کارگردانی «داریوش کاردان» ساخته می‌شد. مهران غفوریان توانست در تست این برنامه پذیرفته شود و این ماجرا آغاز فعالیت حرفه‌ای او در تلویزیون بود.

بیوگرافی مهران غفوریان ؛ شهرت

مهران غفوریان بعد از بازی در برنامه آیتمی 39 در برنامه‌های نوروزی 75 و گل‌های 76 حضور داشت. این برنامه‌ها تا حدودی او را به مخاطبین تلویزیون شناساند. اما ساخت سریال خاطره‌انگیز «زیر آسمان شهر» با بازی و کارگردانی مهران غفوریان در سال 1380 او را به‌عنوان یکی از طنزپردازان موفق تلویزیون به مخاطب معرفی کرد.

سریال های مهران غفوریان

مهران غفوریان در این سریال با بازی در نقش به‌یاد ماندنی «بهروز خالی‌بند» برای همیشه در یاد طرفدارانش ثبت شد. تا جایی‌که هنوز هم برخی از طرفدارانش، او را با نام بهروز خالی‌بند به‌یاد می‌آورند. ویژگی‌های ظاهری غفوریان که شامل تپل بودن او می‌شد به چهره‌اش نمک خاصی می‌داد و همین اتفاق باعث می‌شد تا به این بازیگر نقش‌های کمدی پیشنهاد شود. او در سریال‌های طنزی همچون «ارث بابام»  «زن‌بابا»، «راه در رو»، «در حاشیه» و «پنچری» حضور پیدا کرد. همچنین دهه 80 و 90 فرصت مناسبی برای فعالیت‌های سینمایی این بازیگر بود فیلم‌های «کلاهی برای باران»، «شیر و عسل»، «مجرد 40 ساله» و «ناردون» حاصل این دو دهه و بهترین فیلم های مهران غفوریان بودند.

کمدین شدن

مهران غفوریان یک کمدین ذاتی بوده و هست اما هیچوقت اجرای استندآپ کمدی خاصی نداشت تا اینکه رامبد جوان در برنامه خود خندوانه برای نخستین بار مسابقه خنداننده برتر را برگزار کرد و این مسابقه باعث مهران غفوریان و خاطره‌های بامزه‌اش درباره پدر مرحوم به همگان ثابت کند که او یک کمدین بالقوه است. سرانجام آقای غفوریان به همراه امیرمهدی ژوله موفق به کسب عنوان اول این مسابقه مردمی شد.

بیوگرافی مهران غفوریان ؛ فعالیت های اخیر

اولین فیلم مهران غفوریان

این بازیگر اخیرا در حوزه سینما کمتر فعالیت می‌کند و آخرین اثر سینمایی او فیلم «ما همه با هم هستیم» محصول 1397 است. در طی سال‌های اخیر این بازیگر با چالش تغییر وزن روبه‌رو شد و باید اعتراف کنیم که اگرچه وزن سلامت و سلامتی خود آقای غفوریان در اولویت قرار دارد اما به هر حال این اتفاق بر روی حرفه او نیز تاثیر گذاشت. استارت ایفای نقش جدی این بازیگر از سریال «کوبار» کلید خورده بود که در آنجا نقش محرم یک جانباز جنگ را بازی می‌کرد. او سپس در «قورباغه» با ایفای نقش کیان مخاطبان را با پتانسیل بالای خود در ایفای نقش جدی شگفت زده کرد. سریال «خاتون» قدم بعدی او در این ژانر بود و در این بین با ایفای نقش در «نیسان آبی» نشان داد که پس از کاهش وزن نیز طنز به او می‌آید. پس از آن نیز بازهم نقشی جدی در «نوبت لیلی» داشت. هم‌اکنون نیز منتظر پخش سریال «پدر گواردیولا» او از پلتفرم تماشاخونه هستیم. او در رئالیتی شو «ناتو» نیز حضور دارد.

فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی مهران غفوریان

این بخش را به معرفی تمامی فیلم های سینمایی که مهران غفوریان بازی کرده و سریال‌های آن اختصاص می‌دهیم.

فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی مهران غفوریان

سریال های مهران غفوریان

غفوریان از بازیگران و کارگردانان محبوب و موفق عرصه کمدی است که به‌تازگی نقش‌های جدی بازی می‌کند. در این قسمت از مقاله با معروف‌ترین و پرطرفدارترین سریال‌های او در مقام بازیگر و کارگردان در تلویزیون آشنا می‌شوید.

سال تولیداسم سریالکارگردانسمت
1375نوروز 75داریوش کاردانبازیگر
1377جنگ 77مهران مدیریبازیگر
1378این چند نفرمهران غفوریانبازیگر/کارگردان
1380زیر آسمان شهرمهران غفوریانبازیگر/کارگردان
1388زن باباسعید آقاخانیبازیگر
1390راه در روسعید آقاخانیبازیگر
1392روزهای بد، به‌درسعید آقاخانیبازیگر
1393در حاشیهمهران مدیریبازیگر
1396پنچریبرزو نیک‌نژادبازیگر
1398زوج یا فردعلیرضا نجف‌زادهبازیگر
1398-1405سلمان فارسیداوود میرباقریبازیگر

فیلم های مهران غفوریان

غفوریان از گذشته تاکنون در فیلم‌های سینمایی زیادی بازی کرده است. اکثر فیلم‌های او با ژانر طنز ساخته شدند و باید آن‌ها را فیلم‌های گیشه دانست. حضور آقای بازیگر در برخی از این فیلم‌ها باعث شده تا از محبوبیت و فروش بالایی برخوردار شوند. در ادامه پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی مهران غفوریان را مشاهده خواهید کرد.

سال انتشاراسم فیلمکارگردان
1376کلید ازدواجداوود موثقی
1383شارلاتانآرش معیریان
1385کلاهی برای بارانمسعود نوابی
1388حلقه‌های ازدواجشاهین باباپور
1389پیتزا مخلوطحسین قاسمی
1394ناردونفریدون حسن‌پور
1395آس و پاسآرش معیریان
1396ما خیلی باحالیمبهمن گودرزی
1396خالتورآرش معیریان
1397ما همه با هم هستیمکمال تبریزی

فیلم های سینمایی که مهران غفوریان بازی کرده

سریال‌های شبکه نمایش خانگی

او تاکنون در چند سریال نمایش خانگی در مقام بازیگر حضور داشته که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

سال تولیداسم سریالکارگردانسمت
1392شوخی کردممهران مدیریبازیگر
1394عطسهمهران مدیریبازیگر
1399قورباغههومن سیدیبازیگر
1400مردم معمولیرامبد جوانبازیگر
1400خاتونتینا پاکروانبازیگر
1400نیسان آبیمنوچهر هادیبازیگر
1401نوبت لیلیروح‌الله حجازیبازیگر
1401پدر گواردیولاسعید نعمت‌اللهبازیگر

شایعات و  حواشی مهران غفوریان

اگرچه بعد از خواندان بیوگرافی مهران غفوریان می‌توانید متوجه کم حاشیه بودن او شوید اما چند عنوان از شایعات و حواشی پیرامون او را که اتفاق افتاده بیان می‌کنیم.

توهین به مهران غفوریان

آقای بازیگر در جشن حافظ سال 1396 یکی از دوستانش را با پوشش پتو جلوی دوربین خبرنگاران فرستاد و عنوان کرد این طرح پیشنهادی من است. هدف او اعتراض به خبرنگاری بود که از همسرش با مانتوی جلوباز عکس گرفت. این کار آقای بازیگر در فضای مجازی سروصدا به پا کرد و عده‌ای معتقد بودند او حجاب را مسخره می‌کند.

آقای بازیگر دراین خصوص عنوان کرد:

من به هیچ‌وجه این کار را نمی‌کنم و باید بدانید که خانواده خودم و همسرم حجاب برتر (چادر) را انتخاب کرده‌اند. پس این حرف‌ها و تیترها فقط یک توهین به من است و آن را نمی‌پذیرم.

شایعه اعتیاد آقای بازیگر

چندی پیش شایعه شده بود که مهران غفوریان اعتیاد دارد. او با حضور در برنامه «من و شما» با مجری‌گری آرش ظلی‌پور در خصوص این شایعات گفت:

کسانی که این حرف‌ها را در مورد من می‌زنند هیچ‌وقت نمی‌بخشم. ما بازیگرها اگر مدتی کم‌کار باشیم شایعات زیادی در مورد ما بیرون می‌آید. من هم فقط مدتی کم‌کار شدم و بازی در هر نقشی را نمی‌پذیرم. این مسئله باعث شد تا بگویند که من اعتیاد دارم و حتی جایی خواندم نوشته بود مهران از کمپ ترک اعتیاد فرار کرد.

عمل قلب باز

حواشی مهران غفوریان

در مهر ماه سال 1400 غفوریان به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد. همسر او در این باره اعلام کرد که:

امروز (دوشنبه) حدود ساعت 12 ظهر مهران عزیزم دچار عارضه قلبی (سکته) شد و با آمبولانس به بیمارستان قلب جماران انتقال داده شد… فردا (سه شنبه) عمل قلب باز روی مهران انجام می‌شه، عاجزانه از شما مردم مهربون می‌خوام که برای سلامتیش دعا کنید.

خوشبختانه طبق صحبت‌های آشنایان و دوستان این هنرمند، عمل قلب آقای غفوریان با موفقیت انجام شد.

حقایق پنهان مهران غفوریان

در این بخش شما را با دانستی‌های جالب در مورد اخلاق و رفتار این بازیگر موفق و محبوب عرصه کمدی کشورمان آشنا خواهیم کرد. همچنین به علاقه‌مندی‌های او اشاره می‌کنیم.

کمربند مشکی کاراته آقای بازیگر

غفوریان در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرده بود که به همراه برادرش در ورزش‌های رزمی فعالیت داشت. او می‌گفت:

وقتی می‌گویم من هم به‌طور حرفه‌ای ورزش می‌کنم کسی باورش نمی‌شود. شاید چون اکثر افراد فکر می‌کنند اهالی ورزش باید هیکل خاصی داشته باشند. اما حقیقت این است که من در کاراته دارای کمربند مشکی هستم.

مهران غفوریان در خندوانه

آقای بازیگر در سال 1394 توانست به همراه امیرمهدی ژوله مقام اول خنداننده برتر را کسب کند. او که در عرصه کمدی و طنز بسیار پرطرفدار است به‌راحتی در این مسابقه رتبه نخست را به‌دست آورد.

مهران غفوریان در خندوانه / فرزند مهران غفوریان / مهران غفوریان اعتیاد

خصوصیات اخلاقی آقای بازیگر

غفوریان در خصوص روحیات و اخلاق خود می‌گوید:

من همیشه در فیلم‌ها و سریال‌هایم در حال خندیدن هستم. به‌همین دلیل افراد زیادی فکر می‌کنند که اخلاق و رفتار من در زندگی واقعی هم همین‌طور است. در صورتی که من هنگام کار کردن بسیار جدی هستم و همکارانم این خصوصیات رفتاری من را به‌خوبی می‌شناسند. البته خوب می‌دانم هر  رفتار و کاری را چه موقعی انجام بدهم.

خانه مهران غفوریان کجاست

یکی از مواردی که کاربران درباره آن کنجکاوی کرده بودند، خانه آقای غفوریان بود. البته از محله‌ای که این بازیگر زندگی می‌کند خبر نداریم اما عکس از خانه او که توسط همسرش در فضای مجازی منتشر می‌شود، توجه کاربران را با آن فضای شیک خود جلب کرده است.

اولین فیلم مهران غفوریان

جالب است بدانید اولین فیلم این بازیگر «کلید ازدواج» نام داشت و در سال 1376 منتشر شد. آقای غبوریان در این اثر نقش صادقی را داشت و با علیرضا خمسه، رضا عطاران و نادر سلیمانی هم بازی بود.

رویای نمایشگاه نقاشی

این بازیگر فارغ‌التحصیل رشته نقاشی است و به همین دلیل هنوز هم گاهی این کار را انجام می‌دهد. او هنوز هم گاهی به رویای جوانی خود یعنی زدن نمایشگاه فکر می‌کند و می‌گوید شاید روزی آن را انجام دهد.

سوالات متداول

1. آیا مهران غفوریان بیمار است؟

او سابقه یک بیماری ژنتیکی قلبی را دارد و احتمال گرفتن رگ‌های قلب او نیز هست. به همین دلیل یک بار دچار سکته قلبی شد.

2. آیا مهران غفوریان طلاق گرفته است؟

خیر، او و همسرش زندگی مشترک عاشقانه‌ای دارند.

3. آیا مهران غفوریان معتاد است؟

خیر، این خبر شایعه‌ای بود که چند سال پیش در فضای مجازی دست به دست شد.

4. چرا مهران غفوریان لاغر شد؟

او به‌دلیل سایش مفاصل خود و به توصیه پزشکان حدود 53 کیلوگرم وزن کم کرد.

5. مهران غفوریان چگونه لاغر شد؟

او ابتدا عمل زیبایی لاغری انجام داد که منجر به کاهش سایزش شد. سپس با رعایت رژیم غذایی سفت و سخت توانست 53 کیلوگرم وزن کم کند.

6. مهران غفوریان اهل کدام شهر است؟

تهران

جمع بندی

بیوگرافی مهران غفوریان

غفوریان از بازیگران محبوب و دوست‌داشتنی عرصه کمدی کشورمان به‌تازگی در نقش‌های جدی بازی می‌کند. او در این زمینه توانسته استعداد درخشانی از خود نشان بدهد. طرفداران این بازیگر خوش‌انرژی در ابتدا نگران بودند تا شاید نتوانند او را در نقش‌های جدی‌اش بپذیرند. اما اکنون پس از بازی در چند نقش جدی بر تعداد طرفدارانش افزوده شده است. ما در این مقاله زندگینامه مهران غفوریان را از آغاز دوران فعالیت تغییر روند بازیگری اش در سال‌های اخیر، بررسی کرده‌ایم. شما کدام یک از آثار او را بیشتر می‌پسندید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های پلازا بنویسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو