این مواد غذایی در برابر درد پیشنهاد می‌شوند

این مواد غذایی در برابر درد پیشنهاد می‌شوند


منبع: فوت و فن

4

1402/3/25

12:13


در این مقاله، به غذاهایی که دارای خاصیت مقاومت در برابر درد هستند، پرداخته می‌شود. برخی از این غذاها با ترکیبات خاصی که در آن‌ها وجود دارد، توانایی کاهش التهاب و کاهش درد را دارند.

این مواد غذایی در برابر درد پیشنهاد می‌شوند

در این مطلب، به غذاهایی که دارای خاصیت مقاومت در برابر درد هستند، پرداخته می‌شود. برخی از این غذاها با ترکیبات خاصی که در آن‌ها وجود دارد، توانایی کاهش التهاب و درد را دارند. این غذاها می‌توانند در موارد مختلفی از جمله درد عضلانی، درد مفصل، درد قاعدگی و سایر ناراحتی‌های مربوط به درد موثر باشند. با مطالعه این مطلب، شما با مجموعه‌ای از غذاهایی که به طور طبیعی می‌توانند در مقابل درد مقاومت نشان دهند، آشنا خواهید شد.

زنجبیل

یک غذای اساسی در پزشکی سنتی، این ریشه تند احتمالاً بهترین شناخته شده برای ویژگی‌های ضد تهوع و آرامش‌بخش معده است. برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که زنجبیل می‌تواند درد عضلانی قاعدگی را تسکین دهد.

بلوبری

این میوه‌های آبدار کوچک دارای مقدار زیادی فایتوشیمیایی هستند که ممکن است در مبارزه با التهاب و کاهش درد موثر باشند. اگر فصل بلوبری نباشد، بری‌های منجمد ممکن است دارای همان مقدار یا حتی بیشتری از مواد مغذی نسبت به بری‌تان تازه باشند. میوه‌های دیگری که دارای آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌ها هستند، از جمله توت فرنگی و پرتقال‌ها، می‌توانند تأثیر آرامش‌بخش مشابهی داشته باشند.

تخم کدو

پپیتاها منبع عالیی از منیزیوم هستند که ممکن است تعداد میگرن‌های شما را کاهش دهد. همچنین می‌تواند در پیشگیری و درمان استئوپروز (کاهش پوکی استخوان) مفید باشد. اما علیرغم آنچه شاید شنیده باشید، به نظر نمی‌رسد در جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در شب موثر باشد. برای مصرف بیشتر منیزیوم، بادام و بادم هندی، سبزی‌های تاریک برگ مانند اسفناج و کلم، لوبیا و عدس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ماهی سالمون

ماهی سالمون که با اسیدهای چرب امگا-3 ضد التهاب بارشده است، در تقریباً تمامی لیست‌های “سالم برای شما” جای می‌گیرد. این ماهی به عنوان یک ماهی مناسب برای قلب شناخته می‌شود و ممکن است در صورت داشتن التهاب مفصل در روماتوئیدی، تورم مشترک را تسکین دهد. انواع دیگری از ماهی‌های آب سرد، از جمله ماهی تن ماهی، ماهی ساردین و ماهی ماکرل، نیز انتخاب‌های خوبی هستند. با این حال، از ماهی تیلاپیا و ماهی کت‌فیش خودداری کنید، زیرا سطوح بالاتری از اسیدهای چرب امگا-6 در آن‌ها ممکن است التهاب را تشویق کند.

زردچوبه

ترکیبی که به غذا رنگ زرد-نارنجی جالبی می‌دهد، می‌تواند بر چندین فرایند در بدن شما تأثیر بگذارد، از جمله التهاب. مطالعات در مورد افراد مبتلا به روماتوئیدی و اوستئوآرتریت که مکمل‌هایی حاوی کرکومین مصرف کردند، نشان دادند که آنها می‌توانند بهتر و بدون اثرات جانبی مصرف داروها راه بروند. فلفل سیاه می‌تواند به بدن شما کمک کند تا آن را جذب کند، بنابراین یک ترکیب از این ادویه‌ها را با زنجبیل و عسل در چای خود بگذارید تا مطلع شوید.

گیلاس ترش (آلبالو)

در یک مطالعه، دونده‌ها که شیره گیلاس ترش را هفت روز قبل از مسابقه و در روز مسابقه (دو بار در روز، 12 اونس) می‌نوشیدند، در مقایسه با گروهی که یک نوشیدنی با طعم مشابه بدون شیره طبیعی مصرف می‌کردند، درد عضلانی کمتری داشتند. این ممکن است به خاطر آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی در میوه باشد.

روغن زیتون خالص

آیا حس لرزش تندی در پشت گلویتان را احساس می‌کنید؟ این یک ترکیب به نام الئوکانتال است که خواص ضد التهابی دارد. روغن زیتون فوق بکر یک رژیم غذایی سالم است و ممکن است در تسکین درد مفصل هنگام استفاده موضعی مفید باشد. روغن زیتون بکر همچنین لوبریسین دارد، یک پروتئین که به عنوان یک حاجز عمل می‌کند و جلوی تجزیه غضروف را می‌گیرد. هنگام پخت با روغن زیتون، در دمای کمتر از 410 درجه سانتیگراد بمانید تا از فواید بیشمار آن هیچ‌گونه از دست ندهید.

فلفل تند

کاپسایسین، ماده‌ای که به فلفل‌ها تندی می‌بخشد، به خواص تسکین‌دهنده در کرم‌ها و چسب‌ها بسیار شناخته شده است. برخی از تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف فلفل‌های تند به جای استفاده از آنها روی پوست، ممکن است به کاهش و جلوگیری از التهاب کمک کند. همچنین، “سوزش” موجب فریب مغز می‌شود تا اندورفین‌ها را رها کند که سیگنال‌های درد را مسدود می‌کنند.

نعنا

روغن نعناع هندی علائم دردناک اسپاسم معده، گاز و تورم که نشانه‌های سندرم روده تحریک‌پذیر هستند را تسکین می‌دهد. چای نعناع هندی به عنوان یک ملیحه خوب برای اختلال معده موقت عمل می‌کند. در تحقیقات اولیه، چای نعنای برزیلی (ساخته شده از گیاه Hyptnis crenata) به عنوان یک ضد درد تجویزی موثر بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو