چرا باید کتاب بخوانیم؟

منبع: پارس ناز

4

1402/3/26

14:10


چرا باید کتاب بخوانیم؟

مطالعه کتاب را از کجا آغاز کنیم؟

تهیه یک کتاب از فروشگاه کتاب و مطالعه آن در کوتاه مدت، شما را نه به آدم بهتری تبدیل می‌ کند و نه به آدم بدتری. بلکه، خواندن هدفمند سلسله ‌ای از کتاب‌ ها در طول عمرتان و صرف زمان برای کتاب خوانی، می ‌تواند تغییراتی در دیدگاه شما ایجاد کند.

 

زمانی که کتاب می خوانید متوجه می ‌شوید که واقعا چه چیزهایی در زندگی قابل اهمیت‌ بوده و چه چیزهایی بی‌ ارزش‌ تر از آن هستند که حتی به آن ‌ها فکر کنیم. شما یاد می‌ گیرید، روی چه مسائلی متمرکز شوید و از کنار چه مسائلی عبور کنید تا در لحظه‌ های مهم زندگی ‌تان بتوانید تصمیم ‌های بهتری بگیرید.

 

می ‌گویند جامعه ‌ای که کتاب زیاد می‌ خواند و سرانه‌ مطالعه‌ بالایی دارد، جامعه‌ عاقل ‌تر و با فرهنگ ‌تری است. اما چرا؟ يا چه چيزي باعث مي شود ما از فروشگاه كتاب خريد كنيم؟ مگر کتاب چه چیزی دارد که فرهنگ یک جامعه را افزایش می ‌دهد؟

 

در ادامه با ما همراه باشید، تا از فواید خواندن کتاب های ادبیات و این که چرا باید مطالعه اولویت ما باشد، صحبت کنیم.

 

كتاب خواندن چه تاثيري در زندگی دارد؟

 

زمانی که یک کتاب خوب می‌ خوانید، تک تک جملات در ناخودآگاه شما باقی می‌ مانند، فقط کافی است کمی به آن فکر کنید و خودتان را در آن موقعیت قرار دهید. کتاب خوب به شما یاد می ‌دهد در زندگی چطور رفتار کنید، چطور بیندشید و چطور خط فکری خودتان را پیدا کنید و شکل بدهید.

 

کتاب خوب به شما اجازه می ‌دهد به جای تمام زندگی‌ هایی که نداشته‌ اید زندگی کنید. به جای تمام تجربه ‌هایی که نداشته ‌اید و به جای تمام تصمیم ‌هایی که هنوز به سراغتان نیامده ‌اند فکر کنید و از قبل جواب مناسب را بدانید.

 

همچنین با مطالعه زیادتر کتاب ‌های خوب شما هیچ‌ وقت در زندگی واقعی غافلگیر نمی ‌شوید! انگار همه چیز را از قبل می ‌دانید و یاد گرفته ‌اید که چطور رفتار کنید. حفظ کردن جملات یا ادبی حرف زدن به شما هیچ کمکی نمی‌ کنند! روح آدمی باید کتابی باشد.

 

ما در این مقاله می خواهیم به یک سری از فواید کتاب خوانی اشاره کنیم تا بلکه بتوانیم تفکر بد افرادی که اهل کتاب خواندن نیستند را کاهش دهیم.

 

سوالات مربوط به تاثیرات کتاب خوانی:

 

– هدف از كتاب خواندن دقیقا چیست؟

 انسان از خواندن کتاب چه چیزی به دست می آورد؟-

– آیا این فقط یک لذت است یا مزایایی فراتر از لذت بردن دارد؟

چرا باید کتاب بخوانیم؟

لذت خواندن کتاب با والدین

 

كتاب خواندن با والدين چه كمكي به فرزندان مي كند؟

 

به فرزندان خود از کودکی کتاب خواندن را آموزش دهید و با هم کتاب بخوانید. والدین باید با فرزندان خود از همان دوران کودکی شروع به مطالعه کنند و تا سال های دبستان ادامه دهند. مطالعه با فرزندانتان ارتباط گرم و شادی، با کتاب ایجاد می کند و این احتمال را افزایش می دهد که خواندن در آینده برای کودکان لذت بخش تر باشد.

 

مطالعه در خانه، باعث افزایش عملکرد بهتر در مدرسه می شود. همچنین دایره لغات را افزایش می دهد، عزت نفس را بالا می برد، مهارت های ارتباطی خوبی ایجاد می کند و موتور پیش بینی، که مغز انسان است را تقویت می کند.

 

مطالعه کتاب و بررسی برخی از مزیت های آن:

 

خواندن کتاب فواید بسیاری دارد. چه اهل خواندن کتاب های داستانی باشید، چه غیر داستانی، بیشتر ما کتاب خواندن را راهی برای گذراندن اوقات فراغت می‌ دانیم. اما حقیقت این است که، فواید کتاب خوانی بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما تصور می ‌کنیم.

 

کتاب ‌ها نه تنها بر روی عملکرد مغز ما تاثیر مثبتی می‌ گذارند، بلکه باعث بهبود زندگی ما از جوانب مختلفی می ‌شوند. به همین دلیل هم خواندن کتاب در بیشتر جوامع پیشرفته و بین افراد موفق تا این اندازه رواج دارد.

 

ما هم به شما توصیه می‌ کنیم که حتما از این به بعد به فروشگاه اینترنتی کتاب طلا سری بزنید تا هم از تخفیف های ویژه آن با خبر شوید و هم خرید کتاب و کتاب خواندن را در برنامه روزانه زندگی خود قرار دهید. اگر هم به دنبال دلیل خوبی برای این کار می‌ گردید، این شما و این دلیل برای این که بدانیم چرا باید کتاب بخوانیم.

 

 خواندن کتاب مغز شما را تقویت می کند:

 

یک سری از تحقیقات نشان داده که؛ خواندن کتاب به معنای واقعی کلمه، ذهن شما را تغییر می دهد. محققان با استفاده از اسکن‌ های مغزی تایید کرده ‌اند که خواندن، شامل شبکه پیچیده‌ ای از مدارها و سیگنال ‌ها در مغز است.

 

اسکن‌ های مغزی نشان داد که در طول دوره کتاب خواندن و روزهای پس از آن، اتصال مغز به ویژه در قشر حسی جسمی، بخشی از مغز که به احساسات فیزیکی مانند؛ حرکت و درد پاسخ می ‌دهد، افزایش می‌ یابد.

 

خواندن کتاب به کاهش علائم افسردگی کمک می کند:

 

افراد مبتلا به افسردگی اغلب احساس انزوا و بیگانگی از دیگران می کنند و این احساسی است که کتاب‌ ها گاهی اوقات می‌ توانند آن را کاهش دهند. خواندن داستان به شما این امکان را می دهد که به طور موقت از دنیای خود فرار کنید و در تجربه های خیالی شخصیت ها غرق شوید.

 

– خواندن كتاب به افزایش دایره لغات شما کمک می کند:

 

رشد واژگان، نتیجه اجتناب ناپذیر خواندن است. هر چه بیشتر بخوانید، بیشتر خود را در معرض کلمات جدیدی قرار می دهید که به آرامی بخشی از کارنامه معمول شما می شوند. این احتمالا یکی از مرتبط‌ ترین نکات مثبت خواندن کتاب است و قطعا باید یاد بگیرید که از آن نهایت استفاده را ببرید.

 

-خواندن کتاب باعث تقویت تمرکز می شود:

تکنولوژی، ما را تنبل کرده و وقتی همه ‌چیز به آسانی در دسترس باشد، تمرکز ما روی انجام کارها هم از بین می ‌رود. اما مطالعات مختلف نشان می‌ دهد که مردم با روزانه 20 تا 30 دقیقه مطالعه می ‌توانند حواس و تمرکز خود را برای کارهای مختلف تقویت کنند.

چرا باید کتاب بخوانیم؟

تاثیرات کتاب خوانی در روابط اجتماعی

 

– خواندن كتاب مهارت های ارتباطی و مکالمه را بهبود می بخشد:

 

خواندن چیزهای زیادی برای فکر کردن به شما می دهد و به شما کمک کند، سخنران بهتری شوید. داشتن تخیل خوب و دایره لغات با کیفیت، به شما در ساخت جملات ساده و پیچیده برای موقعیت های مختلف، مانند مصاحبه و مکالمه کمک می کند.

 

مطالعه استرس را کاهش می دهد: – 

مطلبي كه مطالعه مي كنيد؛ چه یک رمان باشد یا یک مقاله و یا هر کتابی با هر موضوعی که علاقه دارید، شما را از وظایف و مسائل روزمره دور می کند. برای مثال؛ خواندن یک رمان خوب شما را به قلمروی دیگر منتقل می کند و یک مقاله جذاب، شما را بر زمان حال متمرکز می کند.

 

تنش شما به طور خودکار تخلیه می شود و به کل بدن شما اجازه می دهد تا آرام شوید. خرید یک کتاب از کتاب فروشی و مطالعه آن، برای کاهش استرس می تواند یک راه حل عالی و جایگزینی برای سایر ابزار های سنتی کاهش استرس باشد.

 

داستان به بهبود حافظه کمک می کند: خواندن

داستان ها پر از جزئیات هستند که می تواند به افراد کمک کند، اهداف و اقدامات بلند مدت را به خاطر بسپارند. از نظر علمی ثابت شده است که خواندن کتاب کاهش حافظه را در سال ‌ها بعد کاهش می‌ دهد. خواندن به شما کمک می کند تا روند فکر خود را بهبود ببخشید، به شما امکان می دهد مفاهیم واقعی زندگی را بهتر درک کنید.

 

مطالعه تمرکز بهتری به شما می دهد:

خواندن می تواند به بهبود توانایی تمرکز کودک یا بزرگسال کمک کند. هنگام مطالعه، ذهن شما درگیر یک فعالیت سالم است. مغز شما روی جذب اطلاعات، به خاطر سپردن جزئیات و دنبال کردن خط داستان کار می کند. این یک تمرین عالی برای مغز شما است. علاوه بر این، مشغول نگه داشتن ذهن خود با طرح داستان، به مغز شما توانایی تمرکز روی یک کار را برای مدت زمان طولانی تر می دهد.

 

خواندن می تواند مهارت های نوشتاری را بهبود بخشد:

هرچه بیشتر بخوانید، مهارت های نوشتاری شما بهتر می شود. این فقط به این دلیل نیست که خواندن دایره لغات شما را بهبود می بخشد، بلکه شما را در معرض راه های بی نهایتی قرار می دهد تا کلمات خود را مرتب کنید و جملاتی زیباتر و قابل فهم تر بسازید.

 

نتیجه می گیریم:

 

مطالعه می‌ تواند شما را تغییر دهد. خواندن فقط شما را باهوش تر نمی کند، بلكه شما را برای درک و تجزیه و تحلیل صحیح اطرافیان و احساسات دیگران، فردي توانا مي كند. همچنين می تواند زندگی شما را از طرق مختلف بهبود ببخشد.

 

یکی از قوی ‌ترین سلاح‌ هایی که می ‌توانید در دنیا داشته باشید یک کتاب است، اللخصوص کتاب های روانشناسی که به شما فرصتی می ‌دهد تا احتمالات مختلف جهان را کشف کنید و در این فرآیند الهام بگیرید و اگر به دنبال تقویت عادات مطالعه خود هستید، ما به شما توصیه می کنیم حتما از فروشگاه اینترنتی کتاب طلا اقدام به خرید کتاب کنید تا بتوانید از تخفیفات ویژه آن بهره مند شوید.

 

https://bia2safa.net/goto/web/url/3369597|فروشگاه اینترنتی کتاب طلا

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو