آیا به دنبال شخصی سازی دسکتاپ ویندوز 11 خود هستید؟ کوچک‌تر کردن آیکون‌ها یکی از راه‌های دستیابی به چیدمان دسکتاپ متناسب‌تر و جذاب‌تر است. در این مقاله سلام دنیا، شما را راهنمایی می کنیم که چگونه آیکون های دسکتاپ را در ویندوز 11 کوچکتر کنید. با پیروی از مراحل ساده ذکر شده در زیر، می توانید به راحتی اندازه آیکون های دسکتاپ خود را به ابعاد دلخواه خود تغییر دهید.تغییر اندازه آیکون های دسکتاپ می تواند به شما کمک کند کلیدهای میانبرها و آیکون های بیشتری را روی صفحه نمایش خود قرار دهید. این کار دسترسی به برنامه‌ها، فایل‌ها و پوشه‌های دلخواه شما را بدون شلوغ کردن فضای دسکتاپ آسان‌تر می‌کند. اگر زیبایی مینیمالیستی را ترجیح می دهید یا به سادگی می خواهید فضای کاری خود را بهینه کنید، تنظیم اندازه آیکون دسکتاپ می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. خب اجازه دهید روش كوچك كردن آيكن هاي دسكتاپ در ویندوز 11 و تغییر سایز آیکون را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

تغییر سایز آیکون در ویندوز 11 (كوچك كردن آيكن هاي دسكتاپ در ویندوز 11)

1. تغییر اندازه آیکون از منوی زمینه دسکتاپ

تغییر اندازه آیکون ها در ویندوز 11 ساده است. برای این کار دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.


حتما بخوانید: روش حذف آیکون برنامه از دسکتاپ ویندوز


مرحله 1: روی دسکتاپ خود کلیک راست کرده و گزینه View را از منوی زمینه انتخاب کنید.

همه گزینه های موجود را مشاهده خواهید کرد: آیکون های بزرگ، آیکون های متوسط ​​و آیکون های کوچک. اندازه آیکون پیش فرض ویندوز 11 متوسط ​​است.

 تغییر اندازه آیکون از منوی زمینه دسکتاپ

مرحله 2: اگر می خواهید آیکون را کوچکتر کنید، آیکون های کوچک را انتخاب کنید. همچنین، می توانید آیکون های بزرگ را انتخاب کنید تا آیکون ها بزرگتر شوند.

 تغییر اندازه آیکون از منوی زمینه دسکتاپ

این کار همه آیکون های شما را روی دسکتاپ در دسترس قرار می دهد تا تغییرات را فوراً انجام دهند. اگر نمی خواهید ماوس خود را برای تغییر اندازه آیکون روی دسکتاپ خود حرکت دهید، به سراغ روش بعدی بروید.

2. كوچك كردن آيكن هاي دسكتاپ در ویندوز 11 با استفاده از کلیدهای میانبر

می توانید روش فوق را با استفاده از کلیدهای میانبر صفحه کلید اجرا کنید. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، هر گزینه دارای مجموعه ای از کلیدهای میانبر مجزا برای اجرای آسان و سریع است. ما آن را برای راحتی شما فهرست می کنیم.

  • آیکون های بزرگ: Ctrl + Shift + 2
  • آیکون  های متوسط: Ctrl + Shift + 3
  • آیکون های کوچک: Ctrl + Shift + 4

خب، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلید کنار اندازه آیکون مورد نظر خود را فشار دهید و باید بتوانید آیکون های روی دسکتاپ را کوچکتر یا بزرگتر کنید. اگر روش کارآمدتری می خواهید، روش بعدی را بررسی کنید.


حتما بخوانید: تغییر تم و عکس پس زمینه دسکتاپ ویندوز 11 با ساده ترین روش ها


3. کوچک کردن آیکون دسکتاپ با استفاده از اسکرول ماوس

این یکی از متداول ترین روش ها برای تغییر اندازه آیکون ها در دسکتاپ ویندوز است. برخلاف روش قبلی، این روش شامل استفاده از ماوس برای تغییر اندازه آیکون ها و سفارشی کردن ظاهر آنها در یک لحظه است.

 کوچک کردن آیکون دسکتاپ با استفاده از اسکرول ماوس

به سادگی کلید Ctrl را روی صفحه کلید خود نگه دارید و ماوس را در هر جهتی حرکت دهید تا به صورت پویا اندازه آیکون ها را روی دسکتاپ خود تنظیم کنید. زیبایی این روش در تطبیق پذیری آن نهفته است ،یعنی شما به سه گزینه از پیش تعیین شده محدود نمی شوید. شما می توانید اندازه آیکون ها را دقیق تنظیم کنید و آنها را دقیقاً مطابق با ترجیحات خود تنظیم کنید.اگر می خواهید روش دیگری برای کوچکتر یا بزرگتر کردن نمادهای روی دسکتاپ بدانید، روش بعدی را بررسی کنید.

4. كوچك كردن آيكن هاي دسكتاپ در ویندوز 11 با استفاده از تنظیمات نمایشگر

این روش نیاز به توضیح ندارد. بسته به نیاز کوچکتر کردن آیکون ها، وضوح نمایشگر را تغییر می دهیم. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: روی دسکتاپ کلیک راست کرده و تنظیمات Display را از منوی زمینه انتخاب کنید.

توجه: همچنین می توانید به تنظیمات بروید و از منوی سیستم گزینه Display را انتخاب کنید.

با استفاده از تنظیمات نمایشگر

مرحله 2: در قسمت تنظیمات صفحه نمایش، به پایین صفحه نمایش رزولوشن در بخش «Scale & layout» بروید. و از منوی کشویی، بالاترین وضوح پشتیبانی شده توسط صفحه نمایش خود را انتخاب کنید.

با استفاده از تنظیمات نمایشگر

مرحله 3: در پنجره بازشو، Keep changes را انتخاب کنید.

با استفاده از تنظیمات نمایشگر

با این کار، آیکون های دسکتاپ تغییرات را در خود جای می دهند. بوم بزرگ آیکون های دسکتاپ را در ویندوز 11 شما کوچک می کند. همچنین می توانید مقیاس بندی را تغییر دهید تا آیکون های دسکتاپ کوچکتر به نظر برسند. مراحل زیر را ادامه دهید.

مرحله 4: در بخش «Scale & layout»، در تنظیمات نمایشگر به Scale بروید. از منوی کشویی، گزینه ای با مقیاس پایین تر را انتخاب کنید.

با استفاده از تنظیمات نمایشگر

اگر گزینه مطابق با نیازهای شما نیست، گزینه های مقیاس بندی سفارشی را وارد کنید. برای این کار بر روی Scale کلیک کنید.

مرحله 5: در گزینه Custom scaling یک عدد جدید وارد کرده و برای تایید بر روی تیک کنار آن کلیک کنید.

توجه: اگر آیکون‌های کوچک‌تری می‌خواهید، درصدی نزدیک به 100% وارد کنید.

با استفاده از تنظیمات نمایشگر

برای ایجاد اثر تغییر، باید از کامپیوتر ویندوز 11 خود خارج شوید.


حتما بخوانید: روش بازیابی آیکون ناپدید شده منوی استارت در ویندوز 10 و 11


5. تغییر اندازه آیکون با استفاده از رجیستری

این روش پیچیده تر از روش بالا است. علاوه بر این، از آنجایی که ما از ویرایشگر رجیستری استفاده خواهیم کرد، اکیداً به شما توصیه می کنیم قبل از انجام مراحل زیر از رجیستری ویندوز نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مرحله 1: کلید Windows را روی صفحه کلید خود فشار دهید، Registry Editor را تایپ کنید و روی Run as administrator کلیک کنید.

توجه: کلید Windows + R را فشار دهید تا کادر محاوره‌ای Run باز شود، regedit.exe را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.

تغییر اندازه آیکون با استفاده از رجیستری

در اعلان، Yes را انتخاب کنید.

مرحله 2: در نوار آدرس بالا آدرس ذکر شده را وارد کنید.

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ Shell \ Bags \ 1 \ Desktop

توجه: شما می توانید به صورت دستی نیز به این بخش پیمایش کنید.

تغییر اندازه آیکون با استفاده از رجیستری

مرحله 3: روی کلید IconSize در سمت راست دوبار کلیک کنید.

تغییر اندازه آیکون با استفاده از رجیستری

مرحله 4: در پنجره بازشو Edit DWORD (32-bit) Value، Decimal را انتخاب کنید و عددی کمتر یا بالاتر از مقدار فعلی را در قسمت Value data وارد کنید. در نهایت روی OK کلیک کنید.

توجه: 32 برای آیکون های با اندازه کوچک، 48 برای آیکون های با اندازه متوسط، 96 برای آیکون های اندازه بزرگ، و 256 برای آیکون های با اندازه بزرگ. شما می توانید هر عدد دیگری را به دلخواه وارد کنید.

تغییر اندازه آیکون با استفاده از رجیستری

در نهایت سیستم یا Windows Explorer را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال شود.همین! زمانی که سیستم بوت می شود، بسته به آنچه وارد کرده اید، آیکون های دسکتاپ بزرگ یا کوچکتر خواهید داشت.

حالا که می دانید چگونه اندازه آیکون ها را در دسکتاپ ویندوز 11 تغییر دهید، ممکن است بخواهید بدانید که چگونه اندازه آیکون ها را در  فایل اکسپلورر File Explorer تغییر دهید.پس به خواندن ادامه دهید.

6. تغییر اندازه آیکون با استفاده از فایل اکسپلورر

مرحله 1: کلید Windows را روی صفحه کلید خود فشار دهید، File Explorer را تایپ کنید و روی Open کلیک کنید.

توجه: در غیر این صورت، کلید Windows + E را فشار دهید تا فایل اکسپلورر باز شود.

تغییر اندازه آیکون با استفاده از فایل اکسپلورر

مرحله 2: در پنجره File Explorer، روی View در نوار ابزار کلیک کنید.

تغییر اندازه آیکون با استفاده از فایل اکسپلورر

مرحله 3: از منوی کشویی، نوع آیکون مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای اهداف نمایشی این مطلب، ما گزینه Small icons را انتخاب می کنیم.

تغییر اندازه آیکون با استفاده از فایل اکسپلورر

همین بود. تمام آیکون ها در پوشه ها کوچکتر می شوند. هر زمان که بخواهید می توانید اندازه ها را تغییر دهید. اگر موردی وجود دارد که در مقاله از پرداختن به آن غافل شدیم، بخش سؤالات متداول زیر را بررسی کنید.


حتما بخوانید: رفع مشکل کندی فایل اکسپلورر در ویندوز 11


سؤالات متداول:

1. آیکون ها در کدام قسمت ویندوز 11 قرار دارند؟

در ویندوز 11، آیکون‌های سیستم و آیکون های برنامه‌ها و فایل‌های مختلف، نقاط ذخیره‌سازی را در سیستم مشخص می‌کنند. بسته به نوع آیکون و مبدا آن، مکان دقیق آنها می تواند متفاوت باشد.آیکون های سیستم داخلی ویندوز 11 معمولاً در پوشه "C:\ Windows \ System32" قرار می گیرند. این فهرست مجموعه ای از آیکون های سیستم از جمله آیکون های پوشه، آیکون های فایل، آیکون های میانبر و موارد دیگر را در خود جای داده است. در مورد آیکون های مربوط به برنامه های نصب شده، آنها معمولاً در پوشه نصب برنامه مربوطه ذخیره می شوند. علاوه بر این، ممکن است با آیکون هایی روبرو شوید که در مکان‌های دیگر مانند پوشه AppData مخصوص کاربر ذخیره شده‌اند.

2. فاصله پیش‌فرض آیکون ها در ویندوز 11 چیست؟

فاصله آیکون های پیش فرض در ویندوز 11 برای فاصله افقی و عمودی روی مقدار 112 (بر حسب پیکسل) تنظیم شده است. این یک جدایی واضح از 112 پیکسل بین هر آیکون ایجاد می کند و اطمینان می دهد که آنها خیلی به هم نزدیک نیستند. با فراهم کردن این فضا، ویندوز 11 از آیکون های به هم ریخته و همپوشانی جلوگیری می کند و امکان شناسایی بصری آسان تر و تعامل با هر آیکون را فراهم می کند.

سخن پایانی:

دانستن اینکه چگونه آیکون های دسکتاپ را کوچکتر کنید، یک راه ساده اما موثر برای شخصی سازی تجربه دسکتاپ شما است. با ایجاد آیکون های کوچکتر، می توانید صفحه نمایش خود را به حداکثر برسانید، طرح دسکتاپ زیباتری ایجاد کنید و به راحتی به برنامه های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.