اطلاعیه جدید ایران خودرو برای فروش ویژه خودرو محبوب | دور جدید فروش فوری ایران خودرو به قیمت کارخانه و تحویل 3 ماهه

5

1402/3/29

23:37


اطلاعیه جدید ایران خودرو برای فروش ویژه خودرو محبوب | دور جدید فروش فوری ایران خودرو به قیمت کارخانه و تحویل 3 ماهه

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح فروش فوری ایران خودرو  با توجه به قانون ابلاغی از وزارت صمت هر چند وقت یکبار اجرایی می شود. طرح فروش فوری ایران خودرو، فرصت خوبی برای خرید با قیمت ارزانتر در بازار خودرو برای افراد است. فروش فوری ایران خودرو هر چند وقت یک بار تمدید شده و برای اطلاع رسانی به افراد اعلام می گردد. در طرح فروش فوری ایران خودرو، اتوموبیل های تولید ملی و ساخت خود کشور به فروش می رسند. فروش فوری ایران خودرو باعث معرفی خودرو های ملی نیز می شود.

سپهر دادجوی توکلی در گفت‌وگو با  فارس، در رابطه با تعیین قیمت دناپلاس اظهار داشت: در راستای عمل به وظایف شورای رقابت و بحث نظارت و بررسی نحوه اعمال دستورالعمل‌ها و مصوباتش، امروز در کارگروه خودرو با حضور مسئولان ایران خودرو و سازمان حمایت در خصوص ابهامات در تفسیر مصوبه شورای رقابت جلسه‌ای برگزار شد. 

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت اظهار داشت: براین اساس مقرر شد که قیمت دنا پلاس براساس مصوبه شورای رقابت تعیین و اعمال شود. 

وی افزود: در حال حاضر با توجه به همکاری خوب ایران خودرو منتظر هستیم تا این خودروساز اطلاعیه اصلاح قیمت دنا پلاس را برای شفاف‌سازی برای مشتریان پس از بررسی فنی و اداری انجام دهد. 

دادجوی توکلی اظهار داشت: بنابراین قیمت دناپلاس نسبت به قیمت تعیین شده فعلی کمتر خواهد بود. 

 شورای رقابت در پیوست مصوبه جلسه 574 با موضوع «بررسی قیمت ناشی از تغییرات اجباری و اختیاری جدید» تغییرات قیمت 28 محصول ایران خودرو را مصوب کرد.

براساس این مصوبه، خودروساز مکلف شد تا قیمت برخی از محصولات  را براساس آنچه شورای رقابت در مصوبه مورخ 16 خرداد 1402، اعلام کرده افزایش و قیمت برخی دیگر از محصولات را نیز کاهش دهد. 

براساس مصوبه شورای رقابت قیمت 3 محصول ایران خودرو باید کاهش می‌یافت که یکی از این محصولات (دنا پلاس رینگ فولادی - اکسل کاسه‌ای) با کد (70323) است.

در پیوست مصوبه 574 شورای رقابت کاهش قیمت تعیین شده برای این خودرو  438.613.943 ریال تعیین شده بود، اما برخلاف انتظار، ایران خودرو به جای کاهش 430 میلیون ریالی نرخ این محصول، قیمت آن را در فهرست جدید خود افزایش داد.

این در حالی بود که متقاضیان خرید این خودرو انتظار داشتند تا قیمت کارخانه ای محصول دنا پلاس از 2.814.374.389 میلیون ریال (براساس ردیف 12 مصوبه فروردین 1402 شورای رقابت) تعیین شده بود  430 میلیون ریال کمتر شود و سپس با در نظرگرفتن مالیات، بیمه و عوارض قیمت مصرف کننده آن اعلام شود. 

فروش فوری ایران خودرو

اما همانطور که اشاره شد، قیمت این خودرو نه تنها کاهش نیافت بلکه این شرکت خودروساز اعلام کرد که قیمت جدید دنا پلاس براساس مصوبه 16 خرداد 4.100.012.484 ریال است. 

ایران‌خودرو درباره قیمت محصول دناپلاس دستی این گونه توضیح داد که محصول پایه برای محاسبه قیمت این خودرو با کد کلاس ۷۰۳۲۳، خودروی دناپلاس دستی توربو با کد کلاس ۷۰۴۰۸ است که بر اساس ابلاغیه شورای رقابت باید مبلغ ۴۳۸,۶۱۳,۹۴۳ ریال از قیمت خودروی پایه کسر شود و پس از اضافه شدن متعلقات قانونی شامل بیمه، مالیات و عوارض متعلقه، قیمت نهایی مصرف کننده محصول دنا پلاس جدید رقم ۴,۱۰۰,۰۱۲.۴۸۴ ریال خواهد شد.

با افزایش قیمت دنا پلاس، متقاضیان خرید این خودرو نارضایتی خود را از این قیمت گذاری خودروساز با ثبت پویشی در سامانه «فارس من» خبرگزاری با عنوان «اصلاح قیمت دنا پلاس بر اساس مصوبه 574 شورای رقابت» که تاکنون بیش از 11 هزار امضا داشته است، بیان کردند و از خبرگزاری فارس خواستند تا با پیگیری این موضوع مانع گران فروشی خودروساز و ضایع شدن حقوق مصرف‌کنندگان شوند. 

بنابراین خبرگزاری فارس نیز بنا به رسالتی که در دفاع از حقوق مردم دارد، این موضوع را در دستور کار قرار داد و به جد پیگیری کرد و در نتیجه پیگیری‌های انجام شده اکنون براساس جلسه‌ای که امروز در شورای رقابت بین خودروساز و شورای رقابت برگزار شد مقرر شد، قیمت خودرو دنا پلاس اصلاح و قیمت این خودرو براساس مصوبه شورای رقابت تعیین شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو