چگونه تلویزیون را بسته بندی کنیم تا در حین اسباب کشی آسیب نبیند؟

چگونه تلویزیون را بسته بندی کنیم تا در حین اسباب کشی آسیب نبیند؟


منبع: روزانه

4

1402/3/30

01:38


در دهه گذشته با توجه به افزایش قیمت مسکن، شلوغ شدن شهرها، ترافیک سنگین شهری و نیاز به سکونت در منطقه‌ای نزدیک به محل کار درصد زیادی از خانواده‌ها با اسباب کشی و سختی‌های آن درگیرند. آسیب دیدن وسایل حین جابجایی یکی از مهم‌ترین مشکلات جابجایی به خانه جدید است. تلویزیون از حساس‌ترین وسایل خانه […]

در دهه گذشته با توجه به افزایش قیمت مسکن، شلوغ شدن شهرها، ترافیک سنگین شهری و نیاز به سکونت در منطقه‌ای نزدیک به محل کار درصد زیادی از خانواده‌ها با اسباب کشی و سختی‌های آن درگیرند. آسیب دیدن وسایل حین جابجایی یکی از مهم‌ترین مشکلات جابجایی به خانه جدید است.

تلویزیون از حساس‌ترین وسایل خانه است که باید حین حمل و نقل مواظبش باشید. در ادامه بصورت تخصصی دربارۀ بسته بندی و حمل تلویزیون به خانۀ جدید و چیدمان آن صحبت خواهیم کرد.

نکات مهم بسته بندی تلویزیون در اسباب کشی

بسته بندی تلویزیون در اسباب کشی حتما باید با دقت زیاد و احتیاط انجام شود تا در حین انتقال آسیب نبیند. برای بسته بندی تلویزیون در اسباب کشی می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

اگر کارتن اصلی تلویزیون را در انباری نگه داشته‌اید، از همان استفاده کنید. این کارتن بهترین وسیله ممکن برای حمل تلویزیون در اسباب کشی است. در غیر این صورت، از کارتنی که اندازه آن بزرگتر از تلویزیون شما است و می‌توانید کنار آن یونولیت و وسایل نرم قراردهید استفاده کنید.

چگونه تلویزیون را بسته بندی کنیم تا در حین اسباب کشی آسیب نبیند؟

تلویزیون را با یک پارچه فوم پلاستیکی نرم یا بابل رپ و یونولیت بسته بندی کنید تا از خط و خش و آسیب به آن جلوگیری شود.

جعبه را با چسب پهن بسته بندی ببندید و روی آن حتما بنویسید شکستنی.  نوشته را طوری قراردهید که در معرض دید کارگران حمل و بسته بندی باشد.

قرار دادن تلویزیون در خاور اسباب کشی

در هنگام بارگیری جعبه تلویزیون را عمودی قرار دهید و جای آن طوری باشد که از سقوط و جابجایی آن جلوگیری شود .

در صورتی که تلویزیون شما از نوع ال سی دی و ال ای دی است، پایه و قطعات جداشونده را قبل از قرار دادن در کارتن جدا کنید.

شما می‌توانید برای بسته بندی وسایل خود از کارگر بسته بندی اثاثیه منزل کمک بگیرید. این افراد با توجه به اینکه تجربه کافی در اسباب کشی دارند و انواع وسایل مفید و ضروری بسته بندی را می‌شناسند، می‌توانند وسایل شما را خوب بسته بندی کنند تا بتوانید آنها را بدون آسیب به مقصد برسانید.

چگونه تلویزیون را بسته بندی کنیم تا در حین اسباب کشی آسیب نبیند؟

آیا باید تلویزیون را با پوششی محافظت کنیم؟

بسته بندی تلویزیون با پوششی محافظت کننده می‌تواند به حفاظت از ال سی دی تلویزیون در حین اسباب کشی کمک کند. اما اگر تلویزیون را درست بسته بندی کنید و از ضربه گیر در کارتن استفاده کنید،  پوشش محافظتی برای تلویزیون ضروری نیست.

نکات چیدمان تلویزیون در خانه جدید بعد از اسباب کشی

تبریک می‌گوییم. شما توانستید به سلامت تلویزیونتان را به مقصد برسانید. حالا باید به فکر چیدن خانه جدید باشید که یکی از بخش‌های مهم آن قراردادن تلویزیون در یک محل مناسب است.

چگونه تلویزیون را بسته بندی کنیم تا در حین اسباب کشی آسیب نبیند؟

برای دکوراسیون تلویزیون در خانه، از این نکات استفاده کنید:

  1. تلویزیون را در راستای طول آن (کشیدگی)  در اتاق قرار دهید تا علاوه بر ایجاد فضای باز در دکوراسیون خانه، حس بهتری از تماشای فیلم داشته باشید.
  2. تلویزیون را در قسمتی از منزل بگذارید که زیاد شلوغ و پر رفت و آمد نباشد تا هنگام تماشای تلویزیون آرامش داشته باشید.
  3. برای انتخاب جای مناسب تلویزیون باید به زوایه مبلمان، نور پنجره‌ها و فضای داخلی خانه توجه کنید.
  4. توجه کنید که در فصل سرما تلویزیون را کنار وسایل گرمایشی قرار ندهید.
  5. یکی از راهکارهای مناسب برای دکوراسیون خانه و چیدمان تلویزیون نصب آن روی دیوار است. البته این کار باید اصولی انجام شود که سلامت اعضای خانواده و ایمنی دستگاه تلویزیون شما حفظ شوند.
    شما می‌توانید از یک نصاب تلویزیون روی دیوار کمک بگیرید که ابزار مورد نیاز را به‌خوبی می‌شناسد و به روش درست نصب انواع تلویزیون روی دیوار آشنا است.

چگونه تلویزیون را بسته بندی کنیم تا در حین اسباب کشی آسیب نبیند؟

نصب تلویزیون روی دیوار مزایای پرشماری دارد:

  • کارکرد زیبایی و دکوراسیون: نصب تلویزیون روی دیوار باعث می‌شود که اتاق شما دکوراتیو شود.
  • صرفه‌جویی در فضا: نصب تلویزیون روی دیوار باعث می‌شود که فضای بیشتری داشته باشید و این یک موهبت برای خانه‌های کوچک است.
  • راحتی در تماشای تلویزیون: با این کار تلویزیون در ارتفاع مناسبی قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به‌راحتی تلویزیون را تماشا کنید.
  • جلوگیری از آسیب به تلویزیون: نصب تلویزیون روی دیوار باعث می‌شود که تلویزیون در معرض آسیب‌ کمتری قرار گیرد. بارها پیش آمده که تلویزیون با یک اتفاق ساده مثل پرتاب شدن یک لیوان که روی فرش بوده و برخوردش به صفحه آسیب دیده است.
  • جلوگیری از درد گردن: نصب تلویزیون روی دیوار باعث می‌شود درد گردن نداشته باشید.

چگونه تلویزیون را بسته بندی کنیم تا در حین اسباب کشی آسیب نبیند؟

چگونه می‌توان تلویزیون را با رنگ‌  دکوراسیون خانه هماهنگ کرد؟

برای هماهنگ کردن تلویزیون با رنگ‌های دیوار و مبلمان خانه می‌توانید از راهنمایی‌های زیر استفاده کنید:

  1. بهتر است از رنگ‌های خنثی چون سفید، طوسی یا نقره‌ای با ترکیب رنگ‌های دیگر برای دیوار یا کاغذ دیواری استفاده کنید چون به‌خوبی با رنگ تلویزیون مچ می‌شود.
  2. انتخاب رنگ مبلمان باید با توجه به رنگ دیوار پذیرایی و سبک دکوراسیون داخلی خانه انجام شود. بهتر است از رنگ‌هایی که با رنگ دیوار هماهنگی دارند استفاده کنید.
  3. نصب تلویزیون روی دیوار به شما کمک می‌کند هم استفاده مفیدی از فضای خانه داشته باشید و هم بتوانید به‌خوبی تلویزیون را با فضای خانه هماهنگ کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو