طرز تهیه کیک ونیزی خوشمزه خانگی مرحله به مرحله

منبع: نکته چی

7

1402/3/30

13:51


طرز تهیه کیک ونیزی کیک ونیزی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و مقوی بین المللی است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود …

طرز تهیه کیک ونیزی

طرز تهیه کیک ونیزی , دستور پخت کیک ونیزی

کیک ونیزی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و مقوی بین المللی است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود و بافتی نرم و سبک دارد، این کیک لذیذ با روش‌های مختلف و با مواد متنوعی آماده و تهیه می‌شود و یک دسر شیک و جذاب محسوب می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک ونیزی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک ونیزی
تخم مرغ ۲ عدد
کره ۱۲۰ گرم
شکر قهوه‌ای تقریبا ۱ لیوان
وانیل ۴/۱ قاشق چای خوری
شیر ۱ لیوان
سرکه سفید ۲ قاشق غذا خوری
آرد سفید ۲ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
موز ۱ عدد
شکلات چیپسی ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک ونیزی

ترکیب کردن مواد

ابتدا سرکه را داخل یک ظرف بریزید و شیر را با آن اصافه کنید و درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا به مدت یک ربع بماند، سپس آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و بعد ۳ بار الک کنید تا بافت آرد سبک و یکدست شود و بعد در یک ظرف بریزید. سپس کره را در یک ظرف دیگر بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۴ دقیقه هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت کرم رنگ و پوکی تشکیل شود، بعد تخم مرغ‌ها را یکی یکی به مخلوط اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید.

اضافه کردن شکلات و موز

هر بار به مدت ۱ دقیقه مخلوط را هم بزنید تا مخلوط یکدست شود، سپس وانیل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود و بعد هم ترکیب شیر و سرکه ( باتر میلک) را روی مواد بریزید و به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند، هم بزنید. سپس یک موز را پوست بگیرید و به شکل حلقه‌ای خرد کنید و در یک ظرف بریزید و بعد مقداری شکلات چیپسی را به آن اضافه کنید و یک قاشق هم آرد روی آن‌ها بریزید و با هم ترکیب کنید و بعد به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

چرب کردن قالب

بعد داخل قالب را با روغن مایع یا کره چرب کنید و مایه کیک را داخل آن بریزید، مایه کیک کمی سفت هست، که کاملا طبیعی است، سپس قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

پخت کیک

سپس اجازه دهید تا کیک به مدت ۴۵ دقیقه در فر بپزد و سطح آن کمی طلایی رنگ شود، در مدت ۳۰ دقیقه اول درب فر را باز نکنید تا پف کیک از بین نرود، بعد از آن یک سیخ چوبی را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر تمیز بود کیک پخته است.

خامه کشی

بعد از این که کیک خوب پخت قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود و بعد کیک را به آرامی از قالب بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید، سپس روی کیک مقداری خامه فرم گرفته یا شکلات صبحانه بریزید.

تزیین کیک

بعد به دلخواه و سلیقه خودتان روی کیک را با پودر پسته، مغز گردو خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام، شکلات چیپسی و ترافل‌های رنگی یا چند برش حلقه‌ای موز و توت فرنگی تزئین کنید و سپس کیک را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید.

سرو کردن کیک

بعد از آن چند برش کیک ونیزی را در یک ظرف مناسب بچینید و این کیک خوش طعم و دلچسب را به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی همراه با چای یا به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو