بررسی و معرفی گوشی ردمی K50 اولترا شیائومی

بررسی و معرفی گوشی ردمی K50 اولترا شیائومی


منبع: پلازا

5

1402/3/30

14:11


بررسی و معرفی گوشی ردمی K50 اولترا شیائومی

گوشی ردمی K50 اولترا شیائومی، یک مجموعه کامل از عملکرد عالی است و شما از قدرت پردازشی سخت افزار ناامید نخواهید شد. در ادامه با بررسی گوشی ردمی کا ۵۰ اولترا شیائومی (Redmi K50 Ultra) همراه پلازا باشید.

گوشی ردمی K50 اولترا شیائومی گران‌ترین و برترین عضو در میان خانواده ردمی K50 به‌حساب می‌آید. گوشی که با مشخصات و امکانات قابل توجهی همراه شده و از هر لحاظ یک گوشی شاخص به‌حساب می‌آید. متاسفانه این گوشی به‌صورت انحصاری برای بازار چین عرضه شده و با وجود این که در مقطعی به صورت محدود وارد بازار کشور شد اما در حال حاضر به‌راحتی نمی‌توانید آن را پیدا کنید. با وجود این می‌توانیم به‌صورت خلاصه نگاهی به مزایا و معایب گوشی ردمی K50 اولترا شیائومی داشته باشیم و با آن بیشتر آشنا شویم. اگر به دنبال نسخه جهانی هستید، توصیه می‌کنیم شیائومی 11T Pro را بررسی کنید. اگرچه تراشه آن به قدرتمندی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 نیست، اما همه چیز در مورد این گوشی تقریباً شبیه به K50 Ultra است.

فهرست مطالب:

مشخصات گوشی شیائومی Redmi K50 Ultra

ویژگی‌هاگوشی ردمی کا ۵۰ شیائومی
نمایشگر6.67 اینچی اولد با رفرش‌ریت 144 هرتز و رزولوشن 1220p
پردازندهاسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
سیستم عاملاندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13
حافظه/رم8/12 گیگابایت رم | حافظه 128/256/512 گیگابایت
دوربین‌‌ها2 + 8 + 108
دوربین سلفی20
باتری5000 میلی‌آمپر با شارژ 120 وات
قیمتحدود 400 یورو

بررسی گوشی ردمی K50 اولترا شیائومی

سری ردمی K شیائومی از ابتدا تنها در بازار چین عرضه می‌شد و بعدها تحت نام متفاوتی وارد بازارهای جهانی می‌شد. از جمله گوشی‌های پوکو F5 و پوکو F5 پرو که از خانواده ردمی K60 هستند. با معرفی گوشی شیائومی Redmi K50 Ultra، مشخص بود که این گوشی در حقیقت پرچم‌دار سری ردمی K50 به‌حساب می‌آید و با بالاترین و قیمت و بهترین مشخصات وارد بازار چین شده است. در ادامه با پلازا همراه باشید تا بیشتر با ویژگی های گوشی ردمی کا ۵۰ اولترا شیائومی آشنا شویم.

طراحی گوشی شیائومی Redmi K50 Ultra

گوشی هوشمند Redmi K50 Ultra دارای طرحی براق با یک ماژول دوربین جدید بر روی پنل پشتی است که بسیار عالی و جذاب به نظر می‌رسد. اگرچه، شباهت‌هایی را با شیائومی 12S پرو مشاهده خواهید کرد. اما در اینجا، چهار گزینه رنگ پیدا خواهید کرد که شامل مشکی، خاکستری و آبی می‌شود.

از نظر کیفیت ساخت، این گوشی بدنه ای پلاستیکی با پنل‌های جانبی باریک ارائه می‌دهد. این گوشی با وجود وزنی حدود 202 گرم، هرگز حجیم محسوب نمی‌شود. بعلاوه، تجربه کلی در دست گرفتن عالی است و نام برند Redmi در سمت چپ پایین گوشی وجود دارد. در مورد ویژگی‌های امنیتی، این گوشی از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و تشخیص چهره بهره می‌برد.

گوشی ردمی K50 اولترا شیائومی

از آنجایی که نمایشگر گوشی Xiaomi Redmi K50 Ultra، 6.67 اینچی OLED است، برای تماشای محتوا با بالاترین کیفیت وضوح با مشکلی مواجه نخواهید شد و رنگ‌های تند و کنتراست واضح، خیره کننده به نظر می‎رسند. علاوه بر این، نرخ رفرش 144 هرتز به پیمایش نرم و پاسخ لمسی کمک می‌کند، در حالی که Dobly Vision و HDR10+ تجربه تماشای محتوا را افزایش می‌دهند.

سخت افزار گوشی ردمی کا ۵۰ اولترا شیائومی

پرازنده ی گوشی شیائومی Redmi K50 Ultra چیپست 4 نانومتری اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است که در سال 2023 پس از اسنپدراگون 8 نسل 2، برترین تراشه اندرویدی جهان به‌حساب می‌آید. در حقیقت یکی از بزرگترین مزایای گوشی شیائومی Redmi K50 Ultra نیز همین تراشه است.

اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 عملکرد گوشی به راحتی مدیریت می‌کند. گوشی به‌لطف این تراشه قادر است سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها را بدون مشکل خاصی اجرا کند و در حقیقت از بسیاری از پرچم‌داران سال 2022 نیز عملکرد بهتری از خود به‌نمایش می‌گذارد.

این عملکرد مثال‌زدنی تا حد زیادی مدیون پردازنده گرافیکی گوشی ردمی کا ۵۰ اولترا شیائومی یعنی آدرینو 730 با مصرف باتری بهینه‌تر و عملکرد بهتر از قبل است.

گوشی ردمی کا ۵۰ اولترا شیائومی

در بخش حافظه داخلی و رم گوشی ردمی K50 اولترا شیائومی شما به 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت حافظه داخلی دسترسی دارید و در بخش رم نیز گوشی حداقل 8 و حداکثر 12 گیگابایت رم بسته به پیکربندی در اختیارتان قرار می‌دهد.

بخش باتری دارای ظرفیت عظیم Li-Po 5000 میلی آمپر ساعتی است که برای استفاده روزانه شما بیش از اندازه کافی است، در عین حال، تلفن به راحتی بیش از 6 ساعت از عمر باتری را برای انجام بازی‌های مورد علاقه و محتوای تماشای پرحجم شما ارائه می‌کند. بدون هیچ مشکلی، با بهینه سازی مناسب عمر باتری، از حداکثر توان گوشی استفاده می‌کنید. از نظر سرعت شارژ، پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی را دریافت خواهید کرد.

از این طریق، دستگاه تنها به کمتر از 20 دقیقه زمان نیاز دارد تا باتری را از حالت خالی تا 100 درصد شارژ کند. اگرچه، این گوشی از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند.

دوربین گوشی شیائومی Redmi K50 Ultra

بخش دوربین از پیکربندی دوربین سه گانه بسیار استاندارد نسبت به Redmi K50 Ultra برخوردار است. اما از آنجایی که این گوشی در گوشی‌های میان رده پریمیوم قرار می‌گیرد، داشتن تنظیمات دوربین سه‌گانه 108 مگاپیکسلی نیز بد نیست. لنز اصلی عمدتاً روی بهبود کیفیت کلی تصویر در هنگام گرفتن عکس‌هایی در نور روز و نور کم تمرکز دارد. رنگ‌ها، اشباع و کنتراست با نرم افزارهای هوش مصنوعی خیلی بهتر هستند.

علاوه بر این، این نرم افزار حالت‌های پرتره تصاویر گوشی ردمی K50 اولترا شیائومی را بهبود می‌بخشد، در حالی که لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی محدوده دینامیکی را با زوایای دید مناسب ارائه می‌دهد. پس از این، این شرکت همچنین یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی را اضافه کرد. به هر حال، شایان ذکر است که به یک لنز دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی دست خواهید یافت.

علاوه بر این، می‌توانید رنگ‌های زنده را با استفاده از فیلترهای برنامه دوربین اصلی و حالت‌های مختلف بهبود ببخشید. علاوه بر این، گزینه‌های مختلف دیگری برای ثبت لحظه‌های زندگی خود به بهترین شکل ممکن پیدا خواهید کرد. همچنین خوب است ببینید که ماژول دوربین دارای لرزشگیر اپتیکال است که ثبات فیلم‌ها و عکس‌ها را افزایش می‌دهد. در مورد نتایج ویدیویی، آن‌ها تقریباً با ضبط 4K قابل ارائه هستند، در حالی که دوربین سلفی تا وضوح 1080p را ضبط می‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی ردمی کا ۵۰ اولترا شیائومی

این گوشی در پاییز سال 2022 در چین رونمایی و پس از چند هفته نیز وارد بازار این کشور شد. در پیکربندی پایه قیمت گوشی ردمی K50 اولترا شیائومی حدودا 379 دلار است.

نتیجه گیری

گوشی ردمی K50 اولترا شیائومی یک گوشی بسیار خوب با پیکربندی سخت افزاری و نرم افزاری فراوان است. علاوه بر این، شایان ذکر است که این تلفن دارای یک دوربین و ویژگی‌های نمایشگر چشمگیر با عمر باتری طولانی است که این دستگاه را به یک گزینه شگفت انگیز تبدیل می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو