جزئیات آتش سوزی انبار ابر و اسفنج در یافت آباد

منبع: نم نمک

3

1402/3/30

20:22


سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از اطفای حریق در یک انبار نگهداری از ابر و اسفنج در جنوب غرب تهران خبر داد.

جزئیات آتش سوزی انبار ابر و اسفنج در یافت آباد

آتش سوزی انبار ابر و اسفنج در یافت آباد

سید جلال ملکی ، درباره جزئیات این خبر گفت : در ساعت 11:06 امروز یک مورد حادثه آتش سوزی در یک بارانداز و انبار نگهداری از کالا به سامانه 125 اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی ، آتش نشانان سه ایستگاه را به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل حادثه واقع در یافت آباد ، بلوار الغذیر اعزام کرد.

جزئیات آتش سوزی انبار ابر و اسفنج در یافت آباد

جزئیات آتش سوزی انبار ابر و اسفنج در یافت آباد

وی با بیان اینکه نخستین گروه از آتش نشانان حدود چهار دقیقه پس از اولین تماس در محل حاضر شدند ، اظهارکرد : با حضور عوامل آتش نشانی در محل مشاهده شد که حریق در یک گاراژ به مساحت حدود 8000 مترمربع رخ داده است. داخل این گاراژ تعداد زیادی انبار و کارگاه قرار داشت که با دیوارهای کاذب و سقف های شیروانی ساخته و از یکدیگر جداسازی شده بود. در این فضا دو انبار جمعا به مساحت حدود 400 مترمربع دچار حریق شده و شعله های آتش در حال سرایت به اماکن و فضاهای مجاور بود.

ملکی با بیان اینکه این دوانبار مملو از ابر و اسفنج بود ، اظهارکرد : دود زیادی در پی این حریق به آسمان برخاسته و ابرها و اسفنج ها نیز کاملا شعله ور بود. ترکیبات شیمیایی اسفنج نیز به گونه ای است که در هنگام سوختن گازهای سمی تولید می شود و همین موضوع عملیات آتش نشانان را با دشواری روبه رو کرده بود. در این شرایط عوامل آتش نشانی عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند و دقایقی بعد موفق به جلوگیری از گسترش آتش شده و پس از آن شعله های آتش را به طورکامل مهار و اطفا کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشت ، گفت : عوامل آتش نشانی حوالی ساعت 15 امروز و پس از انجام عملیات لکه گیری و ایمن سازی کامل به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه بازگشتند.

وی با اشاره به این حادثه گفت : لازم است انبارها از استحکام کافی برخوردار و به تجهیزات اطفای حریق مجهز باشند. همچنین نگهداری از هریک اقلام در انبارها نیازمند رعایت یکسری مقررات است که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو