چگونه با مشتریان به صورت مداوم در ارتباط باشیم؟

منبع: فوت و فن

3

1402/3/31

08:32


متا: یکی از روش‌های فوق العاده برای ارتباط مداوم با مشتریان، داشتن باشگاه مشتریان است. شما می‌توانید با ارسال کد فعالسازی از مشتریان خود بخواهید که در این برنامه عضو شوند.

چگونه با مشتریان به صورت مداوم در ارتباط باشیم؟

متا: یکی از روش‌های فوق العاده برای ارتباط مداوم با مشتریان، داشتن باشگاه مشتریان است. شما می‌توانید با ارسال کد فعالسازی از مشتریان خود بخواهید که در این برنامه عضو شوند.

روش‌های ارتباط با مشتریان از پشتیبانی تا ارسال کد فعالسازی برنامه‌های وفاداری

ارتباط با مشتری با ارسال کد فعاسازی

ارتباط مداوم با مشتری یکی از کلیدهای موفقیت در دنیای بازاریابی است. استراتژی‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای حفظ ارتباط مداوم خود با مشتریان استفاده کنید. برای مثال استفاده از وسایل مدرن ارتباطی مانند تلفن به منظور ارسال کد فعالسازی باشگاه مشتریان یکی از پیشنهادات خوبی است که می‌توانید از آن در جهت رشد کسب و کار خود استفاده کنید. از آن جایی که بسیاری از مشاغل با مشکلات ارتباطی مواجه هستند، تصمیم گرفتیم در این مطلب به بررسی کانال‌های مختلف برای ایجاد ارتباطی قوی تر بین مشاغل و مشتریان بپردازیم.

چرا داشتن ارتباط با مشتری مهم است؟

روابط مثبت با مشتری باعث می‌شود که بتوانید در سطح شخصی تری با او ارتباط برقرار کنید. این امر به افزایش اعتماد او نسبت به برند شما کمک زیادی خواهد کرد. زمانی که به صورت مداوم با مشتریان خود در ارتباط باشید، بهتر می‌توانید نیازهای او را درک کنید و این درک عمیق در تولید محصولات یا ارائه خدمات مورد نیاز آن‌ها بسیار مؤثر است. زمانی که با مشتری ارتباط می‌گیرید، از مشکلات پیش روی او آگاهی پیدا خواهید کرد و با ایجاد راه حل‌های مورد نیاز، احساسی از درک متقابل را به ارمغان می‌آورید. تمامی این فرآیندها در طولانی مدت باعث رشد صعودی کسب و کار شما خواهند شد.

به عنوان صاحب یک تجارت این جمله را همیشه به خاطر داشته باشید که «مشتریان از شنیده شدن لذت می‌برند»، پس همیشه به دنبال راه‌های جدیدی باشید که بتوانید به عنوان یک گوش شنوا به تمام خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها در قبال برند خود پاسخگو باشید. برندهایی که می‌توانند فرصت‌هایی را برای ایجاد حس ارزشمندی در مشتری فراهم کنند، بدون شک ماندگارتر هستند. فراموش نکنید که این تجربه مشتری است که می‌تواند بر تصمیمات خرید او تأثیر داشته باشد. پس یک تجربه ناخوشایند هرگز برای شما مناسب نخواهد بود.

ترفندهای حفظ ارتباط با مشتری

روش‌های گوناگونی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید ارتباط مداوم خود را با مشتری حفظ کنید. شیوه‌هایی که هر کدام در نوع خود در جذب مشتری، حفظ و رضایت آن تأثیر فوق العاده ای دارند. فراموش نکنید که امروزه حضور شما در کانال‌های مختلف ارتباطی اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین از هزینه کردن برای حضور در این کانال‌ها نترسید، زیرا اگر با استراتژی درست وارد میدان شوید، نتیجه نهایی شما را شگفت زده خواهد کرد.

راه‌های ارتباطی از طریق تلفن

گوشی موبایل یکی از معمولی ترین و در عین حال بهترین دستگاه‌هایی است که می‌توانید از آن برای ارتباط با مشتری خود استفاده کنید. یکی از راه‌های ارتباطی از طریق گوشی، برقراری تماس تلفنی است که البته بیشتر برای ارائه پشتیبانی مناسب به مشتری کاربرد دارد. اما شما گاهی می‌توانید برای اطلاع مشتری از سبد خرید رها شده و یا بازخورد وی از خرید یک محصول یا خدمات خاص هم از این روش استفاده کنید.

در مقابل تماس، پیامک‌ها امروزه در سطح گسترده برای بازاریابی استفاده می‌شوند و به دلیل اینکه قابل رصد هستند، به راحتی می‌توان نرخ بازگشت سرمایه از طریق آن‌ها را پیگیری و دنبال کرد. اما این روش ارتباطی چگونه می‌تواند به مشاغل مختلف کمک کند؟ در ادامه به چند کاربرد آن می‌پردازیم.

ارسال کد فعالسازی باشگاه مشتریان

شما می‌توانید با داشتن یک باشگاه مشتریان برای خریداران خاص خود، سطح وفاداری آن‌ها را بالا ببرید و آن‌ها را ترغیب کنید که همیشه از شما خرید کنند. ارسال کد فعالسازی از طریق پیامک روشی است که می‌توانید برای ثبت نام و عضویت مشتری از آن استفاده کنید.

ارائه کد تخفیف

پیامک‌ها همچنین شیوه ای مناسب برای ارسال کد تخفیف یا اطلاع وی از جشنواره‌های تخفیفی هستند. به همین دلیل نباید از این کاربرد سامانه‌های پیامکی به این منظور غافل شوید.

برگزاری نظرسنجی

داشتن یک نظرسنجی از مشتریان می‌تواند دیدی عالی از نیازها و خواسته‌های او برای شما به دنبال داشته باشد. از آن‌ گذشته باعث ایجاد حس ارزشمندی در مشتری خواهد شد که به صورت مستقیم روی تمایل او برای خرید از شما تأثیر می‌گذارد. همچنین شما می‌توانید علاوه بر ایجاد نظرسنجی پیامکی، از مسابقات پیامکی هم برای ارتباط گیری بیشتر با مشتری استفاده کنید.

پیامک اطلاع رسانی

علاوه بر موارد بالا، می‌توانید از پیامک برای اطلاع رسانی به مشتری مانند تغییر مکان فروشگاه، ایجاد شعبه دوم، اطلاع رسانی در مورد محصولات جدید، زمان برگزاری نمایشگاه‌ها و مواردی از این دست استفاده کنید.

حضور در شبکه‌های اجتماعی

حضور در شبکه‌های اجتماعی

در گذشته شرکت‌ها تنها از سه طریق تلفنی، حضوری و پستی می‌توانستند با مشتریان خود در ارتباط باشند. اما امروزه راه‌های ارتباطی تنوع بسیار زیادی پیدا کرده اند. برای مثال حضور در شبکه‌های اجتماعی یکی از این موارد است که برای باقی ماندن برند شما در میدان رقابت بسیار اهمیت دارد. برخی از شبکه‌های اجتماعی را که برای برقرار ارتباط با مشتریان در کشور ما قابل استفاده هستند در ادامه معرفی می‌کنیم.

اینستاگرام

اینستاگرام امروزه به یکی از برترین روش‌های ارتباطی مستقیم با مشتریان تبدیل شده است. شما می‌توانید از طریق تولید محتواهای جذاب، کاربردی و حتی سرگرم کننده، بر تعداد مشتریان خود بیفزایید، به آن‌ها چیزی بفروشید یا در مورد رضایت یا عدم رضایت آن‌ها از محصولات سؤال بپرسید.

تلگرام

بعد از اینستاگرام این تلگرام است که در زمینه ارتباط با مشتری می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگرچه تلگرام امروزه مانند اینستاگرام فیلتر است، اما همچنان تعداد مناسبی از مشتریان در آن فعال هستند.

واتس اپ

واتس اپ را نیز می‌توان دیگر شبکه اجتماعی مناسب برای ارتباط با مشتریان معرفی کرد. البته این پلتفرم بیش از هر چیز برای پشتیبانی مشتری و گاهی ثبت سفارش او مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما شما حتی می‌توانید با ایجاد گروه‌ و کانال به صورت مستقیم در این شبکه با مشتریان خود ارتباط بگیرید.

راه اندازی سایت

راه اندازی سایت

از دیگر روش‌های مدرن ارتباط با مشتری ایجاد یک سایت اختصاصی مرتبط با کسب و کارتان است. بسیاری از افراد قبل از اقدام برای خرید از طریق جستجو در گوگل به دنبال افزایش اطلاعات خود هستند. حال اگر قصد خرید از برند شما را داشته باشند، به راحتی می‌توانند با مراجعه به سایت شما درباره محصولاتتان تحقیقات بیشتری انجام دهند. شما حتی می‌توانید پا را فراتر گذاشته و با ارسال کد فعالسازی حساب برای مشتری از او بخواهید که یک اکانت مختص به خود را در سایت داشته باشد تا وی بتواند فعالیت‌های خود را در آن مشاهده کند.

ایجاد اپلیکیشن اختصاصی

بسیاری از مشاغل امروزه از طریق داشتن یک برنامه اختصاصی با مشتریان خود در ارتباط هستند. فرقی نمی‌کند که شما در چه حوزه ای مشغول به کار هستید، زیرا با کمی خلاقیت و نیازسنجی مشتریان می‌توانید اپلیکیشن اختصاصی برند خود را ایجاد و آن را عرضه کنید.

پست الکترونیک

اگرچه ارسال ایمیل در کشور ما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما طیف گسترده‌ ای از مردم دارای ایمیل اختصاصی هستند. بنابراین شما هم می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و از طریق بازاریابی ایمیلی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو