آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Extraction 2 تا Secret Invasion

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Extraction 2 تا Secret Invasion


منبع: گیمفا

5

1402/4/1

11:30


در این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم اکشن و جدید Extraction 2، یک فیلم تازه منتشر شده، یک سریال جدید و سریال Secret Invasion بپردازیم.

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Extraction 2 تا Secret Invasion

در این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم اکشن و جدید Extraction 2، یک فیلم تازه منتشر شده، یک سریال جدید و سریال Secret Invasion بپردازیم.

کریس همسورث از جمله بازیگران برجسته و سرشناس حال حاضر دنیای سینما به شمار می‌رود که بیشتر برای نقش‌آفرینی‌اش در نقش ثور در دنیای سینمایی مارول شهرت دارد. او جدای از حضور در فیلم‌های مارول، نقش‌های متفاوت دیگری را بازی کرده است. یکی از فیلم‌های اکشن و جذاب وی در سال‌های اخیر نیز فیلم «استخراج» بود که در سال ۲۰۲۰ میلادی توانست به موفقیت قابل توجهی در سرویس آنلاین نتفلیکس دست پیدا کند.

موفقیت زیاد فیلم «استخراج» سبب شد تا عوامل سازنده و سران نتفلیکس به دنبال ساخت دنباله‌ای برای آن بروند و حالا پس از گذشت تقریبا سه سال، فیلم استخراج ۲ (Extraction 2) به تازگی روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

در ادامه این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» قرار است به معرفی دو سریال تازه منتشر شده و جذاب یعنی سریال تهاجم مخفی (Secret Invasion) از دنیای سینمایی مارول و سریال آینه سیاه (Black Mirror) از نتفلیکس و همچنین فیلم کمدی تلخ مگی مور (Maggie Moore) بپردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم استخراج ۲ (Extraction 2)

فیلم Extraction 2

فیلم Extraction 2

عوامل سازنده: فیلم «استخراج ۲» یک اثر اکشن و مهیج به شمار می‌رود که دنباله‌ای برای فیلم اصلی آن محصول سال ۲۰۲۰ میلادی است. همانند فیلم اول، سکان کارگردانی این اثر را نیز سم هارگریو در دست دارد. جو روسو نیز فیلم‌نامه آن را بر اساس رمان گرافیکی Ciudad نوشته جو و آنتونی روسو، اریک اسکیلمن و فرناندو لئون گونزالس قلم زده است.

داستان و بازیگران: کریس همسورث، گلشیفته فراهانی و آدام بسا از جمله بازیگران فیلم اول هستند که نقش‌های خودشان را در فیلم «استخراج ۲» بازآفرینی می‌کنند. اولگا کوریلنکو، دنیل برنهارت و ادریس البا نیز از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند.

در فیلم «استخراج ۲» تایلر ریک با بازی کریس همسورث پس از بهبود از حادثه نزدیک به مرگش در فیلم قبلی، باید به مأموریت دیگری برود تا بتواند خواهر همسر سابقش و همچنین فرزندانش را از چنگال شوهر گنگستر و خشنش نجات بدهد. در این مأموریت نیز نیک و یاز او را همراهی می‌کنند.

آیا فیلم «استخراج ۲» ارزش دیدن دارد؟ عوامل سازنده فیلم «استخراج ۲» توانستند نسبت به فیلم اول، اکشن‌های بزرگ‌تر، جسورانه‌تر و خارق‌العاده‌تری را به نمایش در بیاورند و همین نیز سبب شده تا کسانی که از فیلم اول لذت برده‌اند، از تماشای این فیلم تازه نیز لذت ببرند و به وجد بیایند.

البته فیلم «استخراج ۲» بی‌نقص نیست و می‌توان مشکلاتی را در رابطه با برخی از تصمیمات سازندگان در رابطه با سکانس‌های اکشن یا خط داستانی آن مشاهده کرد اما همه این مشکلات در زیر اکشن‌های جذاب و تماشایی این اثر گم می‌شوند و به چشم نمی‌آیند. مطمئنا طرفداران ژانر اکشن از تماشای این اثر لذت خواهند برد.

فیلم مگی مور (Maggie Moore(s))

Maggie Moore(s)

فیلم Maggie Moore(s)

عوامل سازنده: فیلم «مگی مور» یکی از فیلم‌های تازه سال ۲۰۲۳ میلادی به شمار می‌رود که در ژانر کمدی تلخ یا سیاه ساخته شده است. سکان کارگردانی این اثر سینمایی را جان اسلاتری در دست داشته و پل برنبام نیز فیلم‌نامه آن را قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «مگی مور» داستان رئیس پلیس شهری کوچک در بخشی بیایانی از آریزونا به نام جردن سندرز را دنبال می‌کند که باید معمای دو قتل را حل کند. دو زن به قتل رسیده‌اند که هر دوی آن‌ها نام یکسانی دارند و حالا وظیفه این رئیس پلیس است تا معمای قتل آن‌ها را حل کند. نقش اصلی این اثر را جان هم به تصویر می‌کشد و در کنار وی نیز نیک محمد و تینا فی نقش‌آفرینی می‌کنند.

آیا فیلم «مگی مور» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «مگی مور» از آن دسته فیلم‌هایی است که می‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد و به سراغ فیلم‌های بهتری رفت. با اینکه بازیگران برجسته و بااستعدادی در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند اما باید گفت که این اثر نه آن قدر کمدی است که بتوان آن را یک کمدی تلخ خوب و جذاب نامید و نه آن قدر مرموز و غیر قابل پیش‌بینی است که از آن به عنوان یک اثر معمایی جالب‌توجه نام برد.

سریال تهاجم مخفی (Secret Invasion)

سریال Secret Invasion

سریال Secret Invasion

عوامل سازنده: سریال «تهاجم مخفی» جدیدترین سریال از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که به تازگی پخش آن از سرویس آنلاین دیزنی پلاس شروع شده است. این سریال را کایل برداستریت خلق کرده و نهمین سریال استودیو مارول به شمار می‌رود که بر اساس کمیک‌هایی به همین نام ساخته شده است. سکان کارگردانی این اثر را نیز علی سلیم در در دست داشته است.

داستان و بازیگران: سریال «تهاجم مخفی» داستان نیک فیوری با بازی ساموئل ال جکسون را دنبال می‌کند که پس از غیبت چند ساله‌اش به زمین باز می‌گردد تا جلوی تهدیدی بالقوه را بگیرد. اسکرول‌ها که توانایی تغییر شکل را دارند، سعی دارند تا در زمین نفوذ کرده و کنترل آن را در دست بگیرند و حالا نیک فیوری به همراه دیگر یاران خود باید جلوی آن‌ها را بگیرند. از جمله دیگر بازیگران حاضر در این سریال نیز می‌توان به بن مندلسون، کوبی اسمولدرز، امیلیا کلارک، اولیویا کولمن، مارتین فریمن، دان چیدل و کینگزلی بن ادیر اشاره کرد.

آیا سریال «تهاجم مخفی» ارزش دیدن دارد؟ سریال «تهاجم مخفی» شروعی آهسته دارد و در همان ابتدا نتوانسته خودش را به عنوان اثری فوق‌العاده و متفاوت برجسته کند. با این وجود، این اثر توانسته توانایی‌های ساموئل ال جکسون را به خوبی به نمایش بگذارد و فرصتی برای نمایش بیشتر شخصیت نیک فیوری فراهم بیاورد.

با وجود اینکه سریال «تهاجم مخفی» سعی دارد تا به سمت جهتی تاریک‌تر و بالغانه‌تر در دنیای سینمایی مارول قدم بردارد اما همچنان توسط فرمول‌های همیشگی مارول عقب نگه داشته می‌شود و نمی‌تواند به اثری جاسوسی و متفاوت در دنیای سینمایی مارول تبدیل شود، چیزی که مطمئنا بسیاری از طرفداران انتظارش را می‌کشیدند و ممکن است از این لحاظ ناامید شوند. البته باید منتظر ماند و دید که آیا در قسمت‌های بعدی این روند تغییر می‌کند یا خیر.

فصل ششم سریال آینه سیاه (Black Mirror)

فصل ششم سریال Black Mirror

سریال Black Mirror

عوامل سازنده: سریال «آینه سیاه» یکی از برجسته‌ترین سریال‌های آنتولوژی به شمار می‌رود که توانسته داستان‌های بسیار جذاب و تأمل‌برانگیز زیادی را برای مخاطبان به تصویر بکشد و به همین دلیل نیز بسیاری از افراد مشتاقانه منتظر فصل ششم این اثر بودند. این سریال توسط چارلی بروکر خلق شده و خود او نیز داستان قسمت‌های آن را قلم زده است.

داستان و بازیگران: ششمین فصل از سریال «آینه سیاه» از حضور بازیگران برجسته و بااستعدادی همچون آرون پل، ززی بیتز، جاش هارتنت و کیت مارا بهره می‌برد. این فصل از سریال شامل پنج قسمت است که هر کدام از قسمت‌ها نیز داستان‌های متفاوتی با تمرکز روی عناصر علمی تخیلی، ترسناک و جنایی را به تصویر می‌کشند.

آیا فصل ششم سریال «آینه سیاه» ارزش دیدن دارد؟‌ همانند هر سریال آنتولوژی، بسته به هر قسمت، سریال «آینه سیاه» نیز فراز و نشیب‌هایی دارد و برخی از قسمت‌ها بسیار خوب، برخی متوسط و برخی نیز ضعیف هستند. فصل ششم سریال نیز از این قاعده مستثنی نیست اما باید گفت که اکثر قسمت‌های آن جذاب و تماشایی بودند.

نکته جالب‌توجه درباره فصل ششم سریال «آینه سیاه» این است که برخلاف فصل‌های قبلی که بیشتر تمرکز روی گسترش تکنولوژی و تأثیرات آن روی زندگی انسان‌ها بود، این فصل داستان‌های متفاوت‌تر و گسترده‌تری را روایت کرده که شامل ژانرهای جنایی، فراطبیعی و همچنین ترسناک نیز می‌شود. همین نیز سبب شده تا فصل ششم سریال «آینه سیاه» بسیار جذاب و تماشایی باشد و پس از عملکرد نسبتا ضعیف فصل پنجم، بار دیگر توجه بیننده‌ها را به خودش جلب کند و تحسین آن‌ها را برانگیزد.


در این مطلب از سری «مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی فیلم «استخراج ۲»، فیلم «مگی مور»، سریال «تهاجم مخفی» و سریال «آینه سیاه» رفتیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

منبع: گیمفا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو