مسی در سال 2021 قرارداد پرسودی را با سازمان گردشگری عربستان امضا کرد

منبع: همگردی

3

1402/4/1

21:07


ایسنا/ براساس خبرهای واصله، مسی در سال 2021 قرارداد پرسودی را با سازمان گردشگری عربستان امضا کرد.

جزئیات این قرارداد که اخیرا منتشر شده و توسط مجله تایمز بررسی شده است نشان می دهد که این بازیکن فوتبال آرژانتینی می تواند تا 25 میلیون دلار در مدت سه سال دریافت کند تا به عنوان سفیر برای صنعت گردشگری در حال رشد عربستان سعودی عمل کند.

بخشی از این قرارداد مستلزم این است که مسی سفرهای خود به عربستان سعودی را در حسابهای شبکه های اجتماعی خود که در حال حاضر 472 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد، منتشر کند. برخی از اولین پستهای اینستاگرام او در این کشور به می 2022 باز می گردد.

طبق مفاد این قرارداد، مسی همچنین از گفتن هر چیزی که ممکن است عربستان سعودی را "لکه دار" کند، منع شده است که با توجه به سابقه بد حقوق بشری عربستان، یک شرط مهم در این قرارداد محسوب می شود.

سندی که توسط مجله تایمز بررسی شده است، همچنین نشان می دهد که مسی برای اجرای هر قرارداد چقدر دستمزد می گیرد، از جمله حدود دو میلیون دلار برای گذراندن یک مرخصی سالانه خانوادگی به مدت پنج روز یا دو تعطیلات سالانه سه روزه که دولت عربستان هزینه سفر مسی و حداکثر 20 عضو خانواده و دوستانش را پرداخت خواهد کرد.

مسی همچنین باید در کمپین گردشگری عربستان شرکت کند و کارهای خیریه و حضور در مهمانی ها را بپذیرد که برای هر تعهد حدود دو میلیون دلار دیافت می کند. البته مشخص نیست سند بررسی شده توسط تایمز بروزترین شرایط قرارداد مسی را منعکس می کند یا خیر.

نشریه اقتصادی فوربز نیز عنوان کرده این معامله پرسود، علاقه عربستان به ستاره پرکار فوتبال، دومین ورزشکار پردرآمد جهان پس از کریستیانو رونالدو را نشان می دهد.

مسی سالانه 429 میلیون دلار برای پیوستن به باشگاه فوتبال «الهلال» عربستان پیشنهاد داشت اما در نهایت تصمیم گرفت به تیم «اینتر میامی» در لیگ فوتبال آمریکا (MLS) بپیوندد که دیوید بکهام یکی از بنیان گذاران آن است.

جزئیات قرارداد مسی با این تیم آمریکایی مشخص نیست، اما نشریه آتلانتیک عنوان کرده او می تواند بخشی از قرارداد 2.5 میلیارد دلاری لیگ فوتبال آمریکا با کمپانی اپل را دریافت کند. اپل توافق کرده که مسابقات لیگ را برای 10 سال آینده پخش کند.

گردشگری در واقع ستون «چشم انداز 2030» عربستان است که طرحی بلندپروازانه برای مدرن کردن و تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان و کاهش وابستگی آن به نفت است که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سال 2016 رونمایی شد. هدف از این طرح، تغییر وضعیت پادشاهی نفتی با سابقه نه چندان مناسب در حوزه حقوق بشر به یک مقصد توریستی سطح بالا است.

عربستان سعودی که میزبان اماکن متبرکه جهان اسلام یعنی مکه و مدینه و همچنین شش مکان ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است، هر سال چند میلیون از زائران مسلمان را به خود جذب می کند اما در چشم انداز 2023 این کشور، هدف اصلی میزبانی از حدود 30 میلیون بازدید کننده بین المللی تا سال 2030 و ایجاد یک میلیون شغل در گردشگری است.

مقام های عربستان سعودی در راستای «راهبرد گردشگری کشور»، توسعه چندین پروژه مختلف را آغاز کرده اند که از جمله آنها به پروژن نئوم (NEOM) می توان اشاره کرد که یک کلانشهر با بودجه 500 میلیارد دلار است. مقام های این کشور امیدوارند «نئوم» به یک قطب گردشگری جهانی تبدیل شود.

مسی در سال 2021 قرارداد پرسودی را با سازمان گردشگری عربستان امضا کرد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو