معرفی انیمیشن نیکلاس کوچولو ؛ داستان، صداپیشگان و نمرات

معرفی انیمیشن نیکلاس کوچولو ؛ داستان، صداپیشگان و نمرات


منبع: پلازا

4

1402/4/2

15:31


معرفی انیمیشن نیکلاس کوچولو ؛ داستان، صداپیشگان و نمرات

انیمیشن نیکلاس کوچولو یک اثر فرانسوی است که در می سال 2022 توسط شرکت BAC Films منتشر شد. برای معرفی و اطلاعات بیشتر درباره انیمیشن Little Nicholas 2022 همراه ما بمانید.

انیمیشن نیکلاس کوچولو اثری به کارگردانی آماندین فردون (Amandine Fredon) و بنجامین ماسوبره (Benjamin Massoubre) است. همچنین داستان این انیمیشن توسط بنجامین ماسوبره به همراه میشل فسلر (Michel Fessler) و آن گوشینی (Anne Goscinny) بر اساس داستان کودکانه Le Petit Nicholas اثر رنه گوشینی (Rene Goscinny) و ژان ژاک سمپه (Jean Jacques Sempe) نوشته شده است. آدرین پولیتوفسکی (Adrian Politowski)، کریستل هنون (Christel Henon) و آتون سوماش (Aton Soumache) نیز تهیه‌کنندگی این انیمیشن را بر عهده داشته‌اند. انیمیشن Little Nicholas 2022 محصولی مشترک از شرکت On Classics و شرکت Bidibul Productions است.

ژانر انیمیشن Little Nicholas 2022 کمدی و خانوادگی است و آلن چابات (Alian Chabat)، لوران لافیت (Laurant Lafitte)، سیمون فالیو (Simon Faliu) و مارک آرنو (Marc Arnaud) صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن را انجام داده‌اند. مدت زمان انیمیشن نیکلاس کوچولو حدود 80 دقیقه است. انیمیشن Little Nicholas 2022 در تاریخ 20 می 2022 (30 اردیبهشت 1401) توسط شرکت BAC Films در جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشته شد. این انیمیشن پس از اکران در جشنواره فیلم کن، با نظرات و انتقادات نسبتا مثبتی مواجه شد و در سال 2022 و 2023 برنده و نامزد دریافت جوایز مختلفی شده است. در این مقاله از پلازا به معرفی انیمیشن نیکلاس کوچولو می‌پردازیم و این انیمیشن را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن نیکلاس کوچولو

داستان انیمیشن نیکلاس کوچولو

در خلاصه انیمیشن Little Nicholas 2022 آمده که این انیمیشن خنده دار درباره نیکلاس کوچولو، پسربچه‌ای شیطون و دوست داشتنی است که توسط ژان ژاک سمپه و رنه گوشینی، در مکانی بین مون‌مارتر و سن ژرمن د پره، روی یک کاغذ بزرگ سفید طراحی و زنده می‌شود. دوران کودکی نیکلاس کوچولو، از بازی‌ها و دعواهای حیاط مدرسه گرفته تا شوخی و دوستی در اردوگاه تابستانی، با شادی و پربار سپری می‌شود. او در حالی که با دوستانش به دنبال ماجراجویی است، به کارگاه سازندگانش راه پیدا می‌کند سپس از آن‌ها درباره خود سوال می‌کند. سمپه و گوشینی نیز داستان دوستی، حرفه و کار خود را برای او تعریف می‌کنند اما …

صداپیشگان انیمیشن نیکلاس کوچولو

جالب است بدانید آن گوشینی یکی از نویسندگان انیمیشن Little Nicholas 2022، دختر رنه گوشینی، نویسنده کتاب کودکانه Le Petit Nicholas است. همچنین Le Petit Nicholas: Qu’estce qu’non attend pour etre heureux عنوان فرانسوی انیمیشن نیکلاس کوچولو است. داستان و فضای این انیمیشن در شهر پاریس در دوران دهه 1960 به تصویر کشیده شده است. این انیمیشن برنده جایزه بهترین انیمیشن در جشنواره فیلم بین المللی انسی و برنده جایزه بهترین انیمیشن در جوایز لومیر شده است. در ادامه بیوگرافی هنرپیشه‌ های انیمیشن Little Nicholas 2022 را بررسی می‌کنیم.

آلن چابات در نقش رنه گوشینی

بازیگران انیمیشن نیکلاس کوچولو

آلن چابات بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و کمدین فرانسوی متولد 24 نوامبر 1958 برابر با 3 آذر 1337 است. او فعالیت هنری خود را از سال 1987 آغاز کرده است. او بیشتر به خاطر بازی در فیلم کمدی La Cite de la peur محصول سال 1994، فیلم فانتزی و کمدی Asterix & Obelix: Mission Cleopatra محصول سال 2002، فیلم کمدی RRRrrrr محصول سال 2004 و فیلم لایو اکشن و کمدی Houba! On the Trail of the Marsupilami محصول سال 2012 شناخته شده است.

دیگر آثار او عبارتند از: فیلم فانتزی و رمنس Mood Indigo محصول سال 2013، فیلم کمدی درام Reality محصول سال 2014، انیمیشن کمدی و ماجراجویی Asterix: The Mansion of the Gods محصول سال 2014، فیلم کریسمسی Santa & Cie محصول سال 2017، فیلم کمدی سیاه  Keep an Eye Out محصول سال 2018، فیلم کمدی درام و فانتزی Kaamelott: The First Chapter محصول سال 2021، فیلم کمدی سیاه Incredible but True محصول سال 2022 و فیلم کمدی Smoking Causes Coughing محصول سال 2022.

لوران لافیت در نقش ژان ژاک سمپه

هنرپیشه های انیمیشن Little Nicholas 2022

لوران لافیت بازیگر فرانسوی متولد 22 آگوست 1973 برابر با 31 مرداد 1352 است. او فعالیت هنری خود را از سال 1992 آغاز کرده است. او بیشتر به خاطر بازی در نقش پاتریک در فیلم روانشناختی و هیجان انگیز Elle محصول سال 2016 شناخته شده است. در مارس سال 2016 لافیت به عنوان میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم کن 2016 انتخاب شد.

دیگر آثار او عبارتند از: فیلم کمدی فرانسوی Daddy or Mommy محصول سال 2015، انیمیشن فانتزی، درام و ماجراجویی The Little Prince محصول سال 2015، فیلم درام فرانسوی See You Up There محصول سال 2017، فیلم ماجراجویی و کمدی The Extraordinary Journey of the Fakir محصول سال 2017، فیلم فرانسوی Paul Sanchez est revenu محصول سال 2018، فیلم هیجان انگیز School’s Out محصول سال 2018، فیلم فرانسوی Dear Mother محصول سال 2020 و فیلم اکشن و کمدی The Takedown محصول سال 2022.

سیمون فالیو در نقش نیکلاس کوچولو

بررسی انیمیشن Little Nicholas 2022

سیمون فالیو بازیگر و صداپیشه فرانسوی متولد 31 ژولای 2009 برابر با 9 مرداد 1388 است. او حرفه بازیگری خود را از سال 2018 آغاز کرده است. او بیشتر به خاطر ایفای نقش در فیلم کوتاه درام Lessive محصول سال 2018، فیلم کمدی و خانوادگی Les blagues de Toto محصول سال 2020 و فیلم کمدی Le nouveau jouet محصول سال 2022 شناخته شده است.

دیگر آثار او عبارتند از: نسخه فرانسوی انیمیشن فانتزی و کمدی Hotel Transylvania 2 محصول سال 2015، نسخه فرانسوی انیمیشن ماجراجویی و خانوادگی The Good Dinosaur محصول سال 2015، نسخه فرانسوی انیمیشن ماجراجویی و کمدی Finding Dory محصول سال 2016، نسخه فرانسوی انیمیشن کمدی و جاسوسی The Boss Baby محصول سال 2017، دوبله فرانسوی فیلم موزیکال و فانتزی Mary Poppins Returns محصول سال 2018، دوبله فرانسوی فیلم ماجراجویی و خانوادگی Christopher Robin محصول سال 2018 و فیلم کمدی و خانوادگی Little Nicholas Treasure محصول سال 2021.

مارک آرنو در نقش معلم ورزشگاه

نمرات انیمیشن نیکلاس کوچولو

مارک آرنو بازیگر فرانسوی متولد ژانویه سال 1983 برابر با دی سال 1361 است. او فعالیت هنری خود را از سال 2006 با بازی در نمایش‌های تئاتر آغاز کرده است. او در نمایش تئاتر Romeo and Juliet در سال 2006، نمایش تئاتر La Celestine در سال 2007، نمایش تئاتر Tartuffe در سال 2009، نمایش تئاتر Phedre در سال 2011، نمایش تئاتر Pompey and Sophonisbe در سال 2013 و نمایش تئاتر Dom Juan در سال 2016 بازی کرده است.

دیگر آثار او عبارتند از: سریال زندگینامه‌ای Arletty, a guilty passion محصول سال 2014، سریال درام و تاریخی War and Peace محصول سال 2016، فیلم کمدی With Open Arms محصول سال 2017، فیلم هیجان انگیز The Translators محصول سال 2019، سریال درام و جاسوسی Mirage محصول سال 2019 و سریال پلیسی و جنایی The Art of Crime محصول سال 2019.

سایر بازیگران انیمیشن نیکلاس کوچولو عبارتند از :

  • آلبان اومارد (Alban Aumard) در نقش بویون
  • الیزا باردو (Elisa Bardeau) در نقش ماری ادویج
  • دِلفین باریل  (Delphine Baril) در نقش مامان
  • اکتاو بوسوئت (Octave Bossuet) در نقش آلست
  • مود کلمب (Maud Collomb) در نقش عاشق
  • نیکلاس چوپین (Nicholas Chupin) در نقش لستوف
  • اورلین د برنچ (Aurelien de Branche) در نقش جفری
  • کلر دوما  (Claire Dumas) در نقش معشوقه
  • سرژ فالیو (Serge Faliu) در نقش بابا
  • کوئنتین فور (Quentin Faure) در نقش مصاحبه‌کننده
  • آن گوشینی (Anne Goscinny) در نقش مادر ماری ادویج
  • آلیسیا هاوا (Alicia Hava) در نقش روفوس
  • امیلو حمص (Emmylou Homs) در نقش اگنان
  • لوسی بولز (Lucie Bolze)

نقد و نمرات انیمیشن نیکلاس کوچولو

نقد انیمیشن Little Nicholas 2022

انیمیشن نیکلاس کوچولو پس از انتشار با نظرات مثبت و منفی منتقدان مواجه شد. نمرات انیمیشن نیکلاس کوچولو بدین شرح است: در سایت راتن تومیتوز 16 منتقد این انیمیشن را مورد بررسی قرار دادند و 94 درصد از نظرات این منتقدین مثبت ارزیابی شده است. کاربران IMDb امتیاز 7.2 از 10 را به این انیمیشن دادند و کاربران گوگل نیز رضایت 77 درصدی از این اثر داشتند.

در نقد انیمیشن Little Nicholas 2022 آمده است که احتمالا این انیمیشن برای کودکان زیر ده سال مناسب نباشد چرا که ممکن است برای آن‌ها خسته‌کننده و حوصله‌سربر بوده و مفهوم و پیام داستان را متوجه نشوند. خط داستانی بیشتر روی دو نویسنده اصلی کتاب نیکلاس کوچولو یعنی گوشینی و سمپه و داستان زندگی آن‌ها با نیکلاس و دوستانش تمرکز کرده است. البته تعاملات بسیاری با نیکلاس کوچولو وجود دارد از آنجایی که راوی و نویسندگان در حال به اشتراک گذاشتن داستان‌ها و ماجراجویی‌های زندگی نیکلاس هستند. جنبه هنری انیمیشن نیکلاس کوچولو بر اساس سبک دهه 1960 در پاریس است که به جذابیت این کارتون افزوده است.

نکته جالب اینجاست که نیکلاس کوچولو شخصیت اصلی داستان نیست بلکه سمپه و گوشینی شخصیت‌های اصلی هستند با این حال هر فریم داستان به نوعی ادای احترام به آثار این دو نویسنده نیز است. البته مشکل اینگونه ژانرهای زندگینامه‌ای عدم وجود درام یا جزئیات جالب توجه در خط داستانی است که انیمیشن نیکلاس کوچولو نیز از این قاعده مستثنی نیست. در مجموع انیمیشن Little Nicholas 2022 اثری شیرین، جذاب و بسیار سرگرم‌کننده است که با موفقیت زندگینامه، داستان آغازین و ماجراهای نیکلاس کوچولو را به تصویر کشیده است.

کلام آخر

دانلود انیمیشن Little Nicholas 2022

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله به بررسی انیمیشن Little Nicholas 2022 پرداختیم. این انیمیشن در ژانر کمدی و خانوادگی ساخته شده و از حضور بازیگران با استعدادی چون آلن چابات، لوران لافیت، سیمون فالیو و مارک آرنو بهره می‌برد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا تریلر انیمیشن Little Nicholas 2022 را دیده‌اید؟ آیا قصد تماشا و دانلود انیمیشن Little Nicholas 2022 را دارید یا پیش‌تر آن را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره داستان و صداپیشگان این انیمیشن چیست؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو