بازدید از امامزاده یحیی سمنان و معماری آن

بازدید از امامزاده یحیی سمنان و معماری آن


منبع: آرگا

3

1402/4/2

21:41


امامزاده یحیی سمنان که یکی از بناهای تاریخی سمنان می باشد، بنایی با کاشی کاری های مختلف است. گنبد، ایوان و کاشی کاری ها از زیبایی آن هستند.

سمنان شهری با جاذبه های تاریخی و فرهنگی ویژه بوده که علاقه مندان و گردشگران زیادی دارد. شما علاقه مندان می توانید در این بخش با یکی از دیدنی های تاریخی این شهر که امامزاده یحیی سمنان آشنا شوید.

مرقد امامزاده یحیی

معرفی امامزاده یحیی سمنان:

در کنار بافت قدیمی قسمت هایی از این شهر می توانید با جاذبه های تاریخی مختلفی نیز آشنا شوید. یکی از مهم ترین این جاذبه های تاریخی را همین امامزاده می دانند که زیبایی های زیادی برای علاقه مندان دارد. این امامزاده امروزه از دیدنی های سمنان است. شما می توانید در لینک هم با دیدنی های سمنان آشنا شوید.

بازدیداز امامزاده یحیی

در انتهای بازار جنوبی سمنان و جنوب غربی آن تکیه ای مشهور قرار داشته که امروزه یکی از اماکن دیدنی در سمنان محسوب می شود. طبق روایت ها و گفته ها این امامزاده را آرامگاه فرزند امام موسی بن جعفر می دانند.

امامزاده یحیی سمنان

تاریخچه امامزاده:

طبق روایت های تاریخی این مکان را آرامگاه فرزند امام موسی ابن جعفر می دانند. طبق روایت ها این امام هنگام سفر حضرت رضا همراه ایشان حضور داشته اند. او برادر خود را برای ارشادها به همراه داشته و در طی شهادت او در این مسیر او را در سمنان به خاک سپردند.

امامزاده یحیی کجاست

معماری بنا:

معماری امامزاده یحیی سمنان نسبتا قدیمی بوده و در بخش ورودی آنن نیز کاشی کاری هایی به سبک دیگر امامزاده ها به کار رفته است. ارتفاع این بنا ۱۲ و نیم متر می باشد. این بنا همچنین دارایایوانی است که نه تنها اهمیت بنا را دو چندان می کند بلکه زیبایی زیادی به آن می بخشد.

بقعه بزرگی نیز در این بنا به کار رفته است که از دور بسیار توجه شما را جلب می کند. طبق اسناد موجود کاشی کاری های این بنا متعلق به سال ۱۳۳۸ می باشد. این امامزاده مورد توجه زائران زیادی بوده و هر ساله افراد زیادی در مسیر سفر خود به سمنان از دیدنی های این امامزاده هم بازدید می کنند.

دیدنی امامزاده یحیی

از دیگر دیدنی های سمنان می توان به جنگل رودبارک اشاره کرد که بازدیدکنندگان زیادی دارد. این جنگل محل بسیاری از تفریحات گردشگری بوده و هر ساله علاقه مندان زیادی را جلب می کند. شما عزیزان در لینکهم با جاذبه های این ناحیه آشنا می شوید.

دیدنی های سمنان:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های دیدنی و طبیعی در سمنان هستید، می توانید سری به شهمیرزاد بزنید که یکی از معروف ترین شهرهای آن بوده و بازدیدکنندگان زیادی دارد. سمنان دارای جاذبه های دیدنی و ناشناخته ای بوده که علاقه مندان زیادی را به سوی خود می کشاند. موزه تاریخ طبیعی که یکی از مشهورترین دیدنی های این ناحیه بوده علاقه مندان زیادی دارد.

امامزاده یحیی را بشناسید

مسجد جامع سمنان نیز بنایی تاریخی و مذهبی بوده که امکان بازدید از آن را دارید. دروازه ارگ سمنان نیز دروازه ای دیدنی بوده که علاقه مندان زیادی دارد. حالا باید سری به پارک جنگلی سوگان بزنید. این پارک جذابیت های زیادی برای گشدرگان داشته و شما با آن آشنا می شوید. اگر از علاقه مندان به دیدنی های سمنان هستید، می وتوانید از تمام این جاذبه ها بازدید کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو