میزبانی مرکز میراث ناملموس تهران از نشست شورای حکام

منبع: همگردی

6

1402/4/3

13:33


ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، میزبانی مرکز میراث ناملموس تهران از نشست شورای حکام صورت می پذیرد.

مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی (مرکز میراث ناملموس تهران) در روزهای 5 و 6 تیر 1402 میزبان پنجمین نشست عادی شورای حکام مرکز خواهد بود.

این نشست به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون برخی روالهای اجرایی، تصویب برخی امور پیش بینی شده در اساسنامه و توافق نامه منعقده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و یونسکو، انتخاب ریاست شورای حکام و مرکز، انتخاب متخصصان شورا برای دوره چهار ساله آتی، برنامه ریزی جلسات هیأت اجرایی مرکز و سرانجام بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه فعالیتهای مرکز برای سال 2023-2024 و تصویب نهایی آنها در هتل لاله تهران برگزار می شود.

برخی دیگر از سرفصل های پنجمین نشست شورای حکام مرکز مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس درآسیای غربی و مرکزی در راستای تدوین برنامه های راهبردی و اجرایی پاسدارانه از هویت فرهنگی ملل منطقه و میراث زنده در آسیای غربی و مرکزی به مدیریت و راهبرد ایران خواهد بود.

در این نشست که به ریاست علی دارابی (قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی و نماینده دولت ایران در شورای حکام) برگزار می شود؛ علی اکبر متکان (دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران)، فنگ جینگ (نماینده دبیرکل کنوانسیون پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس و رئیس بخش میراث فرهنگی ناملموس دفتر یونسکو در بانکوک)، نمایندگان کشورهای عضو شورای حکام از ارمنستان و لبنان و نمایندگان کشورهای عضو مرکز همچنین سه متخصص بین المللی عضو شورا، نمایندگانی از سفارتخانه کشورهای منطقه و جمعی از میهمانان ویژه حضور خواهند داشت.

در چهارمین نشست شورای حکام مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی که شهریور 1397 برگزار شد، سوریه رسماً به عضویت این شورا درآمد و کشورهای لبنان و ارمنستان به عنوان اعضای جدید به این شورا پیوستند. شورای یاد شده در حال حاضر 11 عضو دارد که کشورهای سوریه، قرقیزستان، ارمنستان، تاجیکستان، اندونزی، هند، لبنان، ترکیه، افغانستان، قزاقستان و ایران است. مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی تحت نظارت یونسکو (مرکز میراث ناملموس تهران) در 10 نوامبر 2012 به صورت رسمی افتتاح شد.

میزبانی مرکز میراث ناملموس تهران از نشست شورای حکام

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو