بهترین فیلم های معمایی تاریخ سینمای جهان که قبل از مرگ باید ببینید + [2023]

بهترین فیلم های معمایی تاریخ سینمای جهان که قبل از مرگ باید ببینید + [2023]


منبع: فیگار

4

1402/4/5

23:31


از فیلم های جنایی 2023 شناخت دارید؟ اگر از دوستداران ژانر جنایی می‌باشید و به دنبال فهرستی از بهترین فیلم های معمایی تاریخ سینمای جهان می‌گردید، این مقاله را تا…

بهترین فیلم های معمایی تاریخ سینمای جهان که قبل از مرگ باید ببینید + [2023]

از فیلم های جنایی 2023 شناخت دارید؟ اگر از دوستداران ژانر جنایی می‌باشید و به دنبال فهرستی از بهترین فیلم های معمایی تاریخ سینمای جهان می‌گردید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

ژانر جنایی معمایی از آن دسته ژانرهایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. مخاطبان، در سراسر جهان، با اشتیاق فراوان، آثاری که با این ژانر، ساخته می‌شوند را، دنبال می‌کنند. در سال میلادی پیش رو نیز، قرار است، فیلم‌های بسیاری در این ژانر پرطرفدار، اکران شود.

قطعا شما نیز یکی از طرفداران ژانر جنایی، معمایی هستید که این مطلب را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. فهرستی از جدیدترین فیلم های جنایی معمایی 2023 و محبوب‌ترین‌های تاریخ سینما در این نوشتار تهیه شده است.

بهترین فیلم های جنایی معمایی

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های معمایی تاریخ سینمای جهان

بهترین فیلم های معمایی تاریخ سینمای جهان که قبل از مرگ باید ببینید

لیستی از جنایی ترین فیلم های جنایی و معمایی 2023 و  تمام دوران در ادامه تهیه و معرفی شده‌است. برای مشاهده اطلاعات کلی درباره داستان فیلم و عوامل آن، همچنین مطالعه بررسی این فیلم‌ها همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌های گانگستری و مافیایی

برترین مستندهای جنایی و ترسناک نتفلیکس

A Haunting in Venice

بهترین فیلم های جنایی 2023

بهترین فیلم های جنایی 2023
  • ژانر: درام، معمایی، جنایی
  • کارگردان: کنت برانا

فیلم A Haunting in Venice  که یکی از بهترین فیلم های جنایی معمایی 2023 است، دنباله‌ی فیلم‌های Murder on the Orient Express محصول 2017 و Death on the Nile محصول 2022 می‌باشد. در این فیلم داستان هرکول پوآروی بازنشسته را دنبال می‌کنیم که باید معمای قتل یکی از افراد حاضر در یک جلسه احضار روح را کشف کند. این عنوان از فیلمهای جنایی ۲۰۲۳ قطعا دیدنش خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:

Killers of the Flower Moon

فیلم 2022 معمایی جنایی

بهترین فیلم 2023 معمایی جنایی

این فیلم، به کارگردانی Martin Scorsese در ژانر معمایی، درام، تاریخی، ساخته شده است. داستان این فیلم، توسط David Grann, Eric Roth به نگارش درآمده است. در این اثر، ستارگان با استعدادی چون Leonardo DiCaprio, Jesse Plemons, Brendan Fraser, Robert De Niro, John Lithgow حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان درباره اعضای قبیله اوساژ در ایالات متحده آمریکا است که در شرایطی اسرارآمیز در دهه 1920 به قتل می رسند. این امر باعث به وجود آمدن جرقه‌ای برای F.B.I خواهد شد.

نقد فیلم Killers of the Flower Moon ؛ اولین فیلم خوب از مارتین اسکورسیزی

Luther: The Fallen Sun

بهترین فیلم های معمایی 2023

بهترین فیلم های معمایی 2023
  • کارگردان: جیمی پین
  • بازیگران: ادریس البا، سینتیا اریوو، اندی سرکیس، درموت کراولی

یکی از دیگر عناوینی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و در فهرست فیلم های جنایی 2023 هم وجود دارد، فیلم لوتر: سقوط خورشید است. فیلمنامه‌ای از نیل کراس دارد و دنباله‌ای برای سریال تلویزیونی‌ای با همین نام است. در این سریال می‌بینیم درحالیکه کارآگاه جان لوتر پشت میله‌های زندان به سر می‌برد، یک قاتل زنجیره‌ای شهر لندن را به تصرف خود درآورده و کاری کرده ترس برهمه چیز چیره شود. لوتر که از فکر شکست خوردن از چنین قاتل دیوانه‌ای در عذاب است، نقشه می‌کشد از زندان فرار کند و هرطور که شده، او را به سزای کارهایش برساند.

The Haunted Mansion

بهترین فیلم های جنایی معمایی

محبوب ترین فیلم های جنایی معمایی

در فیلم عمارت متروکه: مادر مجردی به نام گابی و پسر 9 ساله‌اش که به دنبال شروع یک زندگی جدید هستند به یک عمارت ارزان قیمت عجیب در نیواورلئان نقل مکان می‌کنند اما متوجه می‌شوند که این مکان بسیار بیشتر از آن چیزی است که آنها برای آن چانه زده‌اند. ناامید از کمک، آنها با یک کشیش تماس می‌گیرند که به…

Scream

بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022

بهترین فیلم های جنایی معمایی 2022

جیغ ادامه‌ای برای قسمت قبلی این فیلم، که در سال 1996 ساخته و اکران شده، می‌باشد. داستان این قسمت، براساس زنی شکل گرفته است که برای حل کردن معمایی، به شهر خود، باز می‌گردد. او تلاش خود را می‌کند، تا بفهمد، چه کسی مرتکب جنایات شرور و وحشیانه‌ای است که در شهر رخ می‌دهد. در این بین، اتفاقات هیجان‌انگیزی رخ خواهد داد.

تنها نکته مثبتی که فیلم می‌تواند داشته باشد، موسیقی آن است. موسیقی فیلم یکی از موضوعاتی است که توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرد. در موسیقی جذاب این فیلم، گروه‌های کر موجب شده‌اند که وحشت فیلم بیشتر از قبل شود و حس ترس در مخاطب برانگیخته خواهد شد.

همچنین بسیاری از طرفداران این فیلم اعتقاد دارند که موسیقی این فیلم شباهت بسیاری به آهنگ فیلم The Matrix: Resurrections (نقد فیلم ماتریکس 4) دارد. علاوه بر این، برخی نیز می‎‌گویند که ساختار روایی این فیلم بیشتر به سبک فیلم هالووین 2018 به نظر می‌رسد.

نقد و بررسی فیلم جیغ 6 ؛ ابتدای طوفانی با تعلیق جدید

Death on the Nile

بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022

بهترین فیلم های معمایی 2022

این اثر داستان هرکول پوآرو را، روایت می‌کند. او وظیفه دارد در تعطیلات، به تحقیق درباره قتل یک وارث جوان، در رود نیل، بپردازد. دکوپاژِ فرمالیستی کنت برانا در طول فیلم کارکردهای ساختاری خود را حفظ می‌کند. در رقص ریتم را می‌افزاید و در جنایت، شک و رمزآلود بودن را تشدید می‌کند.

دکوپاژِ برانا روی کشتی حالت تهوع و دریازدگی را القا می‌کند و در بازجویی هوش و ذکاوت پوآرو را. میزانسن‌ها همانند دکوپاژ خلاقانه هستند و در خدمت محتوای جناییِ فیلم. شخصیت‌پردازی (با وجود تعدد شخصیت‌ها) خوب از آب درآمده و در حد توان به شخصیت‌ها پرداخته شده. در حدی که لزبین بودن مادرخوانده لینت هم پرداخت می‌شود.

نقد فیلم مرگ بر روی نیل

Knives Out 2

بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022

جنایی ترین فیلم های 2022

Knives Out 2 به نویسندگی و کارگردانی Rian Johnson در ژانر جنایی، کمدی و درام، ساخته شده و قرار است در سال 2022 اکران شود. در این فیلم بازیگرانی چون Daniel Craig, Ethan Hawke, Kathryn Hahn, Dave Bautista, Madelyn Cline حضور دارند.

خلاصه قسمت یک این سری: داستان فیلم معمایی Knives Out درباره مرگ یک نویسنده معروف جریان دارد. در تولد ۸۵ سالگی این نویسنده یعنی آقای هارلن ترومبی تمام خانواده او در عمارتش جمع می‌شوند تا اوقاتی را با یکدیگر سپری کنند ولی یک روز بعد سرایدار خانه جسد هارلن را در خانه پیدا می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا پرونده مرگ او پس از بررسی‌های فراوان از خودکشی به سمت قتل سوق داده شود. داستان‌های متفاوت این خانواده عجیب داستان رمزآلود و البته جذاب این فیلم را شکل می‌دهند.

Untitled Murder Mystery

بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022

بهترین فیلم های جنایی معمایی

رمز و راز قتل بدون عنوان، که توسط Tom George ساخته شده است یکی از بهترین فیلم های معمایی 2022 به شمار می‌رود. فیلم‌نامه این اثر توسط نویسنده با استعداد و خلاقی به نام Mark Chappell به نگارش درآمده است. ستارگانی چون Saoirse Ronan, Adrien Brody, Sam Rockwell, Ruth Wilson, Shirley Henderson به نقش‌آفرینی خواهند پرداخت.

این فیلم، به روایت داستان یک تهیه کننده مستاصل و ناامید می‌پردازد. این تهیه کننده فیلم‌های هالیوودی، تصمیم دارد،‌یک نمایل بسیار محبوب را، تبدیل به یک فیلم کند. در این بین به طور ناگهانی، اعضای تیم تولید یک به یک کشته می‌شوند. بازرس خسته از جهان متوقف در کنار تازه‌کاری به نام کنستابل استالکر، به یک‌باره خود را،‌ در بطن، یک واحد وحشت‌ناک و بسیار گیج کننده،‌ می‌بینند.

Don’t Worry Darling

بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022

بهترین فیلم های جنایی معمایی

نگران نباش عزیزم توسط Olivia Wilde در ژانر جنایی، وحشت و درام، ساخته شده و قرار است در تاریخ September 23, 2022 اکران شود. فیلم‌نامه این اثر توسط گروه نویسندگانی متشکل از، Katie Silberman, Carey Van Dyke, Shane Van Dyke به نگارش در آمده است.

در این فیلم ستارگانی چون Florence Pugh, Olivia Wilde, Chris Pine, Gemma Chan, Nick Kroll حضور دارند. داستان یک بانوی خانه‌دار در سال 1950 را، به تصویر می‌کشد. این خانم با همسرش در یک جامعه آزمایشی و آرمان‌گرا زندگی می‌کنند و نگران است و گمان می‌کند که شرکت پر زرق و برق او، اسراری را پنهان می‌کند.

The Good Nurse

بهترین فیلم های جنایی معمایی

بهترین فیلم های جنایی معمایی

پرستار خوب، جذاب‌ترین فیلم 2022 معمایی جنایی به شمار می‌رود. این فیلم، به کارگردانی Tobias Lindholm در ژانر درام، جنایی، معمایی، ساخته شده و در سال 2022 اکران خواهد شد. فیلم‌نامه توسط دو نویسنده به نام Charles Graeber, Krysty Wilson-Cairns به نگارش درآمده است.

در این فیلم، ستارگانی چون Jessica Chastain, Eddie Redmayne, Kim Dickens, Noah Emmerich, Nnamdi Asomugha حضور دارند. فیلم پرستار خوب به روایت داستان یک مراقب بدنام می‌پردازد. این شخص مسبب اصلی مرگ صدها بیمار شده است و این موضوع، خود به تنهایی هیجان فیلم را بالا می‌برد.

Ambulance

فیلم جنایی معمایی جدید

بهترین فیلم های جنایی معمایی

آمبولانس، به کارگردانی Michael Bay در ژانر اکشن، جنایی توام با درام، ساخته شده و تاریخ February 18, 2022 اکران خواهد شد. فیلم‌نامه این اثر توسط گروه نویسندگانی متشکل از Chris Fedak, Laurits Munch-Petersen, Lars Andreas Pedersen به نگارش درآمده است. بازیگرانی چون Jake Gyllenhaal, Eiza González, Devan Long, Yahya Abdul-Mateen II,  Garret Dillahunt حضور داشته و به نقش‌آفرینی خواهند پرداخت.

این اثر داستان دو سارق را بیان می‌کند. این دو سارق،‌ بعد از آنکه نقشه سرقتشان به هم خورد، اقدام به سرقت آمبولانس می‌کنند. بازی گرفتن شعور مخاطب تا حدی پیش‌روی می‌کند که ما شاهد این هستیم که پلیس آمریکا و اف بی آی حتی به ذهن مبارکشان خطور نمی‌کند تلفن دنی را شنود کنند. از این هم بگذریم، چرا وقتی آن‌ها را گم می‌کنند بلافاصله تلفن پلیسِ مجروحِ درون آمبولانس را ردیابی نمی‌کنند؟ واقعا خنده‌دار است.

تحلیل فیلم آمبولانس

نکته دیگر موسیقی است. موسیقی فیلم هم در خدمت و هم در خیانت به فیلم است. اما باید اذعان داشت لورن بالف موسیقی جذابی طراحی کرده است اما کارکردش در فیلم برای جبران ریتم و تمپویی است که گاها در عینِ جذابیتِ بصری (به واسطه دکوپاژهای فوق جذاب) به صفر تمایل پیدا می‌کرد و دچار سکته می‌شد.

Halloween Ends

بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022

بهترین فیلم های جنایی

هالووین به پایان می‌رسد، یک فیلم در ژانر وحشت است که توسط David Gordon Green ساخته شده و قرار است در تاریخ October 14, 2022 اکران شود. فیلم‌نامه این اثر، توسط گروه نویسندگانی متشکل از Chris Bernier, John Carpenter, David Gordon Green به نگارش درآمده است. بازیگرانی چون Jamie Lee Curtis, Andi Matichak, Nick Castle, James Jude Courtney, Nick Lawrence در این فیلم حضور دارند.

واکنش منتقدان به فیلم Halloween Kills

این فیلم به روایت داستان حماسه‌ای ناب می‌پردازد. داستان درباره حماسه مایکل مایرز و لوری استرود است که در آخرین قسمت از حق رای به اوج خود می رسد. در ظاهر هالووین می‌کشد، شدید، وحشیانه و واقع‌بینانه است. شخصیت‌ها قوی و دوست داشتنی هستند و وقتی آسیب‌پذیر به تصویر کشیده می‌شوند، از آن‌ها می‌ترسید.

ارتباط با دهه 70 و رویدادهایی که در اینجا اتفاق می‌افتد ساختار را کمی منسجم می‌کند، اما این نکته را باید بگوییم که اگر هالووین 2018 را دوست نداشتید، پس از تماشای این دنباله قطعا از دیدن آن منصرف می‌شوید.

نقد فیلم هالووین می‌کشد

قتلها تقریباً از یک الگو پیروی می‌کنند: “آیا کسی آنجا وجود دارد؟ من بروم ببینم. اگر فیلم در اواخر دهه 1980 اکران می‌شد، ما می‌توانستیم این فیلم را قابل قبول بدانیم؛ اما اصلا فیلم خوبی نیست و به شدت مصنوعی یا حتی موقعیت‌ها در حدی شکل می‌گیرند که انگار بیننده بلانسبت شما نفهم است! همانطور که گفتیم، تمامی موقعیت‌های ترسناک بر اساس دلهره و بسیار محدود به الگوهای شناخته شده است.

Conundrum: Secrets Among Friends

بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022

جنایی ترین فیلم های سال

این فیلم به کارگردانی Josh Webber در ژانر درام توام با وحشت، ساخته شده و قرار است در تاریخ February 11, 2022 اکران شود. فیلم‌نامه این اثر، توسط Shaun Cairo نگارش شده است.در این اثر، هنرمندانی چون Parker McKenna Posey, Paula Jai Parker, Cameron Bright, Jo Marie Payton, Altonio Jackson حضور دارند.

این فیلم به روایت داستان دوستان قدیمی که از دوران دانشگاه، یک‌دیگر را می‌شناسند، می‌پردازد. هر کدام از آن‌ها از زمان دانشگاه و دوران تحصیل، به بعد، در شغل‌های خود، در صنعت سرگرمی، وال استریت، قانونی و حتی در NFL، خوش درخشیده‌اند. این گروه تصمیم می‌گیرند، تعطیلات آخر هفته را در خانه‌ای اجاره‌ای، در ساحلی واقع در همپتونز بگذرانند. اما در این بین اسرار آن‌ها فاش می‌شود و داستان آغاز خواهد شد.

Uncut Gems

بهترین فیلم های جنایی معمایی

بهترین فیلم های جنایی معمایی

داستان این فیلم که یکی از بهترین فیلم های جنایی است درباره یک جواهرفروش یهودی در نیویورک است که بدهی سنگینی به بار آورده و برای پرداخت قرضش به شرخرها، دوباره روی پولی که به دستش آمده شرط می‌بندد و این روند را آن‌قدر ادامه می‌دهد تا به معنای واقعی کلمه همه را به جنون می‌رساند.

Rear Window

فیلم جنایی رازآلود

بهترین فیلم های جنایی معمایی
  • سال ساخت: 1954
  • کارگردان: آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 98%
  • بازیگران: جیمز استوارت، گریس کلی، وندل کوری، تلما ریتر، ریموند بور

آلفرد هیچکاک خداوندگار فیلم‌های ژانر اسرار آمیز معمایی است، پس در فهرست برترین فیلمهای رازآلود معمایی کارآگاهی نباید از این کارگردان بزرگ غافل شد. فیلم پنجره عقبی هیچکاک یکی از جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین فیلم های معمایی است که سال‌ها از اکران آن می‌گذرد.

این فیلم نه تنها بهترین فیلم اسرار آمیز معمایی آن سال در میان لیستی از بهترین فیلم های اسرار آمیز معمایی است، بلکه بسیاری آن را برترین اثر هیچکاک می‌دانند. فیلم اسرار آمیز رازآلود پنجره عقبی نامزد 4 جایزه اسکار شد و نامش نیز به عنوان یک ثر ماندگار و مهم وارد فهرست ثبت ملی فیلم آمریکا شده است.

شخصیت اصلی این فیلم خبرنگاری می‌باشد که به دلیل شکستن پایش دوران نقاهت را در خانه می‌گذراند. او که در این ایام بسیار بیکار است به تماشای همسایه‌ها می‌نشیند و رفتار آنان را زیر نظر دارد. تا اینکه روزی با ناپدیدشدن یکی از همسایه‌ها، شک می‌کند که آن زن به دست همسرش به قتل رسیده باشد.

اول اینکه آلفرد تعلیق به معنی واقعی هیچکاکی را با آگاهی دادن از شخصیت‌های داخل فیلم به درستی بنا می‌کند و دوم به ریزترین المان‌های شخصیت پردازی دقت می‌کند. به عنوان مثال جفی که بنظر می‌رسد از چشم‌چرانی خانوم‌ها لذت می‌برد یک مقاومتی در مورد لیزای زیبارو که دوست دختر خودش است دارد،

این وجه شخصیت که میان غرور و استیصال در حرکت است در سرگیجه به تمامیت خواهی اسکاتی در عین آنکه محتاج است تبدیل می‌شود و در کشش این درونیات و غرایز جنسی به نابودی جودی و ویرانی درونی اسکاتی می‌رسیم و درنهایت در روانی به همان نورمن بیتس که با خنده‌ی آخرش هیچ پشیمانی در او نمی‌بینیم.

ریز جزئیات و نماهای سوبژکتیو همچون هلکوپتری که جف می‌بیند که درواقع المان خیالی است به استادانه‌ترین شکل ممکن پرداخت شده و پنجره‌ی پشتی را به فیلمی تبدیل می‌کند که می‌شود صفحه‌ها در مورد ظرافتی که هیچکاک در ساخت اثر به خرج داده نوشت.

Twelve Angry Men 1957

بهترین فیلمهای جنایی معمایی

بهترین فیلم های جنایی معمایی
  • کارگردان : سیدنی لومت
  • بازیگران : هنری فوندا، لی جی. کاب، ای. جی. مارشال، مارتین بالسام
  • آهنگساز : کنیون هاپکینز

این فیلم براساس داستانی تلویزیونی به همین نام نوشته رجینالد روز و به کارگردانی سیدنی لومت ساخته شده‌است. داستان دربارهٔ هیئت منصفه دادگاهی متشکل از دوازده نفر است که بایستی دربارهٔ گناهکار بودن یا بی‌گناهی جوانی به اتهام قتل تصمیم‌گیری کنند.

فیلم به دلیل اینکه فقط از یک لوکیشن برای فیلمبرداری اکثر لحظات استفاده کرده مورد توجه می‌باشد. همچنین شخصیت مثبت این فیلم در لیست پنجاه قهرمان برتر تاریخ سینما در بنیاد فیلم آمریکا (AFI)، در رتبه ۲۸ قرار دارد. همچنین این فیلم در لیست 100 فیلم برتر جهان در رتبه 87 قرار دارد.

به راستی چقدر حس رهایی پایان فیلم می‌چسبد. باران گویی فضا را از هرگونه گمراهی و ابهام شسته است. اعضای هیئت منصفه یکی یکی از ساختمان دادگاه بیرون می‌آیند درحالی‌که تبدیل به آدم بهتری شده‌اند.

ما نیز از سنگینی یک قضاوت پر چالش رهایی یافته‌ایم. دست دادن هنری فوندا با اولین حامی پیر خود، دست دادن دو نسل به یکدیگر است. جالب است که این افرادِ مسن بودند که به جوان‌تر‌ها اعتماد کردند و درنهایت تسلیم اثباتشان شدند.

الگوی طی شده در اتاق ۱۲ مرد خشمگین را باید بارها و بارها مورد بررسی قرار داد، شاید که در نبرد‌های زیادی به کار آید… شاید بتوان گفت که این فیلم، اثریست که بتواند جهان را به‌جای بهتری برای زندگی تبدیل کند.

Searching 2018

بهترین فیلم های جنایی معمایی

بهترین فیلم های جنایی معمایی
  • کارگردان: آنیش چاگانتی
  • نویسنده: آنیش چاگانتی
  • بازیگران: جان چو، دبرا مسینگ

داستان فیلم جست‌وجو ازطریق صفحه‌های نمایش گوشی‌های هوشمند و مانیتورهای کامپیوترهای خانگی روایت می‌شود و درباره پدری جریان دارد که با کمک یک افسر پلیس تمام سعی خود را به کار می‌گیرد تا دختر گمشده خودش را پیدا کند.

این فیلم به‌عنوان نخستین فیلم تریلر جریان اصلی هالیوود با حضور یک بازیگر آسیایی در نقش اصلی آن روی پرده سینماها رفت و با استقبال خوبی از طرف اهالی سینما و منتقدین همراه شد.

The Bird with the Crystal Plumage 1970

بهترین فیلم های جنایی معمایی

بهترین فیلم های جنایی معمایی
  • کارگردان: داریو آرجنتو
  • نویسنده: داریو آرجنتو
  • بازیگران: تونی موسانته، سوزی کندال، انریکو ماریا سالرنو،‌ رناتو رومانو

فیلم پرنده‌ای با بال‌های بلورین نخستین تجربه کارگردانی داریو آرجنتو، کارگردان ایتالیایی به‌شمار می‌رود و شاید یکی از موفق‌ترین فیلم‌های کارگردانی شده توسط او تلقی شود. داستان فیلم درباره یک مهاجر آمریکایی به نام سم دالماس جریان دارد که در ایتالیا ساکن است و در شهر رم شاهد به قتل رسیدن خانمی به نام مونیکا رانیری بود.

یک کارآگاه ایتالیایی که مسئول رسیدگی به یک سری قتل‌های زنجیره‌ای بود از سم درخواست کمک می‌کند و دراین‌میان خود سم و همسرش هدف این قاتل زنجیره‌ای قرار می‌گیرند. به‌همین‌دلیل سم در تلاش است تا خودش گره این پرونده را باز کند تا بتواند جان خود و همسرش را نجات دهد.

کوکو (2017)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی

بهترین فیلم های معمایی دیزنی

کوکو اولین و یکی از بهترین فیلمهای معمایی دیزنی می‌باشد. کوکو پسری به نام میگل تلاش می‌کند تا ستاره موسیقی شود به همین جهت این تلاش‌ها او را به سمت سرزمین مردگان هدایت می‌کنند. و در سرزمنی مردگان به دنبال پدربزرگش، موسیقیدان مشهور ارنستو د. لا. کروز می‌گردد و سعی دارد تا از ارنستو برکت بگیرد تا بتواند به خانه بازگردد.

ممکن است بگویید این فیلم چندان هم معمایی نیست اما به طور قطع اجرای آن درجه یک است. طراحی شخصیت مبتکرانه کوکو، دنیای پر جنب و جوش، مضامین صمیمانه بخشش و خانواده سطح معما را بالا برده و آن را بسیار تأثیرگذار می کند.

در نهایت هنگامی که حقیقت فاش می‌شود، همه چیز تکان دهنده و دلخراش به نظر می‌رسد اما نتیجه فیلم بسیار عالی است.

آن گربه لعنتی (1965)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی

بهترین فیلم های معمایی دیزنی

یکی دیگر از بهترین فیلمهای معمایی دیزنی تعلیقی فوق العاده از داستانی درباره یک گربه است که مانند کاراگاهان به حل معمای جرم می‌پردازد. این فیلم سرگرم کننده و لذت بخش بوده و برای شما لحظات خوشی را فراهم می‌کند.

در فیلم آن گربه لعنتی خواهید دید که گربه با دو نفر سارق بانک روبه‌رو شده که یک زن را گروگان گرفته اند. قربانی از ساعت خود برای ارسال پیام “HEL-” به دور یقه گربه می‌اندازد به این امید که صاحب گربه او را نجات دهد.

این فیلم طنز هر چند خنده‌دار است اما معمای کاملاً جدی را بررسی می‌کند و لحظاتی از تنش واقعی را به مخاطب نشان می‌دهد که می‌تواند برای طرفداران دیزنی شگفت‌انگیز باشد.

گنجینه ملی: کتاب اسرار (2007)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی

بهترین فیلم های معمایی دیزنی

این فیلم دنباله‌ فیلم «گنجینه‌ ملی» است و به ماجراجویی‌های بن گیتس می‌پردازد. بن گیتس در این فیلم سعی می‌کند اتهام خیانتکاری را که به خانواده‌اش زده‌اند را رفع کند. در این فیلم جد گیت به عنوان یک توطئه‌گر در ترور لینکلن معرفی می‌شود.

در این قسمت، بن گیتس سعی می‌کند از یک دلال بازار سیاه فرار کند او یک سری سرنخ‌های دقیق را کشف می‌کند که همه این نشانه‌ها به شهر افسانه‌ای طلا منتهی می‌شوند.

نیکلاس کیج مانند همیشه کاریزماتیک بازی می‌کند. او در این فیلم که بهترین فیلم دیزنی معمایی‌ست به تعقیب و گریزهای پرمخاطره و دزدی های هیجان انگیز پرداخته و ربودن رئیس جمهور ایالات متحده را رهبری می کند.

رمز و راز در مرکز این فیلم سرگرم‌کننده و مبتکرانه است. اگرچه این فیلم مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت، اما به لحاظ تجاری بسیار موفق عمل کرد.

The Moon-Spinners (1964)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی

بهترین فیلم های معمایی دیزنی

هیلی میلز در این فیلم نقش زن جوانی به نام نیکی را بازی می‌کند که با عمه‌اش برای استراحت به جزیره کرت سفر می‌کنند. نیکی خود را در میان یک حلقه پیچیده از قاچاقیان جواهرات به سردستگی مارک گرفتار می‌بیند.

اگرچه The Moon-Spinners برای مخاطبان با سن پایین در نظر گرفته شده است، اما تم‌های بزرگسالان زیادی در طول فیلم وجود دارد که شما را نیز جذب خود خواهد کرد. سکانس‌ها در این فیلم بسیار پر تنش و پر از خشونت هستند.

شخصیت مارک به عنوان یک قطعه فریبنده از پازل عمل می کند اما حل معمای کلی یعنی (حلقه قاچاق جواهرات) کار سختی است، و فیلم را از قابل پیش بینی بودن دور نگه می دارد. اگرچه این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های معمایی دیزنی و یکی از بهترین فیلم‌های هیلی میل در نظر گرفته نشده است، اما بازی او دراین فیلم ارزش تماشا را خواهد داشت.

نجات دهندگان (1977)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی

بهترین فیلم های معمایی دیزنی

برنارد و بیانکا دو موش در شهر نیویورک هستند که برای سازمان بین المللی (معروف به انجمن امداد و نجات) کار می کنند. آنها پیام کمکی را از یک نفر به نام پنی دریافت می کنند که توسط یک شرور به اسارت گرفته شده است تا از او برای بازیابی یک الماس گرانبها استفاده کند.

موش ها مأموریت را می پذیرند و به نجات او می‌روند. نجات‌دهندگان بهترین فیلم دیزنی معمایی بوده و به نوبه خود تاثیرگذار و مهیج است. این فیلم به طرز شگفت انگیزی اصالت دارد.

نه تنها شخصیت های اصلی بیانکا و برنارد کاملاً شناخته شده اند، بلکه هوش و انگیزه آنها نیز فیلم را بسیار سرگرم کننده تر می کند. نجات‌دهندگان در گیشه نیز موفقیت کسب کرده و طبق نظر منتقدان این فیلم بازگشت دیزنی به عرصه سینماست.

Zootopia (2016)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی

بهترین فیلم های معمایی دیزنی

درا ین انیمیشن، به جودی هاپس «یک خرگوش پلیسِ تازه کار»، ۴۸ ساعت فرصت داده می شود تا علت ناپدید شدن سمور دریایی امت اوترتون، را حل کند. جودی با کمک روباه کلاهبردار، نیک وایلد، سعی می‌کند تا قطعات این معمای غیرعادی را کنار هم بگذارد و پرونده را حل کند. با هر سرنخی که این دو نفر کشف می کنند، تکه ای از شخصیت آنها نیز آشکار می شود.

این انیمیشن معمایی نه تنها بهترین فیلم دیزنی معمایی بوده بکه یک انیمیشن جذاب است و از نظر اجتماعی نیز بسیار مهم به شمار می‌رود. زوتوپیا فراتر از یک انیمیشن معمایی ساخته شده و با مسائل دشوار دنیای واقعی سر و کار دارد. در این فیلم در مورد تبعیض در محل کار، نژادپرستی، و تعصب به کودکان آموزش‌هایی داده می‌شود.

امدادگران پایین (1990)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی

بهترین فیلم های معمایی دیزنی

برنارد و بیانکا به استرالیا فراخوانده می شوند تا پسر جوانی به نام کودی را از دست یک شکارچی شرور به نام مک لیچ که در تعقیب عقاب کمیاب ماراوت است نجات دهند.

با کمک چند حیوان رنگارنگ، برنارد و بیانکا خستگی ناپذیر تلاش دارند تا کودی را پیدا کنند و او را از چنگال مک لیچ نجات دهند.

Rescuers Down Under  مانند نسخه قبلی خود هیجان انگیز و سرگرم کننده است. تجارت در شهر نیویورک برای گستره وسیعی از مناطق دورافتاده در استرالیا منجر به ایجاد انیمیشنی واقعاً جذاب می‌شود.

ممکن است ضرب‌های داستانی این دو فیلم شبیه به هم باشد، اما شخصیت‌های اضافه شده ویلبر و جیک، کمدی بسیار تحسین‌شده‌ای را به ارمغان می‌آورند که حتی بدبین‌ترین مخاطب را نیز خوشحال خواهد کرد.

سوراخ ها (2003)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی

بهترین فیلم های معمایی دیزنی

استنلی یلنتس به دلیل جرمی که مرتکب نشده به بازداشتگاه نوجوانان فرستاده می شود. او و سایر زندانیان تحت نظارت نگهبان واکر متجاوز، مجبور می‌شوند هر روز چاله‌هایی را حفر کنند.

هولز بهترین فیلم شیا لابوف به حساب می‌آید. بقیه بازیگران نیز همانند ستاره‌ فیلم، اجراهای شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهند و سکانس‌های فوق‌العاده‌تری را در ابتدای فیلم پایه‌گذاری می‌کنند.

معمای فیلم به لطف یک فلاش بک دلخراش پاسخ داده می شود. فیلم نه تنها رمز و راز بزرگی دارد، بلکه حرف مهمی هم در دل آن نهفته است.

کارآگاه موش بزرگ (1986)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی

بهترین فیلم های معمایی دیزنی

انیمیشن The Great Mouse Detective، جواهری دست کم گرفته شده از دهه 80 محصول دیزنی است و داستان کارآگاه معروفی را به همراه همکار مورد اعتمادش دکتر داوسون دنبال می‌کند. کارآگاه در این فیلم از استدلال قیاسی خود برای حل پرونده یک اسباب بازی ساز گمشده استفاده می کند.

دشمن اصلی او راتیگان است که از اسباب‌بازی به عنوان وسیله‌ای برای تسخیر دنیای موش‌ها استفاده می‌کند. کارآگاه موش بزرگ به شدت تحت تأثیر قانون شرلوک هلمز است. توبی سگ کارگاه هولمز نیز به عنوان یک شخصیت فرعی در داستان این انیمیشن، گنجانده شده است.

این داستان بهترین عناصر معماهای کلاسیک شرلوک را می گیرد و از آنها بهترین فیلم دیزنی معمایی را به وجود می‌آورد تا یک ماجراجویی عجیب و هیجان انگیز را برای شما بیان کند.

گنجینه ملی (2004)

بهترین فیلم‌های معمایی دیزنی

بهترین فیلم های معمایی دیزنی

بن گیتس، مورخ و شکارچی گنج، سندی در اختیار دارد که بسیار مهم است. هنگامی که سرنخ مهمی را برای یافتن گنج در پشت اعلامیه استقلال می‌بیند، متوجه می شود که باید سند را بدزدد تا از افتادن گنج به دست افراد اشتباه جلوگیری کند. داستان گنجینه ملی، ژانر رازآلود را با یک ماجراجویی هیجان انگیز در تاریخ آمریکا ترکیب می کند.

وقتی حادثه اصلی رخ می‌دهد، فیلم سرعت می‌گیرد و متوقف نمی‌شود و ترکیبی عالی از دسیسه، اکشن، و شوخ طبعی را به مخاطب نشان می‌دهد. نیکلاس کیج با اکت‌های جذابش ثابت می‌کند که چرا از این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های او یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های جنایی معمایی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

جنایی ترین فیلم های سال

گوناگون A Haunting in Venice Killers of the Flower Moon Luther The Fallen Sun The Haunted Mansion Scream Death on the Nile Knives Out 2 Untitled Murder Mystery Don’t Worry Darling The Good Nurse Ambulance Halloween Ends Conundrum Secrets Among Friends Uncut Gems 2019 Rear Window 1954 Twelve Angry Men 1957 Searching 2018 The Bird with the Crystal Plumage 1970 کوکو 2017 آن گربه لعنتی 1965 گنجینه ملی کتاب اسرار 2007 The Moon-Spinners 1964 نجات دهندگان 1977 Zootopia 2016 امدادگران پایین 1990 سوراخ ها 2003 کارآگاه موش بزرگ 1986 گنجینه ملی 2004 بهترین فیلم‌های جنایی به رهبری زنان بهترین مینی سریال‌های معمایی بهترین فیلم‌های گانگستری و مافیایی برترین مستندهای جنایی و ترسناک نتفلیکس نقد فیلم مرگ بر روی نیل Death on the Nile نقد فیلم ماتریکس 4 نقد فیلم مرگ بر روی نیل تحلیل فیلم آمبولانس واکنش منتقدان به فیلم Halloween Kills نقد فیلم هالووین می‌کشد بهترین فیلم‌های پلیسی بهترین فیلم های جنایی واقعی بر اساس رمان ها بهترین سریال های جنایی نتفلیکس بهترین سریال های جنایی کره ای نقد فیلم نقد سریال اخبار سینما فیلم ها و سریال های جنایی و معمایی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو