نظر یک چهره اصلاح طلب در مورد تحریم انتخابات

منبع: سیمرغ

5

1402/4/6

14:54


نظر یک چهره اصلاح طلب در مورد تحریم انتخابات

منتجب‌نیا: اهل تحریم انتخابات نیستیم



حجت‌الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیا، دبیرکل حزب جمهوریت در بخش‌هایی از سخنانش در جلسه دبیران استانی حزب جمهوریت ایران اسلامی، با اشاره به ضرورت فعالیت احزاب، بر استفاده از فرصت در حاشیه قرار گرفتن نیروهای اصلاح‌طلب و مستقل با استماع مطالبات و خواست های مردم و نظارت و نقد حاکمیت و هشدار دادن به مسئولان پرداخت.

وی همچنین با تأکید بر استقلال احزاب و عدم تکیه بر دو v vv vvv g g !لت و مسئولان و پرهیز از دنباله‌روی شخصیت ها و احزاب دیگر، مسئولان استان‌های حزب را به شناسایی، جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای سیاسی به ویژه جوانان و ارائه برنامه‌های مفید و سازنده برای حل مشکلات و بحران های موجود و پیشرفت کشور در آینده موظف کرد.

وی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری، بر «ضرورت فضای باز و آزاد سیاسی که در آن نخبگان کشور بدون دغدغه و بدون نگرانی از رد صلاحیت‌ نامزد شوند»، تاکید کرد و گفت: این امر می‌تواند در کنار برخورد بی‌طرفانه و صرفاً قانونی مجریان و ناظران انتخابات و ایجاد این اطمینان که تنها رأی آن‌ها مؤثر است، اعتماد مردم را جلب نماید و منجر به حضور گسترده ملت پای صندوق‌های رأی شود و حماسه‌هایی مانند دوم خرداد سال ۷۶ و دوره‌های مختلف زمان حضرت امام(ره) تکرار شود.

دبیرکل حزب جمهوریت با اشاره به خاطره‌ای از رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: انتظار ما و ملت آن است که همان سعه صدر، تحمل، کرامت و بی‌طرفی مسئولان تکرار شود تا «مقلب القلوب» حماسه دیگری شبیه دوم خرداد ایجاد کند. در غیر این صورت با توصیه مسئولان و حتی فتوا و حکم مراجع تقلید این آرزو محقق نخواهد شد؛ لذا شما دبیران استان ها ضمن شناسایی نیروهای لایق و کارآمد، اوضاع سیاسی کشور را نظارت و رصد کنید. البته ما در هر حال اهل تحریم انتخابات نبوده و نیستیم ولکن حضور فعال ما و سایر اصلاح طلبان مشروط به تصمصم مسئولان بر باز کردن فضای سیاسی و تضمین اجرای عدالت و بی‌طرفی کامل است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو